BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    Bläddra i denna tråd, så hittar du en tjej som heter Josefine " Jossan".

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Spelar det någon roll vem jag är? En vanlig Bomhusbo bara. Tydligen någon som räknas som angivare pga att jag tycker det är bra med lika villkor för alla. Har hänt att jag "tipsat" om något inlägg som är mer eller mindre som annons för egen vinnings skull.
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • zorox
          • November 2005
          • 144

          Ursprungligen postat av eriahl
          Spelar det någon roll vem jag är? En vanlig Bomhusbo bara. Tydligen någon som räknas som angivare pga att jag tycker det är bra med lika villkor för alla. Har hänt att jag "tipsat" om något inlägg som är mer eller mindre som annons för egen vinnings skull.

          :S ska de vara fientlig inställning här?:S de är inge jävla krig dehär. Ja var bara nyfiken på vem du var och om du har kommit på våra träffar ngn gång..
          Inte taggarna utåt här tack
          646 liters kar på G

          Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

          Kommentar

          • eriahl
            • April 2004
            • 5681

            Jag har inte varit på någon träff. Taggarna utåt, tja. Känns inget kul att räknas som angivare, låter inte trevligt, vilket jag uppfattade det som att det menades. Om det är att ha taggarna utåt är det din uppfattning inte meningen från min sida. Sen är det väl trevligare utan svordomar eller hur? Jag är inte ute efter något ev "krig" om du tror det. Sen kan det finnas olika anledningar till att någon inte vill prata om sig själv eller hur?
            Kan tillägga att det vore trevligt med en akvarieförening i Gävle
            Senast redigerad av eriahl; 04 February 2007, 20:02.
            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

            Kommentar

            • Cargis
              • April 2005
              • 72

              Välkomna
              Här var det trevligt igen. Har uppfattat det som om HazelCR och Jackssons tidigare inlägg har missupfattats. Det var nog tänkt som en diskusion i ett öppet forum om vad som är en annons och vad som inte är en annons. Det verkar det som om åsikterna och känslorna är fler än deltagarna. Men, det kan ju tas i ett annat forum (exempelvis den som HzelCR har startat på annat ställe).
              Beträffande taggar eller krig, tror jag att det bara var ett nyfiket intresse från zorox sida eftersom mig veterligen du inte har varit på någon av våra träffar, därav visat intresse med att fråga dig vem du är. Ok, vill du hålla dig anonym så är du välkommen att göra det, många på nätet som gör det.
              Hoppas att ni (ostergren och eriahl) kan komma på någon träff framöver och därmed försöka att förstå varandra lite bättre hädanefter.
              Hade inte heller det lätt med alla här på tråden innan jag träffade dem.
              Inga hårda känslor från min sida, bara att önska man inte blir bortcensurerad eller missförtstod.
              Sen att Manure spöade skiten ur Sp*rs med 4-0 idag gjorde inte saken sämre.
              "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
              Nalle Puh

              Kommentar

              • jackson
                • September 2003
                • 1242

                Ursprungligen postat av eriahl
                Jag har inte varit på någon träff. Taggarna utåt, tja. Känns inget kul att räknas som angivare, låter inte trevligt, vilket jag uppfattade det som att det menades. Om det är att ha taggarna utåt är det din uppfattning inte meningen från min sida. Sen är det väl trevligare utan svordomar eller hur? Jag är inte ute efter något ev "krig" om du tror det. Sen kan det finnas olika anledningar till att någon inte vill prata om sig själv eller hur?
                Kan tillägga att det vore trevligt med en akvarieförening i Gävle
                Vem har sagt att du skulle vara angivare? Jag skrev att JAG inte ville agera angivare av sådanna inlägg som diskuteras här. Inget annat.

                Jag kan inte förstå vad som skulle vara egen vinning med de tre inlägg som har diskuteras här? Vad har jag, för att ta upp mitt inlägg, för vinning av att ge bort växter till andra istf att slänga på komposten? Vad är det för personlig vinning med att påminna om något som sagts på träffarna? Det är vad som diskuterats här.

                Om du har "tippsat" om inlägg som du tycker ser konstiga ut är din ensak (om du nu gjort så). Det är fortfarande Kjell som har haft den dåliga smaken att censurerat bort dessa. Hans, och ingen annan. Men uppföljning av detta lämpligen i annan tråd.

                Så välkommen till träffarna, och bildande av en akvariumförening här i Gävle.
                Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                Kommentar

                • rent vatten
                  • April 2005
                  • 1061

                  Eriahl du kanske tycker att jag skrev att du skulle vara angivare? När jag skrev vem vill vara angivare så hakade jag på Jackssons inlägg.Jag menade bara det jag säger, Vem vill egentligen vara angivare.Det var inte riktat till någon speciell.
                  Trevlig med en till Bomhus bo, hoppas vi kan se dig på någon träff i framtiden.
                  Senast redigerad av rent vatten; 05 February 2007, 08:51.

                  Kommentar

                  • sockerconny
                    • October 2004
                    • 2349

                    Ursprungligen postat av Ostergren
                    Jag har tidigare hört rykten om att det skulle öppnas en butik i Bomhus, någon som vet vem som öppnar denna butik, hur sortimentet kommer att se ut och vart i Bomhus den kommer att ligga?

                    J
                    Ursprungligen postat av rent vatten
                    Den blir i källaren på ett hus, nära Källö skolan.Jossan vet mer fråga henne.Det är en släkting till henne som ska öppna nu i mitten av feb.
                    Bästa sättet att räta ut alla frågetecken måste ju vara att Jossan fixar en träff där, kanske i anknytning med invigning eller dylikt?

                    Kommentar

                    • Tege
                      • October 2006
                      • 70

                      Söker man på eniro och leker med eriahl så finns det en erik ahlin i bomhus. Vilket intresse som finns att hjälpa Forman med att städa är för mig obegripligt så vida man inte har affärsrörelse själv och därför känner sig baktalad eller nått.


                      Hursomhelst kommer det en stor fiskleverans på Torsdag till Bomhus, kan bli spännande det här.( till Jossans släkting alltså )

                      Kommentar

                      • zorox
                        • November 2005
                        • 144

                        Ursprungligen postat av Tege
                        Söker man på eniro och leker med eriahl så finns det en erik ahlin i bomhus. Vilket intresse som finns att hjälpa Forman med att städa är för mig obegripligt så vida man inte har affärsrörelse själv och därför känner sig baktalad eller nått.


                        Hursomhelst kommer det en stor fiskleverans på Torsdag till Bomhus, kan bli spännande det här.( till Jossans släkting alltså )

                        ja, man måste ju till bomhus butiken och köpa sej lite roliga saker

                        och eriahl.. ja menade exakt vad som skrevs tidigare. Ja var bara nyfiken på vem du var, inte för att kolla upp dej på eniro och skicka en brevbomb, utan bara för att liksom se vem du var.. Men vill du vara anonym så är de okey.. Men vore som sagt roligt om så många som möjligt dök upp på träffarna.
                        646 liters kar på G

                        Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                        Kommentar

                        • eriahl
                          • April 2004
                          • 5681

                          Kan börja med att jag inte driver någon butik/är anställd i någon/odlar fisk. Att "angivare" nämndes tog jag riktat mot mig, tycker det låter lite tråkigt det ordet helt enkelt. Jag har ärligt talat tipsat om inlägg som verkat vara i rent egenvinningssyfte, ser inget fel med det och sen är det upp till Kjell att avgöra. Blir lika för alla vilket inte är någon nackdel i mina ögon. Att jag helst varit anonym. Kallar jag mig eriahl är det inte svårt att leta reda på vem jag är, eriahl, erik ahlin. Nämnde tom att jag är Bomhusbo, ännu svårare.... Tänker man sen på foton jag lagt ut är det inte svårt att lista ut var jag jobbar heller men det får ni räkna ut själva. Något ska ni väl ha att göra....
                          Jaha, ska man behöva oroa sig för brevbomber nu oxå. Förmodar packade med ruttna röda mygg och guppy och lite rutten räkmix på det.
                          Det var menat som skämt sista meningen, så ingen misstolkar det.
                          Att jag inte kommit/kommer på träffar beror på privata anledningar som är just privata. Har inte något akvarium igång hemma kan jag nämna men en del tomma.
                          Senast redigerad av eriahl; 05 February 2007, 15:05.
                          "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                          Kommentar

                          • eriahl
                            • April 2004
                            • 5681

                            Lagt in en ny bild i mitt album. Ruggigt svårt att lista ut var jag jobbar nu
                            "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                            Kommentar

                            • zorox
                              • November 2005
                              • 144

                              Ursprungligen postat av eriahl
                              Kan börja med att jag inte driver någon butik/är anställd i någon/odlar fisk. Att "angivare" nämndes tog jag riktat mot mig, tycker det låter lite tråkigt det ordet helt enkelt. Jag har ärligt talat tipsat om inlägg som verkat vara i rent egenvinningssyfte, ser inget fel med det och sen är det upp till Kjell att avgöra. Blir lika för alla vilket inte är någon nackdel i mina ögon. Att jag helst varit anonym. Kallar jag mig eriahl är det inte svårt att leta reda på vem jag är, eriahl, erik ahlin. Nämnde tom att jag är Bomhusbo, ännu svårare.... Tänker man sen på foton jag lagt ut är det inte svårt att lista ut var jag jobbar heller men det får ni räkna ut själva. Något ska ni väl ha att göra....
                              Jaha, ska man behöva oroa sig för brevbomber nu oxå. Förmodar packade med ruttna röda mygg och guppy och lite rutten räkmix på det.
                              Det var menat som skämt sista meningen, så ingen misstolkar det.
                              Att jag inte kommit/kommer på träffar beror på privata anledningar som är just privata. Har inte något akvarium igång hemma kan jag nämna men en del tomma.

                              nu blir man ju bara ennu mer nyfiken, om du ska svara sådär^^
                              646 liters kar på G

                              Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                              Kommentar

                              • eriahl
                                • April 2004
                                • 5681

                                Klart att någon kommer på det snart annars blir jag förvånad. Vilken typ av bilder har jag en del av....? För snäll ledtråd som sagt. För Gävlebor åtminstone. Kommer ingen av er på det skickar jag brevbomber till er med rutten fisk, hmmm. Sambon jobbar på just Eniro förresten.
                                Senast redigerad av eriahl; 05 February 2007, 15:52.
                                "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                                Kommentar

                                Arbetssätt...