BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter E
    • January 2006
    • 18

    Ligger på Norra Järvstavägen 17

    Kommentar

    • Josefine
      • June 2005
      • 164

      Hej hej!

      Min moster som har zooaffären har bestämmt en tid och dag nu som passar för en liten träff i hennes affär. Hon ville ha på

      TISDAG v.10 kl 18.30

      Vad tror ni om det?
      Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

      Kommentar

      • rent vatten
        • April 2005
        • 1061

        Jag kan komma, men jag har redan varigt där i går. Men eftersom jag är intresserad så kommer jag igen.

        Kommentar

        • ZoOlOgiC
          • October 2004
          • 259

          jag får la se om det som vanligt : )
          Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
          [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            Grattis på fölse dan då viktor
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              Ursprungligen postat av Josefine
              Hej hej!

              Min moster som har zooaffären har bestämmt en tid och dag nu som passar för en liten träff i hennes affär. Hon ville ha på

              TISDAG v.10 kl 18.30

              Vad tror ni om det?
              Skall nog fungera.
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • zorox
                • November 2005
                • 144

                Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                Grattis på fölse dan då viktor
                tacktack
                646 liters kar på G

                Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                Kommentar

                • IaMtHeJoKe
                  • November 2005
                  • 416

                  Ursprungligen postat av Josefine
                  Hej hej!

                  Min moster som har zooaffären har bestämmt en tid och dag nu som passar för en liten träff i hennes affär. Hon ville ha på

                  TISDAG v.10 kl 18.30

                  Vad tror ni om det?

                  Tror jag kan med

                  Kommentar

                  • Ostergren
                    • November 2005
                    • 15

                    Ursprungligen postat av Josefine
                    Hej hej!

                    Min moster som har zooaffären har bestämmt en tid och dag nu som passar för en liten träff i hennes affär. Hon ville ha på

                    TISDAG v.10 kl 18.30

                    Vad tror ni om det?
                    Då kommer antagligen jag också, på mitt andra möte (det första närvarade bara jag, Jimmy och Henke på).

                    För övrigt så rullar det på med bräckvattensburken, vinkarkrabban kniper lite för många fiskar dock. Sedan står det glasrutor redo för att limmas ihop till en burk på 740 liter i mitt vardagsrum.

                    Vi ses på tisdag allesammans!

                    Kommentar

                    • Peter E
                      • January 2006
                      • 18

                      Ursprungligen postat av Josefine
                      Hej hej!

                      Min moster som har zooaffären har bestämmt en tid och dag nu som passar för en liten träff i hennes affär. Hon ville ha på

                      TISDAG v.10 kl 18.30

                      Vad tror ni om det?
                      Jag kommer om jag får barnvakt vilket är troligt så räkna med mig!

                      Kommentar

                      • Cargis
                        • April 2005
                        • 72

                        Vad trevligt med en träff på en z**butik!
                        Ska försöka att komma, dvs kommer att hålla fartgräns + mycket mer från Sthlm på tisdag. Har man fått guidning av kustbevakningen till en kajplats...det är bara till att tacka, hahaha...trålade du efter fisk till det nya sötvattensakvariet?
                        Om vi nu ska på träff så håll dig i skinnet jacksson, annonsera INTE om några cannabisplantor. Det blev ett sådant *#¤%¤-liv på vissa som inte skulle tveka på att sätta ett par rubankar i knävecket på dig följt av en pelarborrmaskin av märket Arbogamaskiner i högervaden.
                        Om ni känner för det så är det hemmapremiär för Gefle Baseboll Club i Elitserien lördagen den 26/5 kl 13:00 på Sätravallen. Alla akvarister i Gävle (och Sandviken för den delen) har gratis inträde. Däremot kommer korven och drickan att kosta 10-15 kronor/st.
                        Någon som är intresserad av gammalt gruvvatten från -620meter djup? enligt kund är det "nästan drickbart!"?

                        Annars är det bara bra på akvariefronten.
                        "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                        Nalle Puh

                        Kommentar

                        • riki
                          • March 2005
                          • 39

                          Jag kan också komma på tisdag.

                          Kommentar

                          • Don
                            • October 2004
                            • 270

                            Akvarieförening here we come

                            Hej gott folk!!

                            Nu har jag fixat och donat med mitt akvarierum och det har kommit in en ny matta på golvet som ska kunna stå emot ca 1700 liter tack vare ett uppvik på 10 cm. Dock vågar jag inte hälla ut så mycket vatten på golvet för att prova om mattan håller tätt, så jag får lita på dom som kan sin sak denna gång .

                            Jag har haft en konversation med Sarf nu i dagarna om att en förening skall startas upp i Gävle området. Ni kan kolla på deras hemsida och läsa vad det innebär http://www.akvariet.tripnet.se/sarf/SARF.html

                            Angående träffen i morgon som är hemma hos mig på femtetvärgatan 16 i gävle, så tänkte jag skjuta fram tiden en aning till kl 15:00 passar det bra eller ska vi ta det i vanlig ordning kl 18:00, vad säger ni? En sak att fundera på till i morgon är att ge förslag på någon som kan tänka sig vara ordförande och någon som kan vara kassör i föreningen som kommer att starta upp inom kort. Eventuellt en odlingsförman som kommer att ta hand om odlings tävlingen. Jag berättar mer i morgon.

                            Det blir en vanlig träff i morgon där vi utser dessa platser och snackar skit som vanligt inge akvarie kånkande alltså. Jag har haft för lite tid att planera det nya rummet. Så det blir till veckan i stället.


                            //Henrik

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Jag var där nyss och lämnade av min syster. Tänkte också gå men jag har fotbolls match imorgon som jag måste ladda för. Men vi ses i morgon.

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                • April 2005
                                • 1061

                                Det blev ett lummigt svar när träffen är i morgon.Är det kl 15,00 eller 18,00?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...