BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    För min del är humöret ned. Jag startade upp 2 hundraliters för att få plats med bl.a. yngel. I ett av dem måste jag ha fått med badskum eller liknade.
    Det blev lite skum vid vattenytan mot glasen. Jag brydde mig inte mycket i det, men någon dag senare dvs idag har en del yngel dött för mig. Skummet det lilla som finns känns lite halt dvs som tvål ska göra. Jag fyllde på en del vatten mha en vanlig hink. Jag la hela duschmunstycket i hinken då jag fyllde på vatten. Förmodligen fanns det tillräckligt mycket badskum på duschmunstycket och slangdelen för att kunna förpesta mitt kar delvis.
    En hel del små ancistrusar och en del nyspottade malawi har jag blivit av med.

    Robban , nu får du skriva mer! För det är ju ändå en härlig lördagsmorgon!
    Senast redigerad av Gäst; 28 January 2006, 10:08.

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      Ajaj, Hazel! Låter inget vidare, men som tur är så har du ju en relativt strid ström med yngel ändå!!

      Kommentar

      • HazelCR

        Ursprungligen postat av sockerconny
        Ajaj, Hazel! Låter inget vidare, men som tur är så har du ju en relativt strid ström med yngel ändå!!
        Jo, men kanske lite synd för dig. Det var ju lite färgade nyspottade malawiyngel som försvann. Men de som finns kvar, vilket är en del, är ju mer härdade. De riktiga tuffingarna finns ju kvar.
        Av ancistrusarna är det knappt 10 som dött och bara bruna ingen gold. Märkligt!

        Det kan ju vara en kombination av badskum och en nitrittopp iom att karet är nystartat.
        Jag har iaf skummat ytan och gjort ett mycket stort vattenbyte. Nu ska jag flytta dit ett stort extra ytterfilter, som är igång i ett annat kar.
        Senast redigerad av Gäst; 28 January 2006, 10:48.

        Kommentar

        • rent vatten
          • April 2005
          • 1061

          Jag har också en nedstämnd lördag morgon.Ett rödzebra yngel har dött,såg det nu på morgonen.Men det är ju inget jämnfört med vad du råkade ut för Gunnar, men livet går vidare.

          Kommentar

          • HazelCR

            Ursprungligen postat av rent vatten
            Jag har också en nedstämnd lördag morgon.Ett rödzebra yngel har dött,såg det nu på morgonen.Men det är ju inget jämnfört med vad du råkade ut för Gunnar, men livet går vidare.
            Det var 100 liters i arbetsrummet som krånglade. Jag har nog fått ordning på eländet iaf. De nyspottade röd zebraynglen är nog borta nästan allihop och kanske 10 ancistrusar. Kanske 10+10 som försvann, men det är säkert 10+40 som finns kvar. Det kunde ha varit värre alltså.
            Likomapärlorna, flavus och trewar är inte inblande i eländet.
            Senast redigerad av Gäst; 28 January 2006, 13:33.

            Kommentar

            • rent vatten
              • April 2005
              • 1061

              Ja men då gick det hyffsat endå då,en till har dött för mig och det var en blå också.

              Kommentar

              • Don
                • October 2004
                • 270

                Otur många verkar ha... men hoppas ni mår BRA iallafall. Ny badad och utmattad av fotbolls match mår jag prima, ikväll blir det lite festligheter med polarna. Hoppas ni får en trivsam lördag kväll allesammans.

                Försöker sprida lite "glädje" inför tisdagen.

                Varför ska du skita i vår tråd Robban? Berätta lite.

                /Don

                Kommentar

                • rent vatten
                  • April 2005
                  • 1061

                  Trevlig kväll Don med polarna.

                  Kommentar

                  • IaMtHeJoKe
                    • November 2005
                    • 416

                    vart e de som träffarna är?? jag har aldrig varit på nån så jag vet inte!

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Hemma hos Don på tisdag är det träff .Det är på 5d:e tvärgatan på Brynäs.

                      Kommentar

                      • IaMtHeJoKe
                        • November 2005
                        • 416

                        ok...kan jag kanske komma då??....vilken tid är de?...kostar de nått att "vara me "

                        Kommentar

                        • Don
                          • October 2004
                          • 270

                          Det som kostar är väl bara ett gott skratt och att man bara dyker upp. Tiden är 18:00 och adressen står lite längre uppp i forumet eller här kommer den igen:Femtetvärgatan 16. Andra våningen eller om man tar hissen som Jackson på pekade så är det nummer ett på knapparna och sen är det tredje dörre från hissen. M.Eriksson H.Jonsson.

                          Ses på tisdag!! /Don

                          Kommentar

                          • IaMtHeJoKe
                            • November 2005
                            • 416

                            okey tack så mkt

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Gott nytt Kinesiskt ny år.Gung,hay,fat,choy

                              Kommentar

                              • Josefine
                                • June 2005
                                • 164

                                Jag kommer också på tisdag, om det går för sig ...
                                Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

                                Kommentar

                                Arbetssätt...