BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ZoOlOgiC
    • October 2004
    • 259

    Jag är sugen att träffs nästa vecka? jag har ju redan en tid ute om träff på onsdag men ingen har svarat så vi avvaktar väl som vanligt. jag tänkte iallafall bygga lite mera på mitt akvarium på onsdag. köpa en kapmaskin så jag kan skära glas med.
    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

    Kommentar

    • jackson
      • September 2003
      • 1242

      Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
      Jag är sugen att träffs nästa vecka? jag har ju redan en tid ute om träff på onsdag men ingen har svarat så vi avvaktar väl som vanligt. jag tänkte iallafall bygga lite mera på mitt akvarium på onsdag. köpa en kapmaskin så jag kan skära glas med.
      Nu ser det lite bättre ut. Så det skall nog fungera.
      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

      Kommentar

      • Hälsingen
        • June 2009
        • 21

        Ni verkar ju ha lite verksamhet i Gävle. Själv är jag sedan två år inflyttad till Sandarne, utanför Söderhamn, från Stockholm. Efter inflyttning och inledande yngelvård av vårt eget gli som snart är två år gammalt så har nu ett kar startats upp så att den lille har något bättre att titta på än Disney Channel.

        I Stockholm finns det ju ett antal föreningar (jag var med i Bollmora där man blev bortskämd med föreläsningar av världsklass var och varannan månad) och ett enormt utbud av affärer, men här är det sannerligen lite mer tunnsått av den varan.

        Har sökt lite och såg att det finns en akvarieklubb här i stan, och ni verkar ha någon sorts kontakt med dem, men deras sida var ju inte uppdaterad på två år eller så...

        Får man joina er när det blir höst igen, eller kan man skaka liv i föreningen här? Finns det andra hälsingar som är intresserade så kan man ju ordna lite samåkning.

        Kommentar

        • BjörnL
          • March 2009
          • 21

          Hejsan

          Inbiten guppyodlare ska flytta till Gävle nu 1/8, finns det några andra intresserade av guppys i Gävletrakten?

          Om någon vill se de stammar jag har måste man registera sig på akvarietorget ( http://www.akvarietorget.se/ ) där jag finns under SGS (svenska guppy sällskapet) i en del trådar finns det halvsnygga bilder på helsnygga guppys

          Om det inte finns några guppymänniskor får väl andra akvarieintresserade duga oxå

          MVH Björn

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Ursprungligen postat av Hälsingen
            Ni verkar ju ha lite verksamhet i Gävle. Själv är jag sedan två år inflyttad till Sandarne, utanför Söderhamn, från Stockholm. Efter inflyttning och inledande yngelvård av vårt eget gli som snart är två år gammalt så har nu ett kar startats upp så att den lille har något bättre att titta på än Disney Channel.

            I Stockholm finns det ju ett antal föreningar (jag var med i Bollmora där man blev bortskämd med föreläsningar av världsklass var och varannan månad) och ett enormt utbud av affärer, men här är det sannerligen lite mer tunnsått av den varan.
            Var rätt dåligt här i Gävle med, men nu är det fler.
            Har sökt lite och såg att det finns en akvarieklubb här i stan, och ni verkar ha någon sorts kontakt med dem, men deras sida var ju inte uppdaterad på två år eller så...
            Den startades av personer i den här tråden
            Får man joina er när det blir höst igen, eller kan man skaka liv i föreningen här? Finns det andra hälsingar som är intresserade så kan man ju ordna lite samåkning.
            Dra igång i höst låter som en riktigt god idé. Suttit i styrelsen, men det skulle behövas någon annan där än jag. Är hellre någon som står vid sidan av och hejar på än driver den.

            Som jobbet ser ut att bli i höst, så ser det riktigt tungt ut :-(
            Så om någon annan kliver in istället, så är det bra. Välkommen
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • jackson
              • September 2003
              • 1242

              Ursprungligen postat av BjörnL
              Hejsan
              Hej
              Inbiten guppyodlare ska flytta till Gävle nu 1/8, finns det några andra intresserade av guppys i Gävletrakten?

              Om någon vill se de stammar jag har måste man registera sig på akvarietorget ( http://www.akvarietorget.se/ ) där jag finns under SGS (svenska guppy sällskapet) i en del trådar finns det halvsnygga bilder på helsnygga guppys

              Om det inte finns några guppymänniskor får väl andra akvarieintresserade duga oxå

              MVH Björn
              Det är nog inte så många inbitna Guppyodlare här, vad jag vet. Men det kan ju alltid ändras.
              Men annars så finns det blandad intresse här.

              Men välkommen.
              Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
              Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

              Kommentar

              • ZoOlOgiC
                • October 2004
                • 259

                hej å välkommen nya å gamla.
                Lär väl ta å skriva en rad här å påminna alla om att det fins en grupp på Facebook som jag startat. länk finnes i min signatur. tjo
                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                Kommentar

                • Peter E
                  • January 2006
                  • 18

                  Jag är också sugen på en träff!
                  Går bra hemma hos mig med.
                  Mvh PeterE

                  Kommentar

                  • jackson
                    • September 2003
                    • 1242

                    Ursprungligen postat av Peter E
                    Jag är också sugen på en träff!
                    Går bra hemma hos mig med.
                    Mvh PeterE
                    När, var och hur?
                    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                    Kommentar

                    • ZoOlOgiC
                      • October 2004
                      • 259

                      Jag e också på! men kolla facebook gruppen, jag kan ju skicka ut grupp meddelande till alla om vi kommer överens om en tid.
                      Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                      [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                      Kommentar

                      • jackson
                        • September 2003
                        • 1242

                        Bestäm en tid och plats, så kan jag svara ja eller nej
                        Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                        Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                        Kommentar

                        • Peter E
                          • January 2006
                          • 18

                          Ursprungligen postat av Peter E
                          Jag är också sugen på en träff!
                          Går bra hemma hos mig med.
                          Mvh PeterE
                          Skulle kunna bjuda på kaffe och fika 3/8 KL 18:00.
                          Plats Primulavägen 98 i Sätra.
                          Mvh Peter

                          Kommentar

                          • ZoOlOgiC
                            • October 2004
                            • 259

                            Ursprungligen postat av Peter E
                            Skulle kunna bjuda på kaffe och fika 3/8 KL 18:00.
                            Plats Primulavägen 98 i Sätra.
                            Mvh Peter
                            jag har planerat att komma då. ... nu iallafall.
                            har lagt upp evenemang på FB och skickat meddelande till alla 9 i gruppen well well... fler måste gå med i grp... måste ju vara fler på zoopet som har fb
                            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                            Kommentar

                            • Ove Gunnarsson
                              • August 2008
                              • 19

                              Träff

                              Ursprungligen postat av Peter E
                              Skulle kunna bjuda på kaffe och fika 3/8 KL 18:00.
                              Plats Primulavägen 98 i Sätra.
                              Mvh Peter
                              Ska verkligen försöka dyka upp, om jag räknar rätt på skiften så ska jag vara ledig.

                              MVH
                              Ove Gunnarsson

                              Kommentar

                              • jackson
                                • September 2003
                                • 1242

                                Ni får ha det så kul, själv är jag på Gotland då. Men det blir väl fler gånger...
                                Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                                Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...