BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Leckan
    • January 2006
    • 7

    Tack för hjälpen allihopa, även om jag inte fick det svar som jag sökte så var det ju en del annan bra info.
    Vet att det finns en affär i Åled som gör det för 2,50/liter om dom nu inte höjt priset. Skulle ha passat på när jag bodde där nere, är numera Sandviksbo igen.

    Kommentar

    • Rob
      • January 2003
      • 147

      Ursprungligen postat av Leckan
      Tack för hjälpen allihopa, även om jag inte fick det svar som jag sökte så var det ju en del annan bra info.
      Vet att det finns en affär i Åled som gör det för 2,50/liter om dom nu inte höjt priset. Skulle ha passat på när jag bodde där nere, är numera Sandviksbo igen.
      ÄNTLIGEN! En Sandvikare! Jag har känt mig "ensam" här länge nog nu!
      "Bättre sent än aldrig"
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

      Kommentar

      • Terato
        • November 2003
        • 560

        .. ja e faktiskt också sandviksbo fårn början.. :P
        /Sara Östlund

        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

        Kommentar

        • sockerconny
          • October 2004
          • 2349

          Ptja, även mellan 2 och 5 års ålder var även jag det....

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Och jag håller på SAIK och mor är sandvikare. Räknas det
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • zorox
              • November 2005
              • 144

              det hände ngt förfäligt....
              Imorse vakna jag, och såg in i akvariumet.
              Då var alla mina fiskar döda förutom malarna..
              646 liters kar på G

              Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                Min mammas kusin bor i sandviken räknas det.Och så har jag varigt dit ett par gånger själv, för att bada på Parkbadet.

                Kommentar

                • HazelCR

                  Ursprungligen postat av zorox
                  det hände ngt förfäligt....
                  Imorse vakna jag, och såg in i akvariumet.
                  Då var alla mina fiskar döda förutom malarna..
                  Gjorde du något speciellt? La du i någon extra sten eller rot eller så, när du möblerade om? Någon förändring?

                  Lever pansarmalarna?

                  Kommentar

                  • Leckan
                    • January 2006
                    • 7

                    Kanske borde byta namn till BX Sandviken eftersom alla tycks vara Sandvikare innerst inne.

                    Kommentar

                    • Don
                      • October 2004
                      • 270

                      JAAA och jag tränar med SAIK fotbollslag räknas det också som Sandvikare.
                      Känns skönt att komma in i matchen som "Sandvikare"

                      Zorox; Otur vad kan ha hänt med firrarna dina? Det var inte så att du sög upp alla som du gjorde på zoo här om dagen **.


                      Bytte du vatten när du mublera om?

                      Sen hade du väl skaffat dig ett ytter filer som är alldeles nytt. Det var ett kraftigt sådant också. Hade du kopplat in det?

                      Kan vara att firrarna inte pallade med vatten flödet, men näe det måste ha varit nått annat fel, som vatten kvalliten. Det nya filtret kan ha ställt till det om du hade kopplat in det. Då det inte finns någon bakterie kultur och du har ett relativt litet akvarium.

                      Eller om du fick med nå skit med dom nya fiskarn, men det tror jag inte.

                      Eller så kanske du hade tvättat händerna med tvål innan eller hade nått annat skit på fingrarna när du mublerade om.

                      Oj oj det blev många förslag eller gissningar från min sida men hoppas du lycksa klura ut vad som blev fel.

                      Synd, hoppas det inte upprepar sig bara. Jag ska ut till forsby i dag kanske kan kika förbi om du är hemma kolla läget lite. Snacka lite om hur veckan som zoo handlare har varit.

                      Jaja ses på tisdag hoppas flertalet kommer, vore roligt om vi fick se Leckan på en träff så vi får gå i genom limningen på ditt akvarium om det finns nån lämpilg glas mästare att vända sig till. Vad jag vet så var det två som kunde ta tag i det och limma för ca 350- 500 kr beroende på hur mycket jobb det var.

                      Ha det så gött så länge!

                      Kommentar

                      • zorox
                        • November 2005
                        • 144

                        jag vet redan felet..
                        Jag måste ha kommit åt doppvärmaren på ngt sätt. för vattnet var kokhett.
                        Alla fiskarna var döda förutom pansarmalarna och skäggmunsmalarna

                        Aja, nu har jag köpt 4 st malawi ciklider,..
                        Dom verkar faktiskt trivas hyfsat i mitt 70 liters bara ja håller mej till 4 st så
                        Blir ju snart ett 200 luets, då blir det nå fler ciklider.


                        btw, vilken tid på tisdag?
                        Senast redigerad av zorox; 27 January 2006, 21:27.
                        646 liters kar på G

                        Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                        Kommentar

                        • Don
                          • October 2004
                          • 270

                          Vi kör samma tid kl 18:00.

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            Ursprungligen postat av zorox
                            jag vet redan felet..
                            Jag måste ha kommit åt doppvärmaren på ngt sätt. för vattnet var kokhett.
                            Alla fiskarna var döda förutom pansarmalarna och skäggmunsmalarna

                            Aja, nu har jag köpt 4 st malawi ciklider,..
                            Dom verkar faktiskt trivas hyfsat i mitt 70 liters bara ja håller mej till 4 st så
                            Blir ju snart ett 200 luets, då blir det nå fler ciklider.


                            btw, vilken tid på tisdag?

                            Tråkigt när sådant händer med doppvärmare. Tyvärr händer det då och då. Jag råkade ut för det själv för några månader sedan. Jag hade dock tur och lite förutseende, eftersom jag gärna har på gränsen till underdimisionerade doppvärmare till mina kar, gjorde det till en mindre olycka än den du råkat ut för. Min doppvärmare klarade bara att höja temperaturen till ca 30 grader. Tuggande honor gjorde sig av med sina yngel och fiskarna hamnade flämtande efter syre vid vattenytan.

                            Ibland kan doppvärmare hänga sig i maxläge, men med min värmare var det nog så att styrningen, bimetallen?, bara trilskades lite efter ett vattenbyte och ställde in sip på ett nytt varmare läge utan att jag hade rört inställningen på doppvärmaren.

                            Vilka malawisar har du skaffat?

                            Kommentar

                            • Rob
                              • January 2003
                              • 147

                              Nej Nu Skiter Jag I Denna J*vla Tråd!
                              "Bättre sent än aldrig"
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                              Kommentar

                              • sockerconny
                                • October 2004
                                • 2349

                                Vadan detta nedstämda humör, denna underbara Lördagsmorgon?!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...