BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Terato
    • November 2003
    • 560

    Hej Kalle! Dig var det längesen man såg till, faktiskt.
    Ska nog kika förbi djurmagazinet nån dag och kolla att du sköter dig. :P
    /Sara Östlund

    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

    Kommentar

    • HazelCR

      Gapa och svä......fan sådant sa man till helgen. Numera, efter 40, känner man sig som en 10-åring ! Jag menar som en 10-årig bil, är det inte det ena felet så är det det tredje. Jag får f.o.m. idag gapa och svälja Diklofenak copyfarm pga av en inflammation i en fotled. Högläge ordinerat, vilket gör att jag inte kommer till akvarieträffen ikväll. Det jäkliga är, att det förmodligen är en biverkning från en annan medicin som jag gapar och svä...
      Vilka fantastiska namn läkemedel har. Hur tusan ska man kunna utveckla Alzheimers light, om man skall komma ihåg sådana namn?

      Kommentar

      • sockerconny
        • October 2004
        • 2349

        Hoppas ni har kul på träffen!
        Jag tänkte komma, men som ni märker så gjorde jag inte det! *kryptiskt värre *

        Men å andra sidan så kanske jag kommer nästa gång istället, för jag vill verkligen höra hur det gick med "OckerJimmys" husbåtsplaner! (Om det nu verkligen var någon historia från början, jag kan ju lika gärna ha lyckats utveckla det HazelGee eventuellt har misslyckats med! Alzheimers Light alltså!! )

        Ha en fortsatt trevlig kväll på er, era indianer!!!

        /HilleBilly

        Kommentar

        • newborn
          • March 2005
          • 27

          tyvär orkade jag inte gå på träffen, blev jobbigare än jag trodde å jobba på zoo.. |-), ååh guud vad jag är tröött,. Kurt var grymt duktig på å hitta sysslor idag asså, har rivit tak, flyttat terarier, pakat upp foder.. städat kartonger osv,.. pjuue har vart en jobbig dag, har iaf vart kul å prova på hur dt är(Y), hoppas ni har/hade kul på träffen, snrt slut jue;P.. aja ska gå å sova nu, lr snart iaf ...

          pussåkram//kaerl
          Kalle
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251646

          Kommentar

          • zorox
            • November 2005
            • 144

            NEWBORN, jag vet exakt hur du ha de. Han körde ganska hårt med mej oxå.
            646 liters kar på G

            Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

            Kommentar

            • newborn
              • March 2005
              • 27

              aja, idag har jag rivit ett "tak" alldeles ensam . imorrn ska jag iaf få göra rent hos hajen(Y).


              kaffe
              Kalle
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251646

              Kommentar

              • Cargis
                • April 2005
                • 72

                Arsenal - Juventus 2-0!!!

                Idag efter en överlägsen 2-0 seger är det lätt att var ödmjuk...knappast!
                Men en liten ursäkt äe det läge på, kom inte iväg till träffen igår.
                Har inga dåliga ursäklter att komma med, var bara otroligt trött och ohygglight snorig efter träningen. Var även tvungen att ladda inför matchen idag.
                "Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."
                Nalle Puh

                Kommentar

                • Terato
                  • November 2003
                  • 560

                  ÅÅÅÅÅÅÅÅÅNNNNGGGGGGGGEEEEEEEEEESSSSSSSTTTTTTTT!!!!


                  Telefonen ringer kl.07.00 hemma hos min pojkvän och min pappa ropar på mig att jag måste komma hem. Något om akvarium som läcker och vatten o köket...


                  Mitt hemmabygge läckte. Osynligt. Det stod så nära väggen och antagligen avr det en fog som läckte och det hade stått och droppat på listen och sjunkit in i väggen. Nu droppar det från en gipsskiva i köket! Åååååååååå!!

                  Antagligen får vi bryta upp golvet på övervåningen, trodde dom på Gavlegårdarna. Jag har sån jävla ångest. Å vi har nyss köpt en ny katt. Hur fan ska vi göra med katterna?

                  Åsså har jag en massa fiskar i en bytta nu så jag måste nog köpa ett till akvarium. men om dom måste bryta upp golvet så känns det drygt att skaffa ett nytt akvarium. Fan! Jag kan inte ha dem i 250-litraren med ynglen o jag kan inte ha dem meddom vuxna regnbågarna heller för de är s aggressiva..

                  Kul att ha det här att handskas med nu när man har två hemtentor på nacken tills på fredag. åååå... Nä dom får ligga kvar i byttan. helt enkelt.


                  Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!!
                  /Sara Östlund

                  Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                  Kommentar

                  • rent vatten
                    • April 2005
                    • 1061

                    Va tråkigt när det blir så där.Det är ju ens värsta mardröm.Vad gäller fiskarna,så kan säkert Don passa dom ett tag han har ju så många kar.

                    Kommentar

                    • zorox
                      • November 2005
                      • 144

                      har drömt många gånger om hur mitt 222 liters står och sipprar vatten. :O
                      646 liters kar på G

                      Min ZOON : http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=537759

                      Kommentar

                      • Terato
                        • November 2003
                        • 560

                        Ah.. jag ska skicka efter ett 100-liters nu.. som plåster på såren.. :P

                        Men det verkar gå bra iaf! De ska nog inte bryta upp golvet. Han sa att det här är enda gången man är glad över att det här är skithus som är så dragiga. För antagligen finns det ingen isolerng mellan våningarna o då behöver vi inte öppna upp. Bara blåsa ur med en avfuktare. Fast vi kan inte ropa hej än. Men isåfall öppnar dom nerifrån. och gavlegårdarna betalar. Allt annat skulle försäkringsbolaget täcka utom akvariet sa dom. Hahaha! Dom trodde liksom att vi skulle bli ledsna för att inte få ersättning på akvariet!! piuuuh.. jag är så jävla glad nu.
                        /Sara Östlund

                        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                        Kommentar

                        • sockerconny
                          • October 2004
                          • 2349

                          Terato: Kul att det verkar ordna sig för dig!!


                          Själv sitter man hemma med tummen i ett jättepaket efter en smärre olycka med en kniv på jobbet!!!
                          Nåja, vem behöver båda tumnaglarna egentligen?!?

                          Jag hade ju en sån "tur" att jag skar mig i vänster tumme, och eftersom jag är högerhänt så kan jag (utan att riskera något spill i onödan) fortfarande hålla groggen i en stadig högerhand!!!
                          (Det är väl alltid brukligt att tunna ur blodet men en invärtes "medicin-behandlig" efter en mindre blodförlust, eller...?!?!)

                          Nåja, det hade ju alltid kunnat vara värre!!!!
                          Trevlig helg på er!!

                          Kommentar

                          • jackson
                            • September 2003
                            • 1242

                            Summering

                            Sockerconny: Man skall inte jobba på egen hand. Det kan gå illa, speciellt med knivar... En kompis skar av alla senorna till fingrarna (insidan av handen ). Gjorde ONT bara att se honom träna upp rörligheten igen .

                            Hur illa är det med tummen ? Bara av med nagel, eller även kött (eller hemska tanke, ben ) som du förlorat?

                            Men glad att du ser det från den possitiva sidan, skål!

                            Terato: Läckande akvarium är inte det man önskar sig direkt!
                            Skönt att det löste sig med försäkringsbolagen, de kan vara riktigt jobbiga att ha att göra med . Egen erfarenhet .
                            Men bra att de står för kostnaderna . Hoppas att det går bra med fiskarna.
                            Senast redigerad av jackson; 01 April 2006, 03:19.
                            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                            Kommentar

                            • sockerconny
                              • October 2004
                              • 2349

                              Först skulle jag vilja uttrycka min fortsatta oro för spridningen av gold-influensan!
                              Ser nu att även riki har fått guldmals-utslag!!!!

                              Ang. tumme-totten: Utseendemässigt är det nog enklast att jämföra skärsåret med ett piraya-bett (med den karakteristisk "bett-gropen") över knappt halva nageln + en del vävnad under nageln....typ.:-/

                              Nå, som jag uttryckte mig, det kunde ju ha varit värre!!
                              Senast redigerad av sockerconny; 01 April 2006, 12:22.

                              Kommentar

                              • HazelCR

                                Ursprungligen postat av sockerconny
                                Först skulle jag vilja uttrycka min fortsatta oro för spridningen av gold-influensan!
                                Ser nu att även riki har fått guldmals-utslag!!!!

                                Ang. tumme-totten: Utseendemässigt är det nog enklast att jämföra skärsåret med ett piraya-bett (med den karakteristisk "bett-gropen") över knappt halva nageln + en del vävnad under nageln....typ.:-/

                                Nå, som jag uttryckte mig, det kunde ju ha varit värre!!

                                Hmmm, skära mig i vänster handens fingrar gör jag titt som tätt. Men alla naglar och ben är fortfarande intakta.

                                Å den där influensan som du tar upp lite nu och då, tror jag inte drabbar mig. Jag är nog imun, även om jag verkar dra åt mig andra sjukdomar såsom t.ex. portvinstå, utan att vara en klunkare av denna dryck.

                                //G

                                Kommentar

                                Arbetssätt...