BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    [QUOTE=jackson]Träff hos HazelCR helt klart! Nästa söndag

    QUOTE]

    Tyvärr den söndagen passar inte alls. Lillungen behöver min hjälp och skjuts för att spela hockey. Han är en liten Brynäsare...målis.
    Mitt liv är lite tudelat d.v.s. barn och inte barn, vilket gör att jag låter mina barn få mycket tid, då jag rår om dem. Men andra helger finns också.
    Jag återkommer.

    Kommentar

    • Terato
      • November 2003
      • 560

      Det där ser schysst ut newborn. Vi får väl ha någon träff där vi kan diskutera vad vi kan skriva om oss.


      Jadu. Förening eller inte förening- Det är frågan .

      Nä, men allvarligt tror jag inte man behöver ha så bråttom. Det är risk för att det blir lite krystat. Och som sagt. För min del är det bra som det är nu. Behöver varken mer eller mindre. Tycker det är roligt med själva kontakten. Eller vad säger du, Don?
      /Sara Östlund

      Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Jo det är bra att vi träffas lite och umgås, och har lite projekt för oss. Men visst skulle det vara roligt att starta upp en förening. Som jag känner nu så har vi kommit i gång bra. Jag är nöjd med att jag har hittat några i Gävle som har samma hobby som mig och om vi kallar oss förening eller klubb spelar ingen roll för mig. Huvudsaken vi ses lite då och då.

        Inte roligt när jag kom hem igår kväll hade min ena firre hoppat ut ur akvariumet . Så nu är jag utan hane till mina protomelas virgatus honor. Sånt som händer när man inte har riktiga grejjer. Jäla skit!!!
        Undrara om man ska ta upp lite fler yngel då och se om dom trivs eller om man måste köpa en ny kille åt dom.


        Angående en ny träff så kanske vi ska bestämma en ny tid, såg att Hazelcr var sugen på att ha en hemma hos sig , det ser jag fram emot. Kanske den andra oktober också en söndag låter bra? Då har alla tid på sig att planera in det i sin vardag.

        Kommentar

        • Terato
          • November 2003
          • 560

          mm.. Vi får ta det som det kommer helt enkelt.

          Nej, har hanen hoppat ut!? Fy fan va tråkigt! Det som vi t.om. pratade om. Synd att yngel växer så sakta rå. Dom verkade ju bli hanar allihopa.

          Alla söndagar är bra för min del iaf. Och det är ju bra om man får veta lite i förväg.
          /Sara Östlund

          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

          Kommentar

          • rent vatten
            • April 2005
            • 1061

            Jag är också sugen att träffa människor, som har samma intresse som jag .

            Kommentar

            • Don
              • October 2004
              • 270

              Nu har man kommit hem för kvällen och ser att det händer mycket här på forumet så himla roligt. Tråkigt bara att mina fiskar inte verkar trivas i mitt akvarium eller bara hoppar ur som många fiskar gör.

              Klart vi ska träffas och utöka vårt kunnande om akvarie fiskar, dela med oss av vår kunskap till varandra.

              Kommentar

              • Terato
                • November 2003
                • 560

                Tror inte dom hoppar ut bara för att dom inte trivs. Det kan nog gå rätt hett till när dom är lite sugna tror jag. Så hamnar dom på golvet. Jag menar, i naturen hoppar ju inte fiskar upp på land om dom inte trivs? Men nu har du väl täckglas iaf?

                Fan vad mycket tid skolan kommer att ta nu, känner jag när jag har kollat igenom planeringen. Jobbigt. Jag kommer aldrig komma igång med mitt 250-liter. Åsså får jag aldrig mitt grus heller som jag har specialbeställt från djurmagazinet. Bajs.
                /Sara Östlund

                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                Kommentar

                • jackson
                  • September 2003
                  • 1242

                  Ursprungligen postat av Terato
                  Fan vad mycket tid skolan kommer att ta nu, känner jag när jag har kollat igenom planeringen. Jobbigt. Jag kommer aldrig komma igång med mitt 250-liter. Åsså får jag aldrig mitt grus heller som jag har specialbeställt från djurmagazinet. Bajs.
                  Du klagar som bara behöver gå till förberedda föreläsningar. Jag har två helt nya kurser (inget material, och en kurs måste jag läsa in mig på ämnet) som har börjat och som jag skall fixa kursmaterial till.
                  Jag som är sjukskriven 50%
                  Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                  Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                  Kommentar

                  • jackson
                    • September 2003
                    • 1242

                    Ursprungligen postat av newborn
                    http://www.decem.se/tropheus/phpBB2/ Här är hemsidan, ska ändra lite med adressen senare. Om ni har några mer förslag på ämnen i forumet så säg till!
                    Ok, nu har jag tittat runt lite. Tycker att man inte skall ha så många grupperingar i början. Blir tråkigt att titta i ämnen som andra inte skriver/läser något i. Bättre då att alla får se att det händer lite i vart fall.

                    Så mitt förslag blir:
                    Akvariet:
                    Inredning
                    Växter
                    Fiskar (Bort med uppdelningen av fiskar och yngel)
                    Teknik/Utrustning (Gamla Övrigt)
                    Förening:
                    Allmänt
                    Utflykter/Möten (Annonstavla för kommande händelser)
                    Övrigt:
                    Köp/Sälj/Byt/Skänk
                    Övriga ämnen

                    (Ev slå ihop "Utflykter" och "Möten" samt göra den nya gruppen "Utflykter/Möten" till anslagstavla för kommande händelser som utflykter och möten. Inte ens säker att så många behövs i början under "Akvariet:")

                    Men annars ser det bra ut. Så fortsätt gärna

                    (Hittade en särskrivning: "akvarie interesserade", skall vara ett ord)
                    Senast redigerad av jackson; 05 September 2005, 17:44.
                    Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                    Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                    Kommentar

                    • Rob
                      • January 2003
                      • 147

                      Ursprungligen postat av jackson
                      (Hittade en särskrivning: "akvarie interesserade", skall vara ett ord)
                      *Harkel* Det heter "intresserade" alltså akvarieintresserade


                      //Svenskläraren
                      "Bättre sent än aldrig"
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                      Kommentar

                      • HazelCR

                        Ursprungligen postat av Don
                        Angående en ny träff så kanske vi ska bestämma en ny tid, såg att Hazelcr var sugen på att ha en hemma hos sig , det ser jag fram emot. Kanske den andra oktober också en söndag låter bra? Då har alla tid på sig att planera in det i sin vardag.
                        Jag föreslår helgen före istället, söndagen den 25/9 kl. 18.00 - Stormgatan 82, Andersberg, till en akvarieträff hemma hos mig.
                        Passar det större delen av det gäng som redan hunnit träffats ett par gånger?

                        Kommentar

                        • Terato
                          • November 2003
                          • 560

                          Det låter toppen för min del! Sen är det ju jävligt praktiskt att jag bor på gatan bredvid. Jag bor på Lugna gatan, jag! (fattiga sidan förstås, inte där vid villorna)
                          Så då blir vi ju nästan grannar.
                          /Sara Östlund

                          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                          Kommentar

                          • Don
                            • October 2004
                            • 270

                            Hmm... jag är tyvärr nere i stockholm den dagen och roar mig på Akvaria samt Grönalund. Enligt beräkningarna så vet jag inte när jag kommer hem . Men säkert sent på kvällen så jag kan nog inte komma den dagen även om jag vill.

                            Nu har jag dragit på mig ytterligare en bauta fisk , ingen som har en pool till övers?

                            Kommentar

                            • Rob
                              • January 2003
                              • 147

                              Ursprungligen postat av HazelCR
                              Jag föreslår helgen före istället, söndagen den 25/9 kl. 18.00 - Stormgatan 82, Andersberg, till en akvarieträff hemma hos mig.
                              Passar det större delen av det gäng som redan hunnit träffats ett par gånger?
                              Jag kan tyvärr inte då, som det ser ut just nu...
                              "Bättre sent än aldrig"
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                              Kommentar

                              • rent vatten
                                • April 2005
                                • 1061

                                Jag kan komma den 25/9 om man är bjuden. Mina barn åker tåget kl 16.57 till Uppsala så efter det är jag ledig. Har ej varigt med på någon träff tidigare, men tänkt flera gånger.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...