BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bergaren
    • October 2003
    • 29

    Jag skulle villja ha ett till akvarium med jag har tok för lite plats i lägenheten forfarande

    Kommentar

    • ZoOlOgiC
      • October 2004
      • 259

      Ursprungligen postat av bergaren
      Jag skulle villja ha ett till akvarium med jag har tok för lite plats i lägenheten forfarande
      Men det e ju ypperligt...!
      Jag kan ju bygga ett akvarie med måtten 50x6x60 = 18 liter... sen kan du montera det framför spegeln inne i badrummet! hehe

      men du , allvarligt man kan ju bygga en burk efter måtten på en hylla i bokhyllan eller ett till nattduksbordet. eller bygga ett bordsakvarie iställetför bordet vid soffan...

      jag har ett runt bordsakvarie på 86 liter om du e intresserad.
      Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
      [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

      Kommentar

      • ZoOlOgiC
        • October 2004
        • 259

        Jaha då sitter man här vid datorn å tar en bit Öl medans man väntar på ett det nybyggda akvariet ( 124x37x45 "200L") fylls.... ingen som är vaken?

        Don jag ringde till dig idag.... runt kl 22:30 vart var du?

        Ha en fin helg kram jimmy!
        Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
        [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

        Kommentar

        • Don
          • October 2004
          • 270

          Ja jag såg det när jag kom hem men det känndes lite sent att ringa dig vid 02:30 på natten. Nu är jag i Söderhamn och grattar min mamma och min syster som fyller år.

          Jag har pratat med Söderhamns akvarie förening om en träff nångång i augusti. Så vi får se hur det blir med den saken, vore kul om det var några i från Gävle som också kunde komma. Vart och när är inte bestämt, men det blir i Gävle någon stans. Japp har inte tid att skriva mer men det blir väl ett till inlägg när jag kommer ner till Gävle senare i kväll. Ska till mormor och morfar nu.

          Kommentar

          • bergaren
            • October 2003
            • 29

            hejsan svejsan. tänkte bara höra när det är dagsför föreningsstämma? lokalen är fixad likaså matrialet, men vart är folket =)
            ville bara fylla ut forumet lite grann ha en trevlig dag simma lugnt akvarister

            Kommentar

            • ZoOlOgiC
              • October 2004
              • 259

              Tjena gävlemed omnejd.!

              Nu har det hänt en massa saker i min akvarie närhet!
              Jag har tagit hem mina tuffa fiskar från min lillebror, min Ormhuvudsfisk och min Marmorerade kattmal!
              + att jag fick hans 30+ cmeters Plek.

              Jag har ävlen köpt mig en Typhlonectes natans (gummi ål) till mitt ål akvarie!

              om någon behöver ett 450 liters med bänk och heltäckande ramp så prata med mig. min lillebror har avvecklat tyverr...

              Jag vill ha träff hos mig snart... så kan vi kolla på mina fräna firrar!
              Don hur går det? du hörde inte av dig....
              skall vi ha träff hosmig i helgen? söndag kl 18 ?
              alla får komma.!

              Terato ta gärna med dig dinakompisar eller nå å titta på byrken!

              Ha det grääbs ´n tjejs
              Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
              [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

              Kommentar

              • Don
                • October 2004
                • 270

                Jag ringde dig Zoologic men jag kom hem för sent från jobbet för att titta förbi. Jag ska till Stockholm i helgen och kommer hem på söndag vet inte vilken tid men om jag hinner så ska jag kika förbi hos dig vid 18:00 men det kommer en och ska köpa lite fiskar av mig så vi får se. Nu ska jag till Furuvik och ha taklags fest!! Party Party!! Hoppas Terato kommer på söndag.Ses på söndag.

                Kommentar

                • bergaren
                  • October 2003
                  • 29

                  fish and pike del 1

                  DEL 1: Hej nu äntligen har jag sett livs levande malawi yngel i karet (2 st), men jag vet inte riktigt vilken sort det är, tror att det är avkomma från den som ruvade. Hoppas dom överlever och växer till sig. Mer information i min fisksåpa följer .......
                  Senast redigerad av bergaren; 21 May 2005, 17:10. Anledning: ändring

                  Kommentar

                  • Terato
                    • November 2003
                    • 560

                    Jag kommer gärna till zooligic imorgon. om det blir något.
                    Jag kan kika in här imorgon och kolla om det är något på G.
                    /Sara Östlund

                    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                    Kommentar

                    • rent vatten
                      • April 2005
                      • 1061

                      Hej! Gävlebor här är en Gävle bo med nya palett yngel gud va kul.

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        Vad kul nu har jag kommit hem från stockholms central (har varit ute med syrran på värden bästa ställe.... dansa hela kvällen). Det låter kul att det blir liten träff hos Zoologic ser fram emot att träffa Terato. Samt övriga fisk entusiaster. Bergaren kommer och jag ska styra upp det lite och lura med mina kompisar som tycker det är kul med fiskar hoppas dom går på det och hänger med.


                        Du med rent vatten det är så kul att få yngel.... hoppas det går bra för dom och att dom får en bra förtutsättning att klara sig. Det vore kul om du dyker upp i morgon hos zoologic. Jag kommer i alla fall i morgon ha det så bra tills dess.

                        Kommentar

                        • rent vatten
                          • April 2005
                          • 1061

                          Vem är och vart bor zoologic. Har ni en förening, eller träffas ni bara några endå.

                          Kommentar

                          • Don
                            • October 2004
                            • 270

                            Zoologic heter jimmy och bor (kolla kartan)



                            Nu måste jag med tunnelbanan.... Ses i kväll hos Jimmy Zoologic glöm inte fika om ni vill ha vi brukar ha lite knytfika på träffarna.

                            Brottom brottom måste åka nu!!

                            Kommentar

                            • Terato
                              • November 2003
                              • 560

                              jag kommer nog lite senare om det är okej.
                              /Sara Östlund

                              Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                              Kommentar

                              • ZoOlOgiC
                                • October 2004
                                • 259

                                somvanliget så lyser folk med sin frånvaro. TERATO var fan e du! har inte du nå nummer så kan vi ringa till dig, eller något. (obs ta det "FAN" med en nypa salt)
                                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...