BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don
    • October 2004
    • 270

    Ja då var det dags att fylla upp två akvarium med ormhuvud fiskar. Som ska växa på sig lite (eller mycket ). Verkar som att det inte är nån här inne och kollar eller skriver. Men hos mig är det iallafall fullrulle med fiskarna nu. Är också på väg att skaffa mig ett gäng svärdbärare och några andra levande födare. Ska nämligen starta upp ett sällskapakvarium.

    Kommentar

    • bergaren
      • October 2003
      • 29

      hej don, jag är här lite titt som tätt, men de flesta verkar ha tagit sommar lov för tillfället
      tänkte kika förbi hur du har det framöver hej svejs höres
      akvarisitiska hälsningar Tobias

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Låter bra Tobbe det är bara att kika förbi. Hur ser det ut mot sommaren har du nån semester? hörde att det bär iväg utomlans, vart var det du skulle?

        Jag och några kompisar ska ner till akvaria och kika sen vidare till Bromma Akvarielagret och kolla, roligt att komma iväg. Du kanske vill hänka på om det passar med tiden.

        Om du vill så kan du hjälpa mig och hämta ett akvarium som troligtvis jag kommer att köpa och hämta nu i helgen eller till veckan. Det är ett 560 liters med kanon mått för mina fiskar. Som sagt ska ju starta ett sällskaps akvarium. Ha det så bra så ses vi hos mig. Fest hos Mazen i kväll om du vill komma

        Kommentar

        • HazelCR

          Jag har fina Black Molly, kan det vara något för ditt sällskapsakvarium?
          Senast redigerad av Gäst; 10 June 2005, 17:28.

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            jag kan komma med mitt runda bordsakvarie och några ålar..... men jag måste ju ha allt med mig som sand å vatten å jåller.... okej men det skall lösa sig.... jag ursäktar min onärvaro med flitigt upplanerat svhema.

            min ormhuvudsfisk behöver ett nytt boende nu... den är ca 33 cm. och elak.

            jobba natt e uttröttande. men jag kommer efter jobbet 11e... om så bara i ett par timmar.
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • ZoOlOgiC
              • October 2004
              • 259

              Uschjamig! nu är klockan 07:40 jag har nyss kommi hem från jobe.
              jag kommer nog inte att orka komma med lillburken.....
              godnatt
              Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
              [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

              Kommentar

              • Don
                • October 2004
                • 270

                Låter intressant HazelCR med dina Black molly kanske kan komma och kika på dom idag eller i morgon? När du har tid. NU ska jag till Zoo expot i valbo. /Don

                Kommentar

                • Don
                  • October 2004
                  • 270

                  Zoologic imorgon tänkte jag bygga mitt runda akvarium så om du vill vara med så är det bara att du hör av dig, vore kul om du kom.

                  Kommentar

                  • ZoOlOgiC
                    • October 2004
                    • 259

                    Ok Don, va kul! ja jag vill nog komma...kan du höraavdig till mig typ 30 minuter innan?

                    Akvarienyheter!
                    Den Symbachus marmoratus som jag stoppade i 1080 burken för ett halvårsen LEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jag såg den förförsta gången idag!!!! FAN VAD GLAD JAG E!

                    min gummiål äter bläckfisk! (istället för inget)
                    min muräna är vansinnig, slåss om maten med Ormålen (den e 4Xstörre)
                    min kattmal överlevde övergreppen från ormhuvudsfisken och äter med god aptit.
                    jätteguramin håller sig i skinnet.
                    Ormhuvudet är fortfarande bannlyst till lilla karantän burken (vill ha ett nytt hem)
                    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                    Kommentar

                    • Don
                      • October 2004
                      • 270

                      Oj det blev lite tokigt har typ inte varit hemma på hela helgen. Och i dag så åkte jag och hämtade det där akvariumet på 560 liter och sen kom Zäta över och lämnade lite stenar och kollade till ormhuvud fiskarna, så min tid har inte räckt till för mig i dag. Jag kommer att ta tag i akvarie bygget till veckan, måste först få in det nya akvariumet på rätta platsen Zäta kommer till mig i morgon och hjälper mig.

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        Som sagt vill jag bara på minna om att det blir en lite större träff än valigt i augusti. Då Söderhamns akvarie klubb kommer ner och hälsar på./Don

                        Kommentar

                        • ZoOlOgiC
                          • October 2004
                          • 259

                          Don hur gick det med det runda?
                          Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                          [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                          Kommentar

                          • Don
                            • October 2004
                            • 270

                            Jo det ligger i källaren fast inte ihop limmat det blev lite mycket med det andra akvariumet som måste planeras vart det ska stå det står mitt på golvet och tar en massa plats. Jag har semester på ons och tor så det blir nog en del fixa då hoppas jag. Fem dagar med ledigt va skönt!! Vi kanske ska hitta på nå till veckan.

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Hazelcr undra lite över om du vill visa dina fiskar för mig "Black molly". Vore kul om man fick komma över och få lite insperation. Behöver det nu när det är sommar då alla inklusive mig vill göra så mycket, så att tiden inte räcker till ...
                              Som det ser ut nu så har jag det lite trångt hos mig för att få plats med några akvarium men det går så klart att styra upp...
                              Vore kul med lite träffar nu när sommar månaderna kommer igång. Det är lite träffar då och då med mina kompisar (om akvariumfiskar och övrigt) och det vore kul om ni på Zoopet (som jag ännu inte har träffat och dom jag har träffat) också vill vara med och umgås och ha roligt. Planerar en kort resa ner till Stockholm (Bara fiske resa "Vi ska styra upp det så det blir super bra") under semestermånaderna under vecka 28 - 31 där omkring. Första målet är Akvaria, när man änndå är i Stockholm så besöker vi Akvarie lagret i Bromma. Sen om intresse finns så bär det iväg till fler akvarie ställen i Sverige.

                              Har planer på att bygga in ett akvarium i väggen till träffen i augusti i min lägenhet (inga problem) men det är den stora utgiften att hitta fiskar som jag vill ha i det. (Hoppas nån bra kompis kan sponsra me lite fiskar... Jimmy "Zoologic" kanske har nån Frontosa till övers )Köpte ju två akvarium från Söders Zoo för ca 5 -6 månadersen på 450 liter som jag ännu inte har packat upp och det är ett av dom jag vill ha in i väggen kan bli hur bra som helst hoppas jag. Nja nu bör man nog sova lite då solen börjar att gå upp. Ser fram emot midsommar i morgon (eller det är ju idag egentligen) hoppas också att övriga har det bra på denna dag.

                              /Don
                              Senast redigerad av Don; 24 June 2005, 02:05.

                              Kommentar

                              • Terato
                                • November 2003
                                • 560

                                Hej på er gävlar. (hiihihoho jättekul, jag vet)
                                Händer det nånting?

                                Jag ska till att göra en bakgrund till mitt 250 liters nu! Ska snart åka och köpa frigolit och grejer. Det ska bli kul.
                                /Sara Östlund

                                Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                                Kommentar

                                Arbetssätt...