BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Don
    • October 2004
    • 270

    Nu kan man även gå in på Nordiskacilkidsällskapet och kolla i forumet där under: "alla forum" "övrigt" "föreningsinformation" och sen "akvarie klubb i Gävle". Jag gör detta för att det kanske är några fler som uppmärksammar akvarie intresset här i Gävle.

    /Don

    Kommentar

    • Terato
      • November 2003
      • 560

      smart
      /Sara Östlund

      Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Terato vad sägs om en träff och snickra lite bakgrunder jag ska sätta upp mitt nya akvarium i vardags rummet nu i veckan. Vore kul om du visade mig lite trix och ideer hur man kan göra. Jag skulle vilja träffas nån dag i veckan typ på tisdag kanske. Vore roligt det.

        /Don

        Kommentar

        • Terato
          • November 2003
          • 560

          Låter som en bra idé!
          Jag kan inte få med min bakgrund till att bygga på. Blir lite svårt att ta den på cykeln .
          Men jag kan komma och hjälpa till med din. Så får vi se hur jag ska göra med min senare. Har ingen som kan hjälpa till med bil. :/
          Men jag skickar ett mejl till dig med mitt telefonnr så kan vi säga nån tid. Tisdag funkar bra för min del. Har du grejer och sådär?
          Aja jag skickar ett mejl..
          /Sara Östlund

          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

          Kommentar

          • jackson
            • September 2003
            • 1242

            Ursprungligen postat av Terato
            Låter som en bra idé!
            Jag kan inte få med min bakgrund till att bygga på. Blir lite svårt att ta den på cykeln .
            Men jag kan komma och hjälpa till med din. Så får vi se hur jag ska göra med min senare. Har ingen som kan hjälpa till med bil. :/
            Jag har bil...
            Mobilnr på http://www.update.uu.se/~jaxon/
            Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
            Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

            Kommentar

            • Don
              • October 2004
              • 270

              Ja men då var man i gång med bakgrunds bygget, tur att man har ett proffs med sig som kan det där med konst. Tror det blir skit bra. Det får vi se på söndag då den ska vara färdig.

              Kommentar

              • ZoOlOgiC
                • October 2004
                • 259

                va kul att det e fles än jag somm tittar i forumet...
                JAG EFTERSÖKER ATT ALLA SOM KIKAR SKALL IALLAFALL SKRIVA en rad så blir vi glada!

                Nu skall ja sova så ja orkar jobba!
                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                Kommentar

                • Don
                  • October 2004
                  • 270

                  Nu är bakgrunden klar bara att vänta på att den torkar tills i morgon då ska jag fylla upp mitt akvarium. Jippi. Hoppas bara att bänken håller. Tack så mycket för hjälpen Terato. Ses på söndag!!

                  Kommentar

                  • Terato
                    • November 2003
                    • 560

                    Fy faan va fint det blev, Henrik! Riktigt jävla stolt e jag. Vi gjorde ett kanonjobb.
                    Det ska bli jävligt spännande att se hur det ser ut på söndag.
                    Snällt av dig, jackson att erbjuda din bil . Men jag kom på att det fanns fler problem än så att göra en bakgrund på "bortaplan". Man vill ju se hur det ser ut i akvariumet.
                    Vi får se hur det blir med det senare...
                    Då träffas vi alla på söndag!
                    (nu ska jag sova ensam i mitt stora hus, fy faaaan va otäckt)
                    Gonatt på er!
                    /Sara Östlund

                    Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                    Kommentar

                    • Rob
                      • January 2003
                      • 147

                      Ursprungligen postat av Don
                      Nu är bakgrunden klar bara att vänta på att den torkar tills i morgon då ska jag fylla upp mitt akvarium. Jippi. Hoppas bara att bänken håller. Tack så mycket för hjälpen Terato. Ses på söndag!!
                      Får man se bilder på bakgrunden?
                      "Bättre sent än aldrig"
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        Vet ej hur man lägger ut bilder på nätet men jag kan skicka på msn tror jag inom kort, men det går via min kompis så jag måste först få bilderna av honom så vi får se om dom hinner komma ut innan söndag.

                        Kommentar

                        • Terato
                          • November 2003
                          • 560

                          Hoppas det ordnar sig med bakgrunden, Don.
                          Jag tycker du ska skaffa dig en zoon. DÅ kan du lägga in en massa bilder.
                          /Sara Östlund

                          Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=125337

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            Ursprungligen postat av Don
                            Japp!

                            Nu är det bokat tid till akvarie träffen, den 28/8 kl 18:00 hemma hos mig på Femtetvärgatan 16 brynäs andra våningen. Det är bra om man anmäler sig till mig via mail henrikjonsson1@bredband.net så jag får lite hum om hur många som kommer. Eller dyk bara upp.

                            Det är ca 5 st från Söderhamn som kommer ner och hälsar på. Vi gör väl som vanligt med fikat, så kan man ta med sig det man vill ha. Vi brukar ju hålla på i ca två timmar men vi får se hur mycket vi har att prata om så det kanske blir längre. Men inrikta Er på två timmar

                            / Don
                            Nu är det nära för er akvarieintresserade Gävlebor. Två dagar till en träff som kanske resulterar i ett bildande av en akvarieförening, just här i vår stad, Gävle. Är det inte spännande, så säg?

                            Som redan skrivits: söndag 18.00 m.m Don kanske påminner er igen, in i det sista.

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Klart jag kommer att påminna er en gång till men det blir lite senare .

                              Du kanske kan visa mig det där med zoonen Terato?

                              Nu har jag lite prov firrar i karet tre guld barber och en palett hona, får se om dom överlever tills i morgon så jag kan plösa i lite ciklider tills ni kommer på söndag så vi har nånting att kolla på.
                              Senast redigerad av Don; 27 August 2005, 07:58.

                              Kommentar

                              • Don
                                • October 2004
                                • 270

                                Nu blir det spännande för nu ska jag i med de övriga fiskarna, undrar vad det kommer att bli. Prov fiskarna har i allafall överlevt över natten. Bara inte dom andra fiskarna är känsligare och blir sjuka, men det tror jag inte. Blev iallafall ganska bra med bänken och bakgrunden.

                                Borde skaffa mig en större håv, inte så lätt att fånga Malawi med små håvar i ett stort akvarium.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...