BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bergaren
    • October 2003
    • 29

    bra kväll

    Hej kul att så många dök upp hos zoologic i kväll =). men snart så tror jag att vi är på gång med en egen förening. vi är ju nästan 5 personer, och då har vi ju en styrelse snart. på återseende med akvaristiska hälsningar // Tobbe

    Kommentar

    • rent vatten
      • April 2005
      • 1061

      Är ni några som träffas och delar erfarenhet med varandra. Eller är det någonslags förening ni har här i Gävle som det kostar pengar för att få tips och råd vad gäller fiskar växter och tillbehör till akvarium.

      Kommentar

      • Don
        • October 2004
        • 270

        Vi är ett gäng som träffas och har roligt och pratar om akvariefiskar samt tillhörande ämnen. Det kostar inga pengar för att umgås med oss. Vi vill också att det ska dras i gång en lite mer seriös klubb eller förening. Som det verkar kommer det att bildas en förening inom kort då jag försöker att få ihop tillräckligt med folk. Vi blir fler och fler som kommer på träffarna så det är roligt.

        Nu på fredag ska jag fixa en liten fest och vi ska spela fotboll och brändboll och grilla eller bara grilla och umgås det vore kul om Ni kommer, men då är det inte tänkt som en akvarie träff utan mer som en rolig grej för att träffa nytt folk. Ser fram emot Festen nu på fredag den kommer att vara på brynäs Femtetvärgatan 16 kl 18:00 för hoppnings vis ute om vädret tillåter.

        Kommentar

        • ZoOlOgiC
          • October 2004
          • 259

          Ja don.
          Vi diskuterade ju på tele fon och som sagt, jag min dam och nåra av mina polare kommer garanterat iallfall. tjo
          Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
          [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

          Kommentar

          • Don
            • October 2004
            • 270

            Låter bra Zoologic, det verkan som det blir nån aktivitet som kubb och kanske brännboll. Det man bör ha med sig är mat om man vill äta samt dricka och kanske nån filt att sitta på. Grill ska finnas jag ska kolla upp i vilket skick den är i. Ses på fredag

            /Don

            Kommentar

            • ZoOlOgiC
              • October 2004
              • 259

              Ok kanoners kanoners. hoppas bara att det blir några zopettare som kommer med!
              vilken tid skall man komma typ då? jag skall förmodligen koppla lite el på fredag efter jobbet. kommer ju hem runt kl 6 på morgonen och skall sova aen skvätt då.
              nu har jag lagat min minimoto iallafall!
              har kört med den varjedag sen dess! kul som attans.
              hujjejuj!
              Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
              [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

              Kommentar

              • HazelCR

                Hahaha, brännboll, tänk om jag dyker upp. Jag vinglar bara jag går. Näää, jag ljuger lite, men bara nästan. Springa oj oj ! MÅste man springa rakt? Jag har drabbats av något som kallas för virus på balansnerven, inte kul egentligen. Hursomhelst det vore kul att träffa lite akvarieintresserade typer från Gävle.
                Jag kommer om jag får ta men min 14-årige son. Han slår nog inte bra, men är en jävel på att springa, när nu inte jag kan.

                Kommentar

                • Don
                  • October 2004
                  • 270

                  Ja det är klart ni ska komma. kl 18:00

                  Kommentar

                  • sockerconny
                    • October 2004
                    • 2349

                    Sorry grabbs och tjejs(..?!..), men "som vanligt" så har jag annat för mig ikväll, närmare bestämt BBQ med tillhörande flytande tilltugg med grannarna!!
                    Sorry, nån gång så kommer jag att flyta upp igen, jag lovar !!

                    See Ya!!

                    Kommentar

                    • HazelCR

                      Ursprungligen postat av Don
                      Ja det är klart ni ska komma. kl 18:00
                      Ungen kom hem nu, från skolan. Det får bli en annan gång. Jag får nöja mig me hajprogrammet på TV kl 19.55.

                      Kommentar

                      • Don
                        • October 2004
                        • 270

                        Ok nu har vi fest och pink paus men det kommer fler fester i sommar till helgen åker vi till Umeå och festar.

                        Kommentar

                        • Don
                          • October 2004
                          • 270

                          Kul att ni kom Zoologic och Zäta nu känns det som att vi kommer att styra upp det här med fiskarna. Kanske kan träffas lite på söndag nästa helg beroende på när jag kommer hem från Umeå. Du ( Zoologic) och jag ska ner på stan nån dag i veckan och snacka med (tror hon hette Kerstin) om föreningar. Har också skickat ett mail till SARF och hört mig för lite. Jag ringer dig i veckan!

                          Kommentar

                          • Vattnadal
                            • November 2004
                            • 30

                            Expo

                            Hejsan alla akvarisar!
                            Lördagen den 11 juni kommer vi att hålla ett litet zooexpo i Valbo, Dyrgripens auktionshall, brevid jobbet (Brynäs Zoo).
                            Det blir smådjursuppfödare och ägare av vanliga och ovanligare husdjur. Det blir mest typ marsvin, råttor och möss, men även nån fågel, förhoppningsvis iller, samt en del reptiler och mer udda varelser som sjusovare. Försäljning av djur är tillåten.

                            Funderade i morse över om någon skulle orka dra dit en liten burk med fisk eller växter, och ragga lite medlemmar till den ev blivande föreningen. Det rör sig om öppet mellan 10-15, tillgång till lokalen samma morgon från 8, eller dan innan om det passar bättre. Lokalen ska dock tömmas så fort som möjligt efter 15, så att de kan börja förbereda nästa veckas auktion.

                            Intresserad?

                            Släng iväg ett mail till mig: vattnadal@swipnet.se
                            Kram Elin

                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=268423

                            Kommentar

                            • Don
                              • October 2004
                              • 270

                              Ja det låter ju roligt kanske vi skulle kunna skaffa fram nått akvarium och ställa dit. Kul om nån mer är intresserade av att hänga på. Vore kul om vi som är intresserade akvarister kunde mötas där och kolla vilka som är sugen på att vara med i en förening. Sen på söndagen där efter den 12 juni ha ett möte hos mig och kolla på lokalen som är fixad. Och få lite information om föreningen./Don

                              Kommentar

                              • RÖDLÖGA
                                • February 2002
                                • 3931

                                Zoopet Stockholm/RÖDLÖGA bjuder in till allmän Zoopet träff!

                                Vill bara passa på att tipsa om den här tråden.
                                FISHLOVERS
                                Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
                                En glad "svenssonakvarist"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...