BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HazelCR

    Ursprungligen postat av Terato
    Hos mig passar det kanske inte så bra med träff. Bor ju hemma åsså har jag inet så mkt att visa upp. :/

    Om ingen känner sig manad att bjuda in, så får vi väl ta en träff till hemma hos mig, om nu ingen misstycker. Jag hade ju hoppats på att få träffa fler av er redan förra gången. Ska vi pröva med en icke söndag, kanske en vardagskväll istället?

    Kommentar

    • sockerconny
      • October 2004
      • 2349

      Vilket som funkar för mig!!
      Men det kanske är värt att prova, åtminstone en gång, att ha en träff på en vardag!


      *harkel* Om jag har tid att komma nästa gång, så ska jag med näbbar och klor försöka att låta bli att bli sjuk igen!!!

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        JAG HAR RADERAT EN STOR MÄNGD MED INLÄGG I DENNA TRÅD PGA AV ATT DET FÖREKOM BÅDE KÖPES OCH SÄLJES ANNONSER.


        ANNONSER I ZOOPETS FORUM ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET -DESSA REGLER FINNS ANGIVNA

        9/ Annonser
        Det är inte tillåtet att annonsera (vare sig köpa, sälja, byta, skänka etc.) i forumet. Den som bryter mot detta och lägger in en annons i forumet kommer att få en räkning på 300 kr.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Rob
          • January 2003
          • 147

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          JAG HAR RADERAT EN STOR MÄNGD MED INLÄGG I DENNA TRÅD PGA AV ATT DET FÖREKOM BÅDE KÖPES OCH SÄLJES ANNONSER.


          ANNONSER I ZOOPETS FORUM ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET -DESSA REGLER FINNS ANGIVNA

          9/ Annonser
          Det är inte tillåtet att annonsera (vare sig köpa, sälja, byta, skänka etc.) i forumet. Den som bryter mot detta och lägger in en annons i forumet kommer att få en räkning på 300 kr.
          Ok det var inte min avsikt. Ska inte upprepas.
          "Bättre sent än aldrig"
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

          Kommentar

          • Rob
            • January 2003
            • 147

            Det jag skrev innan mitt inlägg blev raderat, var att jag skulle kunna ha en träff hemma hos mig men jag har inget tjusigt akvarium att visa upp. Därför ser jag hellre att vi är hos någon annan.
            "Bättre sent än aldrig"
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

            Kommentar

            • Don
              • October 2004
              • 270

              Ja som det ser ut så kan vi ju vara hos mig om det går bra för övriga.

              / Don

              Kommentar

              • HazelCR

                Nu vet jag inte vad som har skrivits i alla inlägg som blivit raderade, men jag ser att något inlägg som jag skrivit, där det står att Josefine bör ta kontakt med en person i Gävle för att undersöka ett eventuellt köp har raderats.
                Kjell, är det inte lite väl hårt, att radera sådana inlägg? Jag tycker att det verkar lite löjligt, speciellet som du gärna själv vill skriva om hur många som beställt, drömciklidboken t.ex. Tillstånd eller inte, spelar ingen roll, som du fått av NCS styrelse. Gränsdragningarna kring detta är svåra att göra, men jag tycker inte att du lyckats med det. Att du däremot raderat ett inägg, där jag hänvisdae Josefin till en annons, känns mer OK, enligt gällande regler. Men det innebär väl knappast att jag annonserar på zoopet, eller?
                Jag vill dig inget illa och det tror jag ingen annan vill det heller. Vi precis som du vill att akvariehobbyn skall blomstra. Varför detta raderande? Hur motiverar du detta? Jag antar att du är medlem i NCS också, vilket innebär att du bör försöka leva efter deras stadgar också.
                Jag kan inte annat skriva, än att jag är besviken på ditt agerande, i.a.f. av det jag kan bedömma, vilket kanske inte är helheten, men näst intill.

                Gunnar Karlsson
                Senast redigerad av Gäst; 04 October 2005, 16:27.

                Kommentar

                • Rob
                  • January 2003
                  • 147

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  JAG HAR RADERAT EN STOR MÄNGD MED INLÄGG I DENNA TRÅD PGA AV ATT DET FÖREKOM BÅDE KÖPES OCH SÄLJES ANNONSER.


                  ANNONSER I ZOOPETS FORUM ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET -DESSA REGLER FINNS ANGIVNA

                  9/ Annonser
                  Det är inte tillåtet att annonsera (vare sig köpa, sälja, byta, skänka etc.) i forumet. Den som bryter mot detta och lägger in en annons i forumet kommer att få en räkning på 300 kr.

                  Men Kjell....Hur är det med det här då?:

                  Regel nr:
                  10/ Skrika = STORA bokstäver
                  Man skall inte "skrika" i forumet och definitivt inte göra det i rubriken (sådana inlägg tas bort). Att "skrika" är att enbart använda stora bokstäver.

                  Vem är det som bryter mot regler egentligen?
                  Senast redigerad av Rob; 04 October 2005, 16:56.
                  "Bättre sent än aldrig"
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=110522

                  Kommentar

                  • HazelCR

                    Det här är en klockren annons:

                    "Självklart skall man inte stoppa barnens akvaristiska utveckling - låt henne klippa på - jag har fler böcker att sälja
                    Visserligen gäller bara rabatten för en bok men jag kan lova att mot uppvisande av en sönderklippt så får man köpa en ny till samma pris."

                    Gissa vem?

                    Att jag försökt tipsa en skolflicka om var hon eventuellt kan få tag i ett begagnat 150-200 liters akvarium ligger betydligt längre ifrån en Köp&Sälj annons, anser jag. Tyvärr blev det ett missförstånd, så att jag förtydligade lite för mycket.

                    Det är detta, jag inte alls gillar med Kjells moderernade. Jag föreslår att forumsregel om köp&Sälj ses över och lättas upp, därför att det egentligen finns mycket skrivet som kan tolkas som hänvisande till försäljningsställen och därmed är en annos, t.ex auktioner, tips om akvarieaffärer m.m.
                    Jag förslår också att ni ordnar så att det blir fler som modererar forumet och inte bara Kjell. Jag tror att man vinner mycket på att ha fler inblandade som för en diskussion hur modererandet skall utföras, speciellt vid tveksamheter.

                    Kommentar

                    • HazelCR

                      Ursprungligen postat av Don
                      Ja som det ser ut så kan vi ju vara hos mig om det går bra för övriga.

                      / Don

                      Vi tar hemma hos dig. Bestäm tid, så att vi har något att se framemot.
                      Vi kan träffas hos mig vid ett senare tillfälle. Dessutom så vet jag att åtminstone jag och rent vatten är nyfiken på dina fiskar.

                      Kommentar

                      • Kjell Fohrman
                        Administrator

                        • December 2001
                        • 48148

                        I denna tråd har det förekommit ett flertal köpes och säljes annonser - både vad gäller akvarier och annat. En del var klart över gränsen andra hade kunnat få slinka igenom.
                        Problemet är dock att många av de kommande inläggen sedan delvis tar upp annonsen men också annat i sina inlägg. Det skulle dock vara praktiskt omöjligt (tar alldeles för lång tid) att gå in och ändra i dessa inlägg så att bara det övriga blir kvar och därför deletas alla inlägg som innehåller annonsen eller svarar på annonsen.

                        Att det på något sätt skulle vara tillåtet med annonser för t.ex. de som går i skolan, men inte för övriga skulle bli en omöjlig regel - reglerna gäller lika för alla, med ett undantag.
                        Självklart får vi på vår egen hemsida göra reklam för de saker som tas fram för Zoopets Gold-medlemmar - t.ex. T-shirtsen eller erbjudanden till kraftigt reducerade priser, t.ex. Drömciklidboken.
                        Akvaristiska hälsningar
                        Kjell
                        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                        Kommentar

                        • HazelCR

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          I denna tråd har det förekommit ett flertal köpes och säljes annonser - både vad gäller akvarier och annat. En del var klart över gränsen andra hade kunnat få slinka igenom.
                          Problemet är dock att många av de kommande inläggen sedan delvis tar upp annonsen men också annat i sina inlägg. Det skulle dock vara praktiskt omöjligt (tar alldeles för lång tid) att gå in och ändra i dessa inlägg så att bara det övriga blir kvar och därför deletas alla inlägg som innehåller annonsen eller svarar på annonsen.

                          Att det på något sätt skulle vara tillåtet med annonser för t.ex. de som går i skolan, men inte för övriga skulle bli en omöjlig regel - reglerna gäller lika för alla, med ett undantag.
                          Självklart får vi på vår egen hemsida göra reklam för de saker som tas fram för Zoopets Gold-medlemmar - t.ex. T-shirtsen eller erbjudanden till kraftigt reducerade priser, t.ex. Drömciklidboken.

                          Det är klart att du gör som du vill med din sajt. Men det är också klart att jag inte gillar ditt sätt att moderera. Jag anser inte att du själv håller dig med god netikett emellanåt heller. Jag tänker inte ödsla mer tid på detta, än att konstatera ovanstånde.

                          Kommentar

                          • HazelCR

                            Hej allihop,
                            jag har precis fått hem lite akvarieläsning, Drömciklidboken och tre nummer av Ciklidbladet. Drömciklidboken är mest bilder. Hursomhelst så kan ju ni som inte tänker lägga ned pengar på boken, blada i den nästa gång ni kommer förbi mig. (Jag vet ju att fler av er pluggar. Å då är det faktiskt meningen att ni skall köpa kurslitteratur för era pengar.)
                            Don, nu får du vakna till eller ha hämtat dig efter jobbet och bestämma ett datum och tid för nästa träff hemma hos dig!

                            Kommentar

                            • rent vatten
                              • April 2005
                              • 1061

                              Bra tips! för jag har idag handlat för 387kr på bara 1 lysrör och filtermatriel.Så jag blädrar gärna i din nya bok.
                              Senast redigerad av rent vatten; 05 October 2005, 22:03.

                              Kommentar

                              • HazelCR

                                Det där med filtermaterial är jag på g att beställa själv, men jag har inte bråttom. Kanske kan vi göra en sambetällning från någon webbutik och på så sätt spara lite pengar, men framförallt dela upp lite större förpackningar på fler akvarister. Något att prata om på någon kommande akvarieträff.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...