BX GÄVLE Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Josefine
    • June 2005
    • 164

    Fan också, jag glömde titta till scalaräggen eller yngel idag. De som Josefin berättat om.[/quote]


    ja vad synd dom är så fina när dom vacktar, hanen har utväcklat jätte fina färger.. jag satte på en nattlampa idag innan jag gick hem.
    det är några utav äggen somär vita och några som är nästan genomskinliga, vad betyder det..?? är det att några är befruktade eller inte.. eller är några ruttna??
    Min Zoon! http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=472551

    Kommentar

    • newborn
      • March 2005
      • 27

      aaah Gunnar, det stämmer, min syster Karin. Ser ni en Bywall så kan ni vara säkra på att de är en släkting till mig, nämligen bara vår släkt i hela avlånga Sverige vid det namnet.

      Nu har jag iaf skummat igenom hela CB för den här gången, ett kanon nummer som vanligt, för de som gillar ciklider så ska man garanterat gå med i NCS och därigenom få en premunation på Ciklidbladet.

      Hade bra !
      Kalle
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251646

      Kommentar

      • newborn
        • March 2005
        • 27

        Josefin: De vita äggen är inte befruktade om jag har lärt mig rätt, om du har äggena tsm med föreldrarna brukar de vara duktiga å ta bort de dåliga äggena.
        Kalle
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=251646

        Kommentar

        • HazelCR

          Ursprungligen postat av newborn

          Nu har jag iaf skummat igenom hela CB för den här gången, ett kanon nummer som vanligt, för de som gillar ciklider så ska man garanterat gå med i NCS och därigenom få en premunation på Ciklidbladet.

          Hade bra !
          Nu här även jag läst din artikel och tittat igenom tidningen en gång, men det brukar bli fler bläddringar som resulterar i intensivare läsning.
          Extra roligt för mig kanske att se lite bilder. Jag kände ju igen en del fiskar och kar. Bilderna, har du knäppt dem själv?

          Jag har även visat Riki och Rent Vatten din artikel.
          Senast redigerad av Gäst; 28 May 2006, 05:55.

          Kommentar

          • ZoOlOgiC
            • October 2004
            • 259

            good evening dear friends!
            Well.... how are u? i am dissapointed.
            Why doesnt any one wanna grill with eachothers?....

            Bah... : ) don jag förstår dig : )
            men det e somvanligt på somrarna verkar det som....
            Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
            [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

            Kommentar

            • sockerconny
              • October 2004
              • 2349

              Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
              Why doesnt any one wanna grill with eachothers?....
              Just because there is a lot of shit going on in the world of sports you know!
              Recently there was HockeyVM, and on Saturday World Cup ín football/soccer (no, not "sucker") starts!!!!! "Antligen" as the m.f. RixMorgonZoo-sellout Gert would say!

              And another reason "Why anyone doesn't wanna grill with eachothers" is that its have been below 10 degrees outside and the fingers will fucking numb if you are outside drinking cold beer!!


              And finally, probably the strongest reason why anyone doesn't wanna grill with "da fishaholic buddys":
              men det e somvanligt på somrarna verkar det som....
              My reason is also that I'm a very lazy and laidback guy that prefer his beer on his balcony with his wife rubbing his shoulders!!

              Kommentar

              • rent vatten
                • April 2005
                • 1061

                You must have a good wife if she take care as you say.

                Kommentar

                • sockerconny
                  • October 2004
                  • 2349

                  Ursprungligen postat av rent vatten
                  You must have a good wife if she take care as you say.
                  Yep, no doubt about it!!

                  Kommentar

                  • ZoOlOgiC
                    • October 2004
                    • 259

                    God fiskelycka vänner... vilka vill vara med och ta en kopp alkoholiska drycker i min båt i augusti?

                    den skall blästras, lackas å sjösättas i nästa vecka.
                    sen skall det byggas, byggas, rustas å fixas.

                    så förhoppningsvis så handlar det om "kopp" dugligt i augusti till cityfest
                    Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                    [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                    Kommentar

                    • jackson
                      • September 2003
                      • 1242

                      Båtdricka, javisst!

                      Ursprungligen postat av ZoOlOgiC
                      God fiskelycka vänner... vilka vill vara med och ta en kopp alkoholiska drycker i min båt i augusti?

                      den skall blästras, lackas å sjösättas i nästa vecka.
                      sen skall det byggas, byggas, rustas å fixas.

                      så förhoppningsvis så handlar det om "kopp" dugligt i augusti till cityfest
                      Hojta när/om den är närmare än Sthlm så kan du kanske få ett dagsverks hjälp med

                      /Jackson
                      Växtakvarium (typ djungel) 540l i Gävle och mer "städat" 450 l i Lumsheden.
                      Jag försöker undvika att mata troll. För övrigt anser jag att Kjell skall sluta med godtyckligt modererande av inlägg.

                      Kommentar

                      • ZoOlOgiC
                        • October 2004
                        • 259

                        Förbaskat.!
                        Blästraren har inte haft tid att fixa båten : ( bläääää!!!
                        så nu e jag iallafall försenad minst en vecka... well well!

                        Nice det jacksson! : ) den ligger här i gävle : ) så jag skall nog hojta lite! hehe jobb som står på "prio" listan är att laga startmotorn, kapaur för oljefilter, skruva fast litesaker (divarse motor relaterat) samt att "bila" ur ballastbetongen och krafsa ur rosten under betongen samt att oljain den kvarvarande rosten med linolja.
                        Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                        [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                        Kommentar

                        • Hynt
                          • May 2006
                          • 224

                          Tjenare grabbar och töser, tänkte skriva ett litet hejsan i tråden.. bor strax utanför gävle.. Ingen direkt akvarium fantast men slog igång ett 300liters och börjar minnas hur roligt det faktiskt är.. för att inte tala om trevligt =)

                          glad sommar på er iaf..
                          http://hynt.info.se/

                          Kommentar

                          • Hynt
                            • May 2006
                            • 224

                            Ursprungligen postat av Josefine
                            Fan också, jag glömde titta till scalaräggen eller yngel idag. De som Josefin berättat om.

                            ja vad synd dom är så fina när dom vacktar, hanen har utväcklat jätte fina färger.. jag satte på en nattlampa idag innan jag gick hem.
                            det är några utav äggen somär vita och några som är nästan genomskinliga, vad betyder det..?? är det att några är befruktade eller inte.. eller är några ruttna??[/quote]

                            Har ingen erfarenhet när det gäller scalar men pysslat lite med uppfödning av lax, "praktik osv".. Dom vita är döda/icke befruktade.. kan inte tänka mig att det kan skilja sig... =)
                            Senast redigerad av Hynt; 14 June 2006, 01:29.
                            http://hynt.info.se/

                            Kommentar

                            • HazelCR

                              Javisst, så brukar det vara. De vita är obefruktade/felaktiga. Scalarer brukar rensa bort dem.
                              Senast redigerad av Gäst; 18 June 2006, 08:41.

                              Kommentar

                              • ZoOlOgiC
                                • October 2004
                                • 259

                                Min muräna har blitt GAAAALEN!!! (som sig bör) såfort jag gårförbi akvarie far han ut å vill bitas !!!! fan va nice! : )
                                Grupp för akvarieintresserade i gävle på FaceBook! http://www.facebook.com/group.php?gid=54989352014
                                [__] 240l Saltvatten: Räka, Sjöborre, Koraller, lågtstående kreatur å en helvettesmassa sniglar (dom e bra i salt burkar )

                                Kommentar

                                Arbetssätt...