960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Ursprungligen postat av MaxB
    jag tror Lenmar bara vill väl....
    Det tror jag också men det var så roligt med alla smilsar det är bara hon på hela Zoopet som kan lägga in dem så bra som hon gör
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av stene
      Det tror jag också men det var så roligt med alla smilsar det är bara hon på hela Zoopet som kan lägga in dem så bra som hon gör

      Japp, Stene! Hon lägger dom gott!!!

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        Ursprungligen postat av Lenmar
        []
        = Gosh, jisses, vad läckert!!
        = Att han har tålamod!
        = MEN va bra det blir!
        = Hatten av, blås i pipan!
        = Sing Halleluja!
        = Vad glar man blir av en sån här tråd!
        Smygläser den hela tiden och måste ju visa det ibland!
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          hur hög är sandnivån i karet förresten?
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          • Joachim.S
            • December 2005
            • 417

            Jag känner nu när jag läst igenom tråden att jag måste äga WELL DONE! Du verkar ha lagt ner skäl i det och vart noga med detaljerna. KEEP UP THE GOOD WORK

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av Lenmar
              = Gosh, jisses, vad läckert!!
              = Att han har tålamod!
              = MEN va bra det blir!
              = Hatten av, blås i pipan!
              = Sing Halleluja!
              = Vad glar man blir av en sån här tråd!
              Smygläser den hela tiden och måste ju visa det ibland!
              Ha Ha bara att komma på det blir man imponerad
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av fredd
                hur hög är sandnivån i karet förresten?
                För att inte får en alltför hög (och ful) sandkant i fronten ligger det endast en tre-fyra centimeter sand där och sedan tjocknar det betydligt bakåt i karet, speciellt i mitten. Jag vet att snäcklekarna kommer att gräva duktigt där men jag har fått för mig, av tidigare erfarenheter, att den sandvall som bildas runt snäck-kolonien gör att de känner sig trygga, säkra och att det boostar revirhävdandet. Så, i det området kommer det att bli liv och rörelse

                Det har ju dessutom "runnit" ner en hel del sand i stenformationerna - och dessa kommer i sinomtid att grävas ur, så det blir nog ändå lite sandkanter mot fronten och små extrahögar runt stenläggningen. Men, va fan, karet skall ju leva och det är det som är så kul att kolla på - när de gräver, donar och arrar om!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Joachim.S
                  Jag känner nu när jag läst igenom tråden att jag måste äga WELL DONE! Du verkar ha lagt ner skäl i det och vart noga med detaljerna. KEEP UP THE GOOD WORK
                  Ahaa... "tacksam för svar" var din signatur...
                  Det fattade inte jag, min frigolitskalle!

                  Men, då svarar jag iallafall med ett rungande; Tack! Feedbacken värmer gott! Och, visst, jag har lagt ner lite skaparsjäl i jobbet och försökt att vara noga med detaljerna. Allt går att göras mycket bättre men jag känner mig ändå hyfsat nöjd i nuläget. Sedan blir det ju väldigt intressant att se hur fiskarna kommer att påverka hela miljön!

                  Kommentar

                  • matte159
                    • March 2007
                    • 1147

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Allt går att göras mycket bättre men jag känner mig ändå hyfsat nöjd i nuläget.


                    Vad sade du?
                    HYFSAT NÖJD????!!!!
                    Hade jag varit du hade jag varit SUUUPER NÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
                    Mvh
                    Mathias
                    Fotoalbum

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av matte159
                      Vad sade du?
                      HYFSAT NÖJD????!!!!
                      Hade jag varit du hade jag varit SUUUPER NÖJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                      Hahaaaahh!
                      Jag fattar precis vad du menar! Jag tror att känslan kan jämföras med hur konstnären som målar tavlor eller musikern som sitter och slutmixar en låt i studion känner det. Klart som fan, är man nöjd, men det finns hela tiden små detaljer som man vill peta i. Som alltid måste en gräns passeras när man känner att; Nä, nu kan jag inte göra så mycket mer - släpp det hela och gå vidare.
                      Men visst matte! Klart jag är nöjd med resultatet... hyfsat!

                      Kommentar

                      • Lasse
                        • October 2002
                        • 1965

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Sen blir ju också fiskvalet väldigt viktigt - nästan alla substratruvare (även många munruvare) kommer ju att hålla till vid stenarna och då blir det ju lite tomt överst.
                        I övre delen skal du givetvis ha Cyprichromis, Cyprochromis, Cypprochromis och så fulländar du det hela med några Cyprochromis!

                        Jullar och om du lyckas få tag på den - några Neolamprologus furcifer kommer också att kläda bergsväggen. Vill du sedan ha lite mer fläkt och fart så kan några O. ventralis eller liknande se till att du hela tiden har mittendelen uppgrävd. Några Tanganyika killis vore inte helt fel heller.

                        Snyggt projekt - kommer gärna och beskådar det när det är färdigt.

                        Ps - Akta dig för Tropheussjukan - håll dig till de intressanta tanganyikerna

                        N. leleupi ställer ofta till lite för mycket bråk för att passa in i ett kar som detta. Några Altolamprologus skulle dock röra sig majestätiskt längs bergväggen.

                        MVH Lasse
                        Senast redigerad av Lasse; 23 July 2007, 22:33.
                        Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Härligt fina tips Lasse!
                          Först och främst vill jag tacka för en mycket trevlig dag, när vi, Zoopetväst, var hemma hos dig och fick en riktigt härlig "saltvattenkörare" i våras!
                          Roligt att du tycker "projektet" verkar lovande.
                          Det är lustigt men just Leleupi har jag varit lite tveksam till och bitit mig i kinderna om man liksom vågar - ja, de blir ju ganska griska och skall kanske hållas för sig själva - men de är ju väldigt fina.
                          Nu skall listan hårdstuderas för här finns en och annan som jag inte riktigt har tänkt på. Tackar!!!
                          Troffar är inte aktuellt faktiskt...

                          Klart att Du, Ni får komma och titta på karet, (men jag skulle vilja fixa till Discusburken först...)

                          Mvh
                          Mats med gråa håret och mackorna...
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 23 July 2007, 19:36.

                          Kommentar

                          • matte159
                            • March 2007
                            • 1147

                            När rätt tillfälle dyker upp kommer jag på stört!!!!
                            Mvh
                            Mathias
                            Fotoalbum

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Matte! Och alla andra! Ni är hjärtligt (och enligt vissa regler stavas det HJÄRTIGT) välkomna!
                              Om det är så att det överhuvudtaget är intressant att att kolla in 960-litaret och ett 588-lit. Discuskar in real life så öppnar jag med glädje dörrarna för en Zoopetväst-titt. Man skulle ju kunna ta det som en pytteliten station i en runda någonstans när det är läge. Vi skulle kunna fika och ta lite rast. Jag har egentligen inte så mycket mer att berätta än det jag skrivit här i tråden - men förhoppningsvis ett intressant kar, två, eller kanske tre (beror på när) att kolla in...

                              Kommentar

                              • Lenmar
                                • February 2004
                                • 6154

                                Sådana där löften tar vi INTE lätt på i Västgänget! Its a must!! Tid å plats är det vi behöver. Fika och kaffe tar vi med oss!! Å givetvis Glatt humör, det är ju ett krav!!
                                Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                                Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...