960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #61
    Man skulle ju kunna tänka sig något i denna stilen.
    Här är ju idén att låta bagrunden smälta ihop med stenarna så lång det är möjligt. Sanden kommer att täcka stora delar av stenarna i fronten också!
    Återigen, det är bara en test.
    Bifogade filer

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #62
      jag tycker alla bilder ser bra ut heh
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #63
        Jag kan säga så här; Det är nästan lite dumt att skicka in bilder i ett så här tidigt stadium av inredandet. Bilderna gör faktiskt (jag måste säga detta själv) inte verkligheten någon rättvisa. Det ser lite platt och rörigt ut på bilderna - men faktiskt riktigt bra ut irl.

        Med bilderna vill jag mera beskriva det som vi, både här, och i andra trådar har snackat om när det gäller grottbyggande och inredningsidéer. Mycket av det som syns på bilderna är botten-nivån som alltså kommer att täckas i stora delar av sand.
        Idag skall jag ut och kolla in lite mer sten, som möjligen har lite råare struktur, liknande bakgrunden.
        Kanske kan det bli ett litet reportage senare ikväll!

        Kommentar

        • Mamma Mia
          • December 2004
          • 2504

          #64
          Underbart! Nu har jag en ny tråd att följa Jag väntar oxå med spänning på sanden - men du - vifta med ett kvastskaft istället för näven - annars lär du bli skinnflådd
          Always look at the bright side of life

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #65
            Japp, mången är den gång då knogarna varit rödflådda
            Jag brukar använda en gammal sånhäringa spaghettislev, som man rör om och tar upp spagg med, den rör om effektivt och bra.
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 July 2007, 20:46.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #66
              Makterna hade ju bestämt sig för (vilken vecka i ordningen?) att vrida ur sina pissblöta kalsingar över Göteborg idag (också) så det blev inget stenplockande. Istället tog jag tillfället i akt att få till det vänstra hörnet i karet. Jag tror nog att det börjar närma sig en slutgiltig botten- (delvis under sanden) -nivå. Jag kommer att ändra igen men skickar en bild ändå.

              Sedan har jag gjort min första riktigt rödkindade Generalmiss. När jag borrade hålet till utströmningshålet för slangen från pumphuvudet så borrade jag för sned vinkel så slangstumpen pekar lite för vinklat uppåt, med resultatet att strålen skär genom ytan och det låter som Niagarafallen i karet.
              Lösningen blev att jag fick silicona på en liten huva av överblivet slangmaterial som riktar strålen lite mer vågrätt mot ytan. Nu funkar det fint!
              Slangstumpen smordes med silicon och har fått ett döljande gruskamouflage.
              Bifogade filer
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 July 2007, 23:43.

              Kommentar

              • Robin_Hedstrom
                • January 2005
                • 1818

                #67
                Kul projekt! MEN jag måste grina lite.
                Stenarna - tyvärr, dom förstör hela karet. De stenarna du hämtade först ute i naturen kan jag gå med på men inte skiffer och absolut inte den svampliknande gula stenen!

                Med en så snygg bakgrund så skulle du klara dig med bara några få större stenbumlingar i karet.
                /Robin Hedström
                http://www.robinhedstrom.se/

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  #68
                  Det kanske bara blev bättre då du har maskerat utblåset nu. Ska du köra med frigolit under stenarna med?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • matte159
                    • March 2007
                    • 1147

                    #69
                    Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                    Kul projekt! MEN jag måste grina lite.
                    Stenarna - tyvärr, dom förstör hela karet. De stenarna du hämtade först ute i naturen kan jag gå med på men inte skiffer och absolut inte den svampliknande gula stenen!

                    Med en så snygg bakgrund så skulle du klara dig med bara några få större stenbumlingar i karet.

                    Jag kan INTE hålla med dig! Karet är helt underbart redan nu! RÖR INTE EN STEN, BARA FORT. BYGG!!!
                    Mvh
                    Mathias
                    Fotoalbum

                    Kommentar

                    • Vic
                      • November 2006
                      • 1533

                      #70
                      Snyggt det blev med sanden på silikonet, det syns knappt!
                      Mvh Viktor


                      Apistogramma för hela slanten!

                      Kommentar

                      • matte159
                        • March 2007
                        • 1147

                        #71
                        Måste bara säga att du har en häftig tapet bakom karet! (Ser den på bilden längst ner)
                        Mvh
                        Mathias
                        Fotoalbum

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #72
                          Ursprungligen postat av Robin_Hedstrom
                          Kul projekt! MEN jag måste grina lite.
                          Stenarna - tyvärr, dom förstör hela karet. De stenarna du hämtade först ute i naturen kan jag gå med på men inte skiffer och absolut inte den svampliknande gula stenen!

                          Med en så snygg bakgrund så skulle du klara dig med bara några få större stenbumlingar i karet.
                          Nja och njä... Det var därför jag jag skrev lite tidigare i tråden att det nästan är dumt att skicka bilder i detta stadiet, dels för att bilderna inte gör verkligheten någon rättvisa och dels för att sanden inte är ilagd ännu.
                          Jag skall förklara Robin; Den vita svampliknande stenen kommer delvis att täckas av sand och jag har delfyllt karet med jämna mellanrum och kollat ljuset från lysrören. Det är så att bakgrunden blir nästan helt sandstensvit i relativt stark beslysning. De grisskära stråk (som jag var lite tveksam till när jag såg bakgrunden då jag fick hem den) försvinner helt och byts ut mot ett alarmerande verkligt Granit, Sandstensliknande ljust klippmaterial. Den vita stenen försvinner helt mot bakgrunden och utgör ett fantastiskt tillhåll för små T-ciklider.
                          Skifferstenen kommer mestadels att ligga dold under sanden och utgör grundplåten, bottenvåningen för stenröset.

                          Nej, jag hade inte klarat mig med ett par bumlingar - även om detta hade varit snyggt - därför att de T-ciklider som jag skall ha vill ha massor av små prång och bergssprickor att kila in och ut igenom. Jag hade även tänkt att det skall bli kolonier av lekande par lite här och där. Detta hade inte kunnat ske med bumlingar, som dessutom kanske hade passat bättre i Malawimiljö.
                          Det skall bli kul att få lite vatten och riktigt ljus i karet snart, då kommer nog bilderna att visa verkligheten en aning bättre!
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 July 2007, 01:54.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #73
                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Det kanske bara blev bättre då du har maskerat utblåset nu. Ska du köra med frigolit under stenarna med?
                            Det ligger redan små fina tillklippta frigolitskivor under stenarna!

                            Kommentar

                            • Hans.Lindaker
                              • April 2006
                              • 1837

                              #74
                              hmm det här är inte likt dig max. Nästan ett helt dygn utan uppdatering och bilder??

                              /Hans
                              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                #75
                                Jag skulle tro att han äntligen fått sparkat igång grillen om den inte har flutit iväg.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...