Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Jag öser! Det är alltid roligt att se hur ens tankar blir i praktiken. Det kanske bara blir geggamoja av allt...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Följer utvecklingen med stort intresse!
    Det där svartvattenskaret är man ju svårt sugen på att få kolla in. Ös på, Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mitt nano på 30 liter ska jag dock spara när det släcks ner. Det kan vara bra för ev yngel eller om någon fisk behöver vara i karantän.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, kanske skulle jag vara mer av en samlare om vi hade mer plats. Men nu får man hushålla med den plats som finns.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Klart du skall göra det som känns rätt för dig, jag är ju en riktig samlare och säljer aldrig något utan lägger på hög

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag ska sälja det. Vi har redan brist på förvaringsutrymmen och jag skulle nog ändå inte våga använda karet om det stått torrt några år. Då skulle jag tro att siliconet torkat.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Håller med SP att sälja kar är alltid en dålig affär och oftast behöver man sedan just det man sålt..... så ett tips är ju att ta det lite lugnt med försäljningen.....

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ska du verkligen sälja akvariumet? Du ska inte behålla det? I bäst kan du ju behöva det för ett nytt projekt kanske?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det här är en bra lösning för att få ett kar till och samtidigt inte lägga rabarber på en ny plats i huset. Win-win!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Oj, oj , oj ..... du börjar ju låta som mig nu. Nu går det undan, skall bli jättekul att få följa med.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, lite händer det i alla fall . Maken håller på att skruva ihop akvariebänkar nu. Sedan ska mellankaret tömmas på det mesta vattnet och dras på sin bänk till en annan tillfällig plats. Därefter fyller jag på med vatten igen och så får fiskarna gå där tills det nya karet är på plats där mellankaret tidigare stod. Då flyttar jag inredning och fisk. Efter att mellankaret tömts och gjorts rent ska jag sälja det ihop med den tillhörande bänken. Först efter det är det dags att dra igång svartvattenprojektet.

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Här händer det saker, jättekul!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Okej. Jag får testa helt enkelt.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Det kan jag inte svara på, har ingen erfarenhet. Bottenytan är ju ok, men inredningen styr.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag är säker på att du har rätt. Därför har jag övergivit min ursprungliga idé om att vatten möter land. Det går helt enkelt inte att få till landdelen på något vettigt sätt. Förhoppningsvis kan det bli bra ändå! Tror du man kan ha en trio apistogramma bitaneiata på en bottenyta av 70x60?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...