Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Jag ska fota bänken när den är på plats!

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Tänk va fint det hade varit med en bild. Verkar nice.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Idag har några saker skett som för projektet framåt! Jag har beställt karen; två helglas med måtten 70x55x55. Min man har byggt klart bänken. Vi gjorde det lätt för oss och utgick från två vita Juwel SBX Lido 200 bänkar. Dessa har sedan skruvats fast i varandra med en skiva emellan så de står stadigt. På dem har en laminerad bänkskiva skruvats fast. Maken gjorde snygga urtag i bänkskivan baktill så man kan ta i och ur sladdar/kontakter utan krångel. Vi har flyttat mellankaret på sin bänk till en tillfällig plats och ska ställa den nya bänken där mellankaret tidigare stod. Jag ska beställa ljusramp, värmare och pump. Sedan är det bara att vänta

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack för tipset!

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Du kan montera på ett strilrör på den så får man jämn och svagare rörelse över hela ytan.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Mitt hjärta tillhör Eheim 2252. Tror lillebror 2048 kan vara bra.

    So I wanted something to take out all the fine particles in my 175 Gallon Aquarium. I already have a Fluval Fx6 on there, but the cannister was not taking ou...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Är det någon som har tips på bra innerfilter? Karen blir 70x55x55, dvs ca 210l. Jag behöver inte kraftig vattencirkulation men vill ha bra rening och att vattnet ska se klart ut. Det får heller inte låta för mycket. I mitt 120l har jag ett Aquael Turbofilter som funkar bra och är tyst. Ev skulle ett sådant 2000 kunna gå. Annars är väl någon sorts Eheim eller Fluval möjliga alternativ. Priset är inte avgörande.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Härligt att du är med Inger!

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Jag följer hela tiden Nando ...

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jag hoppas du har rätt!
    Jag känner änna på mig att jag har det...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag hoppas du har rätt!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Jag öser! Det är alltid roligt att se hur ens tankar blir i praktiken. Det kanske bara blir geggamoja av allt...
    Du är grym på att omvandla tankar till praktik - det ser vi ju prov på hela tiden. Så, jag tror det kommer att bli kanonbra!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag öser! Det är alltid roligt att se hur ens tankar blir i praktiken. Det kanske bara blir geggamoja av allt...

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Följer utvecklingen med stort intresse!
    Det där svartvattenskaret är man ju svårt sugen på att få kolla in. Ös på, Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mitt nano på 30 liter ska jag dock spara när det släcks ner. Det kan vara bra för ev yngel eller om någon fisk behöver vara i karantän.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...