Kanske missförstod jag nu men om du undrar om det går att ha bolivianer och vanliga ihop så går det visserligen bra (så har jag det i mellankaret nu) men jag skulle ändå inte rekommendera det. Bolivianerna ser nämligen väldigt färglösa och tråkiga ut i jämförelse med de vanliga fjärilarnas vackra färger. Bolivianerna kommer därför absolut mer till sin rätt utan vanliga fjärilar i samma kar.
Jag skulle verkligen vilja starta ett till kar (och i samma veva avsluta nanot). Men det finns i nuläget ingen riktigt bra plats i huset för ett nytt kar. Är väldigt sugen på ett scape med mycket rötter, fin ljus sand, få växter och mycket löv; typ svartvatten (light). Har en plan till lösning som innefattar en del flytt av möbler. Min man är okej med det men ungarna kommer protestera vilt eftersom flytten innebär att en del av deras saker får byta plats (bl.a. hamsterburen). Jag måste fundera lite mer på detta innan jag gör något.
Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Tack så mycket för svaren. Borde det kunna gå att ha dom i samma lag. Svårt att bestämma sig för vilken.
Hur går planerna för karen nu? Vad är nästa steg. Längtar tills du ska inreda någotLämna en kommentar:
-
Kul! De vanliga gillar jag bäst. Men bolivianerna upplever jag som mycket mer robusta. De lekte också regelbundet och lyckades, till skillnad mot mina fjärilar, nästan alltid få frisimmande yngel vilket var kul.Lämna en kommentar:
-
Dina fjärilar gör mig otroligt sugen på att testa på. Vilka tycker du har varit roligast. Dom bolivianska eller vanliga?Lämna en kommentar:
-
-
-
Lämna en kommentar:
-
-
Alltid trevlig när Nando fotar sina kar och fiskar. Gillas skarpt.Lämna en kommentar:
-
-
Wow Nando! Så fina bilder på fina fiskar. Undrar om mina fjärilar någonsin kommer se ut så fina som dina? Helt makalöst vackra!Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: