Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ICC
    svarade
    Grrr, så himla tråkigt när fiskar dör.
    Får delad feeling, vill INTE att dina fjärilar ska gå till himlen och dessutom är ju ditt mellankar så jäkla fint. Samtidigt är jag väldigt nyfiken på hur ett svartvatten skulle bli hos dig.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Det var riktigt tråkigt att läsa.
    Får hoppas att resterande bara acklimatiserar sig och därför verkar lite hängiga.
    Jag håller tummarna för att dom klarar sig och du får till ditt kar enligt önskemål.

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hm, hittade en död fjäril nyss. Det var en som sett helt pigg och välmående ut tidigare. Tycker inte att alla av de nya fjärilarna känns helt fräscha, men just denna hade jag inte oroat mig för. Får se hur det går med dem på sikt. Om alla trillar av pinn kanske jag ledsnar och gör om mellankaret till svartvatten.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack alla ni för pepp! Får se om det blir ett nytt projekt på sikt. Har ju snöat in på svartvatten och skulle så gärna testa ett sådant ”scape”.

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Spännande planer du har Nando och häftiga bilder på dina fiskar, som vanligt.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Vad spännande, kanske ett nytt kar med svartvatten light snart då ?!
    Du får använda sommaren till att förhandla med kidsen. Sen har du eventuellt ett roligt höstprojekt framför dig, som du givetvis delger oss av här på Zoopet.
    Senast redigerad av ICC; 14 May 2020, 07:42.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Nej du förstod mig helt rätt. Då ska jag nog köra fjäril, kanske bra ibland i början med en inte alltför långlivad fisk. Jag kommer bli glad om dom ens kommer i närheten av dina fjärilar färgmässigt.

    jag säger som Ingrid, gör det bara. Muta barnen med godis

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Fundera inte så mycket, gjört bara

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kanske missförstod jag nu men om du undrar om det går att ha bolivianer och vanliga ihop så går det visserligen bra (så har jag det i mellankaret nu) men jag skulle ändå inte rekommendera det. Bolivianerna ser nämligen väldigt färglösa och tråkiga ut i jämförelse med de vanliga fjärilarnas vackra färger. Bolivianerna kommer därför absolut mer till sin rätt utan vanliga fjärilar i samma kar.

    Jag skulle verkligen vilja starta ett till kar (och i samma veva avsluta nanot). Men det finns i nuläget ingen riktigt bra plats i huset för ett nytt kar. Är väldigt sugen på ett scape med mycket rötter, fin ljus sand, få växter och mycket löv; typ svartvatten (light). Har en plan till lösning som innefattar en del flytt av möbler. Min man är okej med det men ungarna kommer protestera vilt eftersom flytten innebär att en del av deras saker får byta plats (bl.a. hamsterburen). Jag måste fundera lite mer på detta innan jag gör något.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Tack så mycket för svaren. Borde det kunna gå att ha dom i samma lag. Svårt att bestämma sig för vilken.

    Hur går planerna för karen nu? Vad är nästa steg. Längtar tills du ska inreda något

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul! De vanliga gillar jag bäst. Men bolivianerna upplever jag som mycket mer robusta. De lekte också regelbundet och lyckades, till skillnad mot mina fjärilar, nästan alltid få frisimmande yngel vilket var kul.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Dina fjärilar gör mig otroligt sugen på att testa på. Vilka tycker du har varit roligast. Dom bolivianska eller vanliga?

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tack! Fjärilar är verkligen vackra fiskar!
    Nu blir jag lite avundsjuk på alla er som skaffar fjärilar

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack! Fjärilar är verkligen vackra fiskar!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...