Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Min man är inte så dum han. Efter att jag testat olika idéer på honom om var det nya karet ska stå så kom han med en ny tanke. Platsen där mellankaret står är egentligen perfekt. Där skulle ett djupare kar (60 cm) få plats utan problem. Jag tycker mellankaret är fint men för långsmalt i måtten. Skulle vilja ha ett kortare och djupare kar till mitt svartvatten. Om jag tar bort mellankaret kan jag, på samma plats, få in två kar med längden 70cm och djupet 60cm. -
-
Lämna en kommentar:
-
Hahaha, ibland är det bara att köra. Hur stort kar skall du ha, har du tänkt?Lämna en kommentar:
-
Haha, härligt att ni är med grabbar! Det kan vara så att jag just spenderat en angenäm timme på A-lagret med att välja rötter till mitt ännu inte existerande kar... Om jag har rötter, löv, frökapslar och palmblad behöver jag självklart ett kar. Annars är ju inköpen helt onödiga. Det fattar till och med en fem- och åttaåring. (Gissa hur gamla mina barn är)
Lämna en kommentar:
-
-
och vi är väldigt många som med spänning väntar på ett svartvatten à la NandoLämna en kommentar:
-
Va coolt. Jag har bara beställt blad än så länge, men det blev så himla mörkt att jag inte lägger i fler.Lämna en kommentar:
-
Och om man nu har beställt just roliga grejer till svartvatten säger det sig själv att man behöver ett nytt akvarium!Lämna en kommentar:
-
I avvaktan på ett eventuellt nytt kar kan man ju beställa roliga grejer till svartvatten. Det här till exempel...Lämna en kommentar:
-
Haha, så har jag faktiskt sagt! Vi får se hur det blir. Planerna fortgår i mitt huvud iallafallLämna en kommentar:
-
Tycker nog du har ganska färdiga tankar om ditt önskade svartvatten akvarium. I alla fall har du en klar bild över hur det skulle se ut. Tur att dina barn inte läser här, för då hade de nog bitit mig i knäna. Men jag säger bara, väck med leksakerna och in med ytterligare ett kar.
X antal akvarium + 1 har du väl sagtLämna en kommentar:
-
Tack Thomas! Om karet vore tillräckligt stort skulle väl ett gäng vf gröna discusar från Rio Nanay passa utmärkt! Men karet kommer inte att vara så stortLämna en kommentar:
-
Ja, som du ju vet kan jag inte mycket om något men pratar gärna..... jag tycker det låter helt underbart och är helt övertygad om att det karet skulle bli fantastiskt. Naturligtvis tycker jag ju att en liten fin grupp diskus skulle hittat till din lilla plats vid djungelns kant. Men vad du än göra är jag säker på att det blir enastående.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: