Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Geraxy
    svarade
    Bra öga för estetik!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        B99B2F1A-C573-458E-847D-3712FDC34E0C.jpeg
Visningar:	38
Storlek:	490.1 kB
ID:     	2431514 Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        5A77BC11-9E0D-4BDE-B146-BE678B00B1C4.jpeg
Visningar:	37
Storlek:	428.5 kB
ID:     	2431513 Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        8A30BA26-6204-4BF6-9A4E-ADA39615515A.jpeg
Visningar:	36
Storlek:	804.3 kB
ID:     	2431512 Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        EC5E354D-3564-4AC7-B9FC-231885AD83FE.jpeg
Visningar:	37
Storlek:	436.0 kB
ID:     	2431511 Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        7A371164-949F-4B06-A307-787BD7FCB521.jpeg
Visningar:	38
Storlek:	397.9 kB
ID:     	2431510 Här kommer några bilder med både alger och speglingar!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Köper du apor så bryr jag mig! Det finns mycket intressant och vackert att hämta där

Kommentera:

• Munin
    svarade
    Nedå men om jag överger malarna och börjar skaffa apistogrammor får du allt låtsas att du bryr dig! Inte för att det är någon större risk men iaf. Jag kan skicka snäckor per brev om du får slut.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Haha, okej! Tänkte mer om du på allvar känner att jag skulle tro att du ”härmas” så gör jag absolut inte det. Är 41 år nu och bryr mig inte det minsta om sånt .

C90 och åheim - jag har dragit igång en snäckodling nu. Tänker att ni nog har rätt i att det behövs samt att det alltid är roligt med att projekt i projektet!

Kommentera:

• Munin
    svarade
    Haha skojade mest lite då jag även har citrontetror, funderar på kolglödstetror och så vidare. Blir kul att se ditt, om inte annat får det bli inspiration för min del!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Ja, bilder kommer! Är dock fortfarande svårt att få till bra bilder när det är ljust ute på kvällen och det blir speglingar i glaset. Men jag ska se om jag kan lyckas ta några halvdana foton iallafall

Kommentera:

• Geraxy
    svarade
    Hade varit kul med lite bilder!

Kommentera:

• Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando Visa inlägg
    Tack Mats och Inger! Jättekul att du hör av dig ibland Inger, jag saknar dig och hoppas fortfarande att du ska återfalla i hobbyn .
    Mats och Nando, jag saknar er också

//Inger

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Munin - klart du också ska testa kulfisk om du är sugen på det! Vad jag pysslar med spelar ju ingen roll för dina planer!

åheim - om snäckorna går åt i ryslig fart sätter jag igång en odling! Men de fyra andra kar jag har är mycket rika på snäckor så de lär räcka tillräckligt länge för att få igång odlingen iallafall. Jag har läst att dvärgkulor kan äta annat levandefoder också och ibland även frysfoder så min förhoppning är att det ska gå att variera fodret lite. Min butik har oftast flera olika sorters levandefoder inne vilket jag är tacksam för. Sedan behövs ju snäckorna även för kulornas tänder.

Kommentera:

• åheim
    svarade
    Ja man lär väl nästan ha en uppfödning av snäckor så man säkerställa att man kan utfodra dem efter deras behov

Kommentera:

• Munin
    svarade
    Det är då för jävligt att man alltid ska vara minst tvåa på bollen här, har själv funderat på om mitt lilla akvarie ska bli ett kulfiskakvarium efter jag haft det som karantän för de fiskar jag ska introducera till "huvudakvariet", mest för jag har så många sniglar att jag behöver något sätt att bli av med dem- mata de till kulfiskar skulle kännas okej. Nåja! Blir väldigt kul(hehe) att se hur detta utvecklas!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Kul att du är med! Ja, det ska bli ett roligt projekt. Jag har många snäckor i alla mina kar så jag tänkte bara plocka därifrån vid behov .

Kommentera:

• c90368
    svarade
    Detta ska bli spännande att följa, ett projekt i min smak som jag mycket väl skulle ha tänkt mig att ge mig in i. Hoppas att du har snäckodlingen klar, för det verkar vara det de vill ha till mat. Roliga och utmanade små fiskar det här.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Nu är baksidan målad och färgen har torkat. Har flyttat bort nanot och ställt ”kulkaret” på plats. Mina rötter ligger i blöt men jag har redan testat några alternativ och har en tanke på hur jag vill ha det. Om jag har förstått saken rätt trivs dvärgkulor i kar med mycket växter, gärna finbladiga, samt där det även finns rötter/stenar att undersöka och som bryter sikten. Det är ju typ den sorts inredning jag har i alla kar så det ska förhoppningsvis gå att få till.

Kommentera:

Sparar...
X