Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Storkaret ska göras om. Har en ganska tydlig tanke på vad jag vill uppnå. De grova stammarna som kommer utgöra grunden har legat på tork i ca fyra månader nu. När jag känner mig trygg med att de är torra ska de blötläggas. Först därefter kan ominredningen börja. Då ska även en del fisk få flytta.

    Mina Mortenthaleri är skitsnygga! Jag önskar nästan att de var ensamma i karet. Då hade man kanske fått lek och yngel. De är förvånansvärt tuffa och robusta för sin storlek. När jag gör vb är de alltid framme och smakar på mina händer. De halvbuffliga karkompisarna verkar inte störa dem det minsta. De äter även allt som får plats i munnen och har god aptit. Färgerna är magiska. Lätt den snyggaste tetran jag haft!
    Låter väldigt spännande med dina planer!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Klicka på bilden för större version

Namn: FCD4C8F0-335E-4400-84F0-39AAAC75C6B1.jpeg
Visningar: 388
Storlek: 646,5 KB
ID: 2424953Klicka på bilden för större version

Namn: 2CE9C65B-4734-455C-BA80-F8027B8A852A.jpeg
Visningar: 391
Storlek: 335,1 KB
ID: 2424952
    Så roligt att få se skillnaden! En jättefin utveckling!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Storkaret ska göras om. Har en ganska tydlig tanke på vad jag vill uppnå. De grova stammarna som kommer utgöra grunden har legat på tork i ca fyra månader nu. När jag känner mig trygg med att de är torra ska de blötläggas. Först därefter kan ominredningen börja. Då ska även en del fisk få flytta.

    Mina Mortenthaleri är skitsnygga! Jag önskar nästan att de var ensamma i karet. Då hade man kanske fått lek och yngel. De är förvånansvärt tuffa och robusta för sin storlek. När jag gör vb är de alltid framme och smakar på mina händer. De halvbuffliga karkompisarna verkar inte störa dem det minsta. De äter även allt som får plats i munnen och har god aptit. Färgerna är magiska. Lätt den snyggaste tetran jag haft!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Hur går det med dina funderingar över att göra om i storkaret?
    Men mest av allt är jag nyfiken hur det går med dina Mortenhaleri. De har bör väl gått in sig i ditt snygga svartvatten vid det här laget.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Låter som superfina julklappar! Fick inget fiskrelaterat alls i julklapp. Men det gör inte så mycket. Det är ganska fullt i alla kar just nu.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Fick också ett presentkort på min favoritakvariebutik! Och min ena dotter har gjort ett jättefint akvarium i kartong till mig med målade fiskar, piprensar-växter och riktiga löv. Så rart!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    God jul Nando!
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 98A60A87-853B-4640-8C57-277110082C76.jpeg
Visningar: 189
Storlek: 679,5 KB
ID: 2425040 En trevlig julklapp till mig gömde sig under granen!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    God jul Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack för glada tillrop!

    Jag önskar alla Zoopetare en riktigt God Jul!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det har skett en viss förbättring, om jag får säga det själv
    Ja, helt otroligt. Nu är du en inredare av topp rang. Grym helt enkelt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    ICC - ditt förslag är smart för att veta hur lång tid grenarna tar att vattenmätta. Tack för det! Mitt problem är dock att jag inte vet när jag vågar lägga dem i blöt. För de måste väl vara helt torra först och inte ha någon ”trädsaft” kvar?

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Prova med att lägga en testgren i blöt och notera datumen. När den sjunker så har du hyfsat koll på hur lång tid det tar, och kan planera efter det när det är dags att ominreda.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, ja det är bra att det går framåt! Jag längtar tills det är dags att ominreda storkaret. Känner mig dock väldigt osäker på hur länge grenarna behöver på sig för att torka. De har legat i ca 3-4 månader nu. Vill inte lägga dem i blöt för tidigt.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det har skett en viss förbättring, om jag får säga det själv
    Det har det verkligen gjort. Och i rätt riktning. Tänk om det vore omvänt, då hade vi trådföljare blivit nervösa

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...