Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Ska även ha i löv och andra ”svartvattengrejer”. Vill få till lite svartvattenkänsla, om än inte lika mycket som i svartvattenkaret. Får se hur blir.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Tanken är att få mer bottenyta. Det ska dock finnas rötter som gömställen för corysar, räkor och ev apistogrammor också. Jag vill även ha syrengrenar som sträcker sig en bit ner och som mina kolglödstetror kan söka skydd i. Har ju lyft ut all crypto som fanns i lillkaret tidigare. Det visade sig ha blivit ett stort antal plantor. Ska återplantera några, men inte alla, av dem. Sedan vill jag bara ha flytväxter, gärna limnobium laevigatum om jag får tag på sådana.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        3612138C-9534-4833-BC32-FF6E91AAC9AB.jpeg
Visningar:	100
Storlek:	233.5 kB
ID:     	2423238Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        B68D9B1B-DA74-48BF-99E5-5BCB59BE0592.jpeg
Visningar:	89
Storlek:	257.6 kB
ID:     	2423237Klicka på bilden för större storlek

Namn:	        8712E6BC-6909-49F0-821C-BAE8B26F2B04.jpeg
Visningar:	104
Storlek:	163.7 kB
ID:     	2423236

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Nu är jag igång! Bjuder på några dimmiga initiala bilder.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Ja, inredning kräver sin tid. Samtidigt vet jag att tålamod inte är min paradgren så förmodligen kommer det ändå gå relativt snabbt. Men ikväll blir det med säkerhet inte klart .

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Inredning kräver sin tid...

Kommentera:

• Superpescado
    svarade
    Njut av skaldjuren och bubbel så kan du inreda imorgon

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Tack för era glada tillrop! Jag har nu tömt karet, sköljt den nya sanden och haft i den samt vattenfyllt karet igen. Nu återstår det roliga - att inreda! Men det får bli en annan dag. Ikväll väntar skaldjur och något gott bubbel att dricka! Trevlig lördag alla Zoopetare!

Kommentera:

• Superpescado
    svarade
    Jag ser ingen anledning för dig att vänta! Kör igång bara vi alla älskar att se när du inreder.

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ös på, Nando! Du är galet bra!

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Vi är nog många som tycker otroligt mycket om det du skapar, sug i dig bara

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Haha, du är snäll du!

Kommentera:

• Ekenberg
    svarade
    Sjutton vad mycket projekt det blir när man väl sätter igång. Skall bli kul att följa ditt nya mästerverk

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Hemma igen. Hittade några bra rötter som förhoppningsvis kommer passa fint i den nya scapen. Kanske dags att dra igång projektet att tömma karet snart.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Idag ska jag åka till Akvarielagret och se om jag hittar några passande rötter till lillkarets nya scape. Har redan köpt ny belysning och sand men vill ev. komplettera med några nya rötter/grenar så jag har mycket att välja på när jag drar igång. Tänker flytta kolglödstetrorna till räkburken där de får gå tillfälligt under tiden lillkaret görs om. Apistogrammatrion är ju redan flyttad till ett annat kar där de verkar trivas och får gå kvar. De ottosar som finns kvar i lillkaret ska jag flytta till storkaret där det redan finns en större grupp sådana. Det är skönt att inte behöva ha fiskar i en hink eller liknande när jag gör om tycker jag. Då brukar jag nämligen känna att jag måste bli klar så fort. Nu vill jag ha tid att få till inredningen riktigt bra.

Kommentera:

Sparar...
X