Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Nu kommer några bilder på Apistogramma atahualpa (två honor och en hane) samt karet de går i.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Idag hittade jag min gamla fina ap. trifasciata-hane död. Det känns riktigt tråkigt. Jag har haft honom i ca 14 månader och alltid tyckt att han är så fin och trevlig. Nu hoppas jag verkligen att hans kvarvarande yngel klarar sig.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    En kul grej med smyckestetrorna är att de verkligen verkar uppskatta "bottendetaljerna" i karet. De simmar runt, under och mellan rötter, löv, pinnar och annat jox som ligger där. Nappar åt sig mat från botten ibland och är riktigt aktiva. Det är inte alls att de mest hänger i den övre delen av karet, även om de rör sig i den delen också emellanåt. Mina andra smyckestetrorna i mellankaret rör sig betydligt mer i de övre regionerna.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Vad roligt att dom verkar trivas, men jag är inte förvånad!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    N Mortenthaleri verkar trivas bra i svartvattenkaret! De har färgat ut fint. Jag oroade mig lite för att sällskapet skulle visa sig vara för tuffa för dem men än så länge är det inget problem. Jag gjorde ett vb idag och de reagerade inte negativt utan betedde sig som vanligt.

    I lillkaret har alla apistos varit framme och ätit levande blackworms. De är dock fortfarande lite spända och skygga. Hoppas det blir bättre med tiden.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu är hona nr 2 av A atahualpa i karet. Den extra hanen lämnade jag tillbaka. Hoppas det blir bra nu med två honor och en hane. När trifasciatorna gick där funkade det ju superbra.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Det låter spännande, Nando!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu är för övrigt lillkaret klart vad gäller invånare: kolglödstetror, panda corys, ap. atahualpa och amanoräkor. Ett trevligt gäng! I svartvattenkaret saknas bara ap. bitaeniata. Där har jag inte tänkt att ha några corysar.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Smyckestetrorna är svårfotade. Små, snabba och med en färg som smälter in i karet. Men jag jobbar efter devisen att även dåliga bilder är bättre än inga bilder

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 75C8F154-7F44-49A3-AC76-AE894AF87F7E.jpeg
Visningar: 291
Storlek: 425,2 KB
ID: 2424099Klicka på bilden för större version

Namn: B80D93F3-53F2-463E-A085-EEF2B7B9C990.jpeg
Visningar: 299
Storlek: 417,9 KB
ID: 2424098Klicka på bilden för större version

Namn: 50A4B8C2-D1F0-4B9F-8E78-0D0F05C99D9A.jpeg
Visningar: 276
Storlek: 259,8 KB
ID: 2424097Klicka på bilden för större version

Namn: 8D058A35-4B4A-4B4A-B9DC-E55038ABB9F3.jpeg
Visningar: 288
Storlek: 688,7 KB
ID: 2424096

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: E7820860-5213-4E96-8D64-FD657C7B251C.jpeg
Visningar: 162
Storlek: 491,8 KB
ID: 2424094Klicka på bilden för större version

Namn: F8D8DE3B-9D91-47E7-86ED-4F96BB76B600.jpeg
Visningar: 164
Storlek: 464,0 KB
ID: 2424093

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Mats och Superpescado!

    Ikväll lyckades jag fiska upp den ena apistohanen från lillkaret. Han får gå tillfälligt i räkburken tills jag kan lämna tillbaka honom. Den jag fiskade upp ser tyvärr inte bra ut på sitt ena öga. Men han var jäkligt bossig i karet både mot honan och den andre hanen. Jag hoppas att de ska våga sig fram mer nu. Sedan ska jag ju få en hona till, eftersom jag hade beställt två honor men bara fick en. Hon kommer kanske redan imorgon vilket vore bra så den befintliga inte hinner ta hela karet som sitt.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Vilken skillnad nu när smyckestetran färgar ut

    du kan aldrig lägga upp för mycket bilder!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Aaah! Riktigt tjusiga tetror!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 27100556-7C9C-4DCC-B5C3-1C214DBAFD89.jpeg
Visningar: 192
Storlek: 280,3 KB
ID: 2424055 Smyckestetrorna börjar färga ut lite.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...