Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Haha, om bara grenarna hade torkat så att jag kunde börja vattenmätta dem nu så hade jag snart dragit igång. Men jag misstänker att de fortfarande inte är torra, tyvärr. Jag har amanoräkor i flera kar och någon sorts gul räka i nanot.

    Om jag har tur får jag 15 stycken N Mortenthaleri och 1+2 A Atahualpa på tisdag. Imazo hade dem på sin lista så då behöver jag inte vänta på leverans från Ruinemans.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    När jag läser vad du skriver så är min första tanke att du borde börja dona och fixa med storkaret direkt enbart för att jag vill se dig inreda det igen!!
    vad har du för räkor?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Härligt att du är med Mats!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Härlig läsning, Nando, alltid kul att läsa om hur dina kar puttrar på!
    Kanonfin bild på karet också!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Äntligen fredag! I helgen blir det vattenbyte i alla kar. Apistohonan har fortfarande några yngel kvar i mellankaret vilket är kul. Funderar på att trimma växter och mossa där, det har blivit riktigt vildvuxet. Lillkaret utvecklas på ett fint sätt tycker jag. I svartvattenkaret börjar vattnet bli lite ljusare, det kanske är dags att lägga i mer ”svartvattenjox”. Räkburken tuffar på. Storkaret är det kar jag gillar minst i nuläget. Jag längtar efter att göra om där, både vad avser inredning och, i viss mån, invånare. Trevlig helg!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul att du gillar det! Jag har nog drygt 20 tetror i nuläget. Blev inga fler sådana i lördags men jag funderar på att köpa några till på sikt.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Det är så fint, skulle vilja sitta o bara titta in i det. Du får till ett otroligt djup i det Hur många tetror har du där i nu?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: CC8741C0-4DAB-4FB8-8738-F4DDE88B8EA6.jpeg
Visningar: 265
Storlek: 457,8 KB
ID: 2423797 Här kommer en nytagen bild på lillkaret.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Jag tycker också att sessifloran är bra där, den tycker jag nästan bara framhäver det mörka runtomkring på ett super fint sätt

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Misstänkte att den hade en egen spot, ser grön och frodig ut.
    Trevligt å höra att man varit saknad. Men ibland när det är mer av annat så är man mer än nöjd att få kika in och mätta sig med er andras intressanta trådar.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad trevligt att du kikar in ICC! Jag saknar dig lite på forumet även om du uppdaterar ibland. Ja, svärdsplantan har en egen spot rakt ovanför sig. Jag hoppas den mår okej. Har aldrig lyckats med svärdsplantor tidigare.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Vilka goa bilder! Dunkelt och mörktonat, skapat med bravur. Har svärdsplantan en egen belysningspunkt? Den ser ypperligt välmående trots mörkret.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: A08C3D2E-B0AF-4075-AF5C-9071C21A9949.jpeg
Visningar: 164
Storlek: 550,3 KB
ID: 2423728Klicka på bilden för större version

Namn: 61DD98DD-1291-4FF5-8FBA-58CE848DDEF7.jpeg
Visningar: 174
Storlek: 506,6 KB
ID: 2423729Klicka på bilden för större version

Namn: FBA679FE-E209-42A5-B6ED-004F30C71E66.jpeg
Visningar: 165
Storlek: 434,8 KB
ID: 2423730Klicka på bilden för större version

Namn: C2CE8ED4-D6D4-4EBF-A38B-7B7A32F88878.jpeg
Visningar: 184
Storlek: 299,3 KB
ID: 2423727Klicka på bilden för större version

Namn: A9084C1C-CE74-45FE-BB96-9F052FDDB310.jpeg
Visningar: 179
Storlek: 285,0 KB
ID: 2423726

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Svartvattenkaret börjar få en härlig botten av mulm och löv i olika stadier av nedbrytning. Försöker illustrera det på några bilder nedan.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Inger! Kanske passar sessifloran där, jag har bara inte tänkt mig den permanent.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...