Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Är det någon som har testat Fluval 3.0 Plant Led belysning? Min teknikansvarige (dvs. maken) har snöat in på den ljuslösningen

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 175DCB4D-5B93-4CD9-B7B5-B02685648D52.jpeg
Visningar: 199
Storlek: 473,8 KB
ID: 2417735Klicka på bilden för större version

Namn: 28F23E08-8AA2-4066-B5E7-7774EE4DC7F3.jpeg
Visningar: 196
Storlek: 426,4 KB
ID: 2417734 Testar nu hängande rötter...i Klicka på bilden för större version

Namn: C0D2B180-C23D-4B2F-BC6F-EC54B7DEED9D.jpeg
Visningar: 196
Storlek: 435,8 KB
ID: 2417736

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av TurtleTurd
    Häftigt projekt. Ska bli kul att följa hur det utvecklar sig. Ser riktigt lovande ut med de trädetaljerna du i detta tidiga skede jobbar med

    Mvh TT
    Kul att du är med!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Vilken braig film ICC, kul att se hur han jobbar - resultatet blev ju toppen
    Så kul att få följa din resa Nando med ditt svartvattenprojekt. Ska du ha i alla roliga saker som du har beställt?

    //Inger
    Jag vet inte om jag ska ha i alla svartvattengrejer som jag beställt men en hel del blir det nog!

    Lämna en kommentar:


  • TurtleTurd
    svarade
    Häftigt projekt. Ska bli kul att följa hur det utvecklar sig. Ser riktigt lovande ut med de trädetaljerna du i detta tidiga skede jobbar med

    Mvh TT

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Vilken braig film ICC, kul att se hur han jobbar - resultatet blev ju toppen
    Så kul att få följa din resa Nando med ditt svartvattenprojekt. Ska du ha i alla roliga saker som du har beställt?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ser fint ut! Du har blick för komposition!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Exempel på försök att bygga träd...

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: C26BF2FA-65BA-4EE3-BDA7-CE4D95D71E4C.jpeg
Visningar: 165
Storlek: 405,8 KB
ID: 2417689

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag sitter hemma och leker med ett ”provkar” bestående av ett hörn ställt på rätt avstånd från bänken till storkaret. Tror jag landat i måtten 70x60x60 nu. Bygger ”träd” och testar olika idéer. Tanken är att det i bakkant står träd vars rötter och del av stammar är vattentäckta. Jag ska försöka få till en nivåskillnad där så att det lutar uppåt mot bakrutan. Kanske får jag fuska och använda sten för att bygga en barriär som håller sanden lite mer på plats. Eller så tar jag trädetaljer som sarg. Sedan finns en yta sand där någon nedfallen gren ligger i ett gytter av löv, småpinnar och frökapslar. Tror jag ska plantera en svärdsplanta men i övrigt bara ha flytväxter.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack! Snyggt och annorlunda!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fin film! Så skall en slipsten dras!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade

    Denna video dök plötsligt upp på tuben när jag titta på akvarium i övrigt. Tänkte direkt att den måste Nando se och ha lite som inspiration inför ditt eventuella svartvatten. Vet inte vad det är för snygg bakgrund, den passar perfekt i denna scape. Men det som blickfånga mig var de nerhängande ”rötterna” som skapa en häftig look. Länkar den som en teaser åt dig

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, ja det kanske är bäst att spara det!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...