200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jesper Broman
    • November 2012
    • 3445

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Kan inte se bilderna
    Inte jag heller

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      Jasså inte?
      Kolla om det går nu då!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Nu så dessa ser grymt fina ut och hoppas att mina utvecklar sig lika fint, vissa hos mig börjar få bra med färg nu
        Senast redigerad av PiaJo; 04 February 2014, 12:28.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • KJE
          • August 2013
          • 1066

          Nu syns dom
          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Tråkigt bara att jag skall vara näst intill oförmögen att fota med en riktig kamera, jag tar ju mycket bättre bilder med min Nokia N8(telefon)!
            Antagligen finns det för många inställningar att sabba bilderna med, autoläget funkar ju inte riktigt när man skall fota fisk i akvarium...

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Jag skulle va överlycklig om jag tog sånna bilder

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jättefina bilder! Tofsalger också - dom skall du vara rädd om!

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Jo, alger är fint, men cyanon är jag däremot inte speciellt rädd om!
                  Jag syndade faktiskt lite härom dagen och tog bort cyano som växte på tofsalgerna...

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Jo, alger är fint, men cyanon är jag däremot inte speciellt rädd om!
                    Jag syndade faktiskt lite härom dagen och tog bort cyano som växte på tofsalgerna...
                    Nä, cyano skall man inte ha, väck med den!

                    Kommentar

                    • Mr Woods
                      • March 2013
                      • 3409

                      Den verkar faktiskt vara på tillbakagång nu , det var en riktig explosion av cyano för ett litet tag sedan!

                      Vi får se om jag lyckas få upp filmen från idag, så bjuder jag på den framåt kvällen!

                      Kommentar

                      • Hemi
                        • February 2013
                        • 180

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell

                        Scalarer kan väl fungera ett tag - men det är likadant med dessa, man får liksom se dessa i ett lite annorlunda perspektiv än det akvariet erbjuder. Får de inte utrymme att röra sig förhållandevis fritt i alla ledder, blir de till slut ganska stillastående och drar gärna fram och tillbaka i karet, i en ganska trist lunk.
                        Håller med att Scalarer min favvofisk.. inte kommer helt till sin rätt annat än i ett större/stort och högre akvarium..(tänkte ju själv köra 60 cm högt) men visst funkar det om man (eller frugan :-)absolut vill ha i ett 40 högt. Nu hade jag dessutom bara ett stim av en annan art i burken. Totalt alltså två arter.


                        Mr Woods.. får jag passa på tillfället att fråga vad du har för lysrör i burken i.o.m. att det verkar växa bra trots relativt lite ljus?
                        Senast redigerad av Hemi; 04 February 2014, 18:36.

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Filmtajm!
                          Är ni redo för något så tungt som sex och en halv minut av vad som kan få mig att slösa bort en hel förmiddag på att ligga och stirra in i ett akvarium istället för att diskastädatvättadamma, eller vad jag nu skulle gjort istället!

                          video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Ursprungligen postat av Hemi
                            ...Mr Woods.. får jag passa på tillfället att fråga vad du har för lysrör i burken i.o.m. att det verkar växa bra trots relativt lite ljus?
                            Haha, jo det skall jag tala om! Det är ett, märk väl ETT ENDA 30w Aquarelle-rör, det är riktiga rör det!

                            Kommentar

                            • Killis75
                              • September 2013
                              • 118

                              Riktigt skön film såhär på nattatimmen! Om jag inte minns fel så var detta då par nr 3?
                              Akvariehuset på 112L

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ja det verkar faktiskt ha bildats ett tredje par, så nu är det bara en hane över!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...