200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Tror inte de kan vara mycket större än 6 cm i alla fall, de största alltså.

    Lite större är de nog förresten. Jag glömmer på något vis alltid att räkna med stjärtfenan när jag tänker mig hur lång en fisk är.
    Senast redigerad av Mr Woods; 27 February 2014, 21:30.

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ok, då är dina lite större, då dröjer det nog lite innan jag ser lektendenser
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • HWH
        • March 2013
        • 2310

        Ska man räkna spröten på stjärtfenan när man tänker längd?
        /Helena,
        Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Ingen aning... Mina är nog 6-7cm i alla fall. De flyr hals över huvud när jag försöker mäta dem!

          Kommentar

          • HWH
            • March 2013
            • 2310

            Min hanne är nog 7 cm utan spröt. Precis i samma storlek som Orange head ungdomarna, så det är liv i luckan.
            /Helena,
            Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              För er som någon gång oroat er över att ni inte skulle vakna om ett akvarium springer läck, så kan jag säga att ni kan sluta oroa er. Man vaknar, jag lovar!

              Kommentar

              • Jesper Broman
                • November 2012
                • 3445

                Neeeeeeeeej!

                Inte du också!!!!!!!!
                Nu har det hänt alldeles för många här på zoopet.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Va! Vad hände?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Verkar bli ganska lindriga vattenskador här ändå... Jag vaknade direkt när jag hörde porlandet från pumpen. Karet har börjat läcka i någon fog, men jag hann tömma det mesta själv!
                    Fisken går i andra kar, honan med rom satte jag i kökskaret och hon fortsätter till och med att vakta romen trots att den flyttades!

                    Så nu har jag att så fort som möjligt dra igång 325:an, det får stå i ett annat rum.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Var det silikonet som släppt i karet alltså? Eller en spricka?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Apistojohan
                        • January 2014
                        • 262

                        Aj fan!
                        Akvaristmardrömmen. Jag hoppas att skadorna blir minimala.
                        Haninge akvarieförening

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Nä, spruckit har det inte, det läcker från en silikonfog. Och med tanke på hur snabbt det rann måste jag ha vaknat nästan direkt när det började plaska om pumpens utblås.

                          Kommentar

                          • Juni
                            • February 2014
                            • 613

                            Sorry, skönt att du hunnit rodda med alternativ kar, och att rommen verkar klara sig!
                            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Har ju själv haft 460 liter som hamnade under en parkett så det där låter som om du haft tur mitt i eländet. Var skadan långt ner?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Bottenrutan...
                                Det var bara att tömma det helt och hållet. Tog en liten paus när det var 1dm kvar och fångade fisken.
                                Ja, jag känner mig ändå lyckligt lottad som fick max 5-10 liter utanför!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...