200L blev 310L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Då sprattlar det i sanden igen, men på vänsterflanken den här gången!
    Det här paret verkar få större kullar än det andra, men de har en lite udda yngelvård. Hanen blir nämligen bryskt bortjagad och förpassad att vakta revirets utkanter. Han accepteras definitivt inte i närheten av varken rom eller yngel FÖRUTOM då han kommer till undsättning när honan slåss mot något annat...

    Det skall bli intressant att se hur det går den här gången! Jag inbillar mig att de kanske till slut klarar ynglen om jag bara låter dem hållas! Därför gör jag inget annat än byter vatten i karet, så det får växa igen bäst det vill, så får jag ansa rejält senare. Förövrigt är det mesta frid och fröjd. Såväl cyano som tofsalger ser äntligen ut att vara på tillbakagång!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Då sprattlar det i sanden igen, men på vänsterflanken den här gången!
      Det här paret verkar få större kullar än det andra, men de har en lite udda yngelvård. Hanen blir nämligen bryskt bortjagad och förpassad att vakta revirets utkanter. Han accepteras definitivt inte i närheten av varken rom eller yngel FÖRUTOM då han kommer till undsättning när honan slåss mot något annat...

      Det skall bli intressant att se hur det går den här gången! Jag inbillar mig att de kanske till slut klarar ynglen om jag bara låter dem hållas! Därför gör jag inget annat än byter vatten i karet, så det får växa igen bäst det vill, så får jag ansa rejält senare. Förövrigt är det mesta frid och fröjd. Såväl cyano som tofsalger ser äntligen ut att vara på tillbakagång!
      Så härligt! Det här blir man glad åt
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Filmtajm!

        Jag har ju lovat film, så nu inleder vi med sex sekunders altispinosafajt!
        Jag har ju en skrämmande långsam uppkoppling här, men jag skall försöka lägga upp en liten yngelfilm också!

        video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

        Kommentar

        • Jesper Broman
          • November 2012
          • 3445

          Härligt

          Kommentar

          • Mr Woods
            • March 2013
            • 3409

            Haha, ja, men ni får vänta, det är fortfarande 71 minuter kvar!

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Det är lugnt. Jag kan inte sova på nätterna ändå på grund av värken i ryggen så då har jag ju underhållning en stund sen, haha

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                Så kommer då äntligen den utlovade yngelfilmen!
                Jag märker ju att det finns en del saker för mig att lära mig, såsom att hålla still kameran osv, men ni får ha överseende när jag nu precis börjat filma!
                Sedan lyckades jag tydligen inte ta bort ljudet när jag laddade upp filmen, så sänk volymen för jag blev tvungen att överrösta riksdagsdebatten i bakgrunden med någon sorts musik som tydligen gick att lägga på i Youtube...

                Mikrogeophagus Altispinosus (Organism Classification), bolivian ram cichlid, fry

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Underbar film!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Vilken fin film, grattis .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Killis75
                      • September 2013
                      • 118

                      Instämmer i kören, riktigt härlig film!!
                      Akvariehuset på 112L

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Så härlig film detta ser jag framemot med när mina växt på sig lite
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          Tack alla!
                          Dessa yngel överlevde ju inte, men mot slutet av filmen kan man skymta det andra paret som förbereder sig för lek inne bland svärdsplantorna, och deras yngel simmar nog när jag kommer hem från jobbet sedan! Nu har jag nykläckt artemia hemma också!
                          Tyvärr får inte den hanen vara med och vakta, han blir ideligen bortkörd från ynglen. Han får nöja sig med att gräva egna små gropar någon annanstans och läxa upp de andra...

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Åh, så synd men de kommer att lära sig efter hand

                            Hoppas du får se yngel när du kommer hem.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Jag har nog missat en del inlägg - trodde du hade fått nya yngel.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av Inger H
                                Jag har nog missat en del inlägg - trodde du hade fått nya yngel.

                                //Inger
                                Visst har jag det! Men dem har jag inte hunnit filma, och de börjar nog inte simma förrän idag eller imorgon.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...