Men idag har jag gjort lite till. Modulerna är färdiga. Ska bara göra hål till rasterna. O sen har jag kapat till bakgrunden så den inte är helt rak längst upp. Ska bara göra lock till modulerna nu med.
ett tips; jag tror du måste ha iallafall lite cirkulation längs hela bakgrundskanten eftersom det annars lätt börjar växa alger precis i kanten mellan vattnet och luften på bakgrunden. om du har cirkulation på vattnet där så fäster inte algsporerna från början. det är nog väldigt svårt att få bort dom när dom väl sitter där.
Tack. Fast hmm.. I mitt malawi så är det mer alger på bakgrunden vid utblåset än på resten av bakgrunden. Men du kanske har rätt ändå. Kommer nog låta det gå längs med bakgrunden ja :-)
i mitt 120 kar så blåser en pump på 1000 l/h rakt på ena väggen.....
enda stället i hela karet som har alger......
märkligt nog är det svarta tofsalger.....
ganska snyggt när de vajjar i "blåsten".....
.
Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
det är mina egna erfarenhter. mitt utblås blåser ut vattnet längs med hela baksidan av karet och det är där det är minst alger. mest alger sitter precis bredvid utblåset på bakgrunden på den sidan som knappast får någon cirkulation mot sig. där blir som grönt klegg mellan vattnet och luften.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Fisknörd som hittat tillbaka
Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
AH. ja det var fasen inte lätttuggat igår asså. man fan va bra att du finns ibland kensa ( märk väl:ibland) nu vet jag ju hur jag ska göra. inatt ska jag ut i tjyva mer grenar
har du någon uppfattning om olika smaker på olika sorters bark? någon favorit kanske?
Kommentar