Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ekenberg
    • December 2017
    • 3910

    Pump som jag har valt att ha i karen, eventuell med strilrör istället om de blir för strömt utan Klicka på bilden för större version

Namn: EC2DAF77-61FE-4F8B-B5C9-C9838F084130.jpeg
Visningar: 54
Storlek: 548,4 KB
ID: 2392463

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6059

      Bänken ser verkligen bra ut! ”Torrinredningen” också

      Kommentar

      • smajlet
        • January 2018
        • 1374

        Ursprungligen postat av Ekenberg
        Ja det är ju inte direkt någon torrinredning, men jag var bara tvungen att se hur mina rötter kommer se ut i karen.....ja utan karen, men ni förstår säkert hur jag menar
        Det är bra att du skyndar långsamt

        snygga rötter du fått tag på

        Kommentar

        • smajlet
          • January 2018
          • 1374

          Ursprungligen postat av Ekenberg
          Pump som jag har valt att ha i karen, eventuell med strilrör istället om de blir för strömt utan Klicka på bilden för större version

Namn: EC2DAF77-61FE-4F8B-B5C9-C9838F084130.jpeg
Visningar: 54
Storlek: 548,4 KB
ID: 2392463
          Den filterpumoen är det räjelt med tryck i har en sån och det blir helvitt i vattnet på 720 karet.

          Dock tog jag ut den igår.

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6059

            Hur går det med bänk och inredning?

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Nando
              Hur går det med bänk och inredning?
              Ja du den som det visste......jag har inte ens tittat på den på ett tag, båtar skall upp och sommarstugor stängas....The Winter is coming....
              har bara inte hunnit.... får se hur mycket jag orkar kommande vecka....

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ja så var det bänken då, som fortfarande saknar bänkskiva......
                saken är den att bänkskivan jag skall använda är en jag har på vinden. Den var för bra för att slänga när jag bytte kök i en tidigare bostad för drygt tio år sedan, ja sedan dess har den stott undanställd och inte kommit till användning förrän nu då. Nästan lite lyckorus när jag kom ihåg att jag hade denna bänkskiva. Men att den stått oanvänd på vinden så länge innebär att den kommit absolut längst in med alla andra saker framför, så bara att få fram den känns som ett evighetsuppdrag....och det är jag för trött för ikväll.
                Fick just ett sms från Patric att de beställda fiskarna kommer in i morgon så det blir väl att åka dit en sväng då också, ja jag var ju där idag.... Måste ju se till mina fiskar som går där då och då, fyra av Patrics akvarium ockuperar jag ju.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6059

                  Vad bra att du redan har en bänkskiva även om den står långt in! Betalar du hyra för ”dina” utlokaliserade kar ?

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av Nando
                    Vad bra att du redan har en bänkskiva även om den står långt in! Betalar du hyra för ”dina” utlokaliserade kar ?
                    Inte ännu, men om mina rödturkos har sprattel imorgon så får Patric alla yngel

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Låter som en schysst överenskommelse!

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Nu har alla mina beställda fiskar kommit, går i karantän ....vansinnigt nöjd med de olika tetrorna, känns som det kommer bli riktigt bra. Framförallt kerri superblue blir riktigt tuffa. Även dolkstickstetrorn var riktigt stora och fina. Nu gäller det ju att hinna klart med mina akvarium . Får nog erkänna att jag funderar starkt på att skapa ett akvarierum , och jag som skulle minska ner.......

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Grattis till Dolkstickstetrorna, dessa har ett underbart lekbeteende, du får se så småningom...

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Grattis till Dolkstickstetrorna, dessa har ett underbart lekbeteende, du får se så småningom...

                            //Inger
                            Åh jag längtar verkligen, min lilla grupp med bolivianska fjärilciklider är jag också spänd på. Det kommer att bli en fantastisk höst känns det som.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6059

                              Grattis! Vad roligt att tetrorna kommit nu!

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Grattis! Vad roligt att tetrorna kommit nu!
                                Jättekul, fast nu är det karantän i tre veckor. Skönt att jag får ha dem hos Patric och Marie, har lite tappat räkningen på hur många gånger i veckan jag är där nu.....kommer bli väldigt konstigt när jag fått hem all fisk och inte riktigt har någon anledning att åka dit. Sitter just nu och läser om växter, även om jag inte har gröna fingrar vill ju tetrorna gärna ha lite grönt att simma in bakom har jag förstått.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...