Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Mats, kan du inte leta upp filmen när du släppte i dem och alla hundratals stimmade, fortfarande en av de bästa filmerna jag har sett
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av c90368
      Mats, kan du inte leta upp filmen när du släppte i dem och alla hundratals stimmade, fortfarande en av de bästa filmerna jag har sett
      Sure thing!
      Jag köpte 200 stycken Glödbandstetror och fick väl 15-20 på köpet, så här går straxt över 200 i baljan.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6059

        Vilken häftig film!

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Det var sammanlagt - Kejsar-, och Glödbandstetror - över 300 stycken.
          Såg det när jag kollade.....hu jeda mig.... Mina "fiskpengar" är nästan slut.....

          men dina tetror blev aldrig diskusmat? Kollade just din film med hela härliga glödbandstetrostimmet som jorde en sväng och simmade förbi. Underbart.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

            Sure thing!
            Jag köpte 200 stycken Glödbandstetror och fick väl 15-20 på köpet, så här går straxt över 200 i baljan.



            https://www.youtube.com/watch?v=ZK4o3jGT4jQ
            just den filmen....såg den just i Maths fantastiska tetra tråd...

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Nej, tetrorna blev aldrig discusmat. Fungerade hur fint som helst med 16 stycken, för övrigt mycket glupska, VF Nhamunda Red.

              Kommentar

              • Ekenberg
                • December 2017
                • 3910

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Nej, tetrorna blev aldrig discusmat. Fungerade hur fint som helst med 16 stycken, för övrigt mycket glupska, VF Nhamunda Red.
                Hoppas det går på samma sätt här.....känns väldigt spännande att nu börja med tetror. Nästa fas så att säga.

                Kommentar

                • smajlet
                  • January 2018
                  • 1374

                  Ursprungligen postat av Ekenberg

                  Hoppas det går på samma sätt här.....känns väldigt spännande att nu börja med tetror. Nästa fas så att säga.
                  Ska du köpa glödbandstetror till karet?

                  Jag har ett gäng hemma som jag hade tillsammans med scalarerna som nu bor i 220 liters karet ca 30 st.
                  Funderar på att släppa tillbaka dom i storkaret men är osäker på om skalarerna äter upp dom eller inte.

                  Hade ju problemet med att dom åt upp mina kardinaltetror och neoner.

                  Kommentar

                  • Ekenberg
                    • December 2017
                    • 3910

                    Ursprungligen postat av smajlet

                    Ska du köpa glödbandstetror till karet?

                    Jag har ett gäng hemma som jag hade tillsammans med scalarerna som nu bor i 220 liters karet ca 30 st.
                    Funderar på att släppa tillbaka dom i storkaret men är osäker på om skalarerna äter upp dom eller inte.

                    Hade ju problemet med att dom åt upp mina kardinaltetror och neoner.
                    Det finns så många olika tetror.....skall försöka hinna förbi stork efter jobbet och kolla på vad han har eller rekommenderar. Kanske är jag intresserad av dina glödbandstetror, ber att få återkomma under kvällen.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6059

                      Hann du spana in några tetror idag?

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av Nando
                        Hann du spana in några tetror idag?
                        Så otroligt mycket tetror.....så jag vet varken ut eller in....var på tropakvariefisk import och på stork, massor av tetror och massor av nya råd. Sedan kollade jag rötter, köpte på mig några stora härliga, sedan får jag låna hem så många jag vill från stängning på lördag till måndag. Så får jag testa lite olika inredningar.
                        I helgen skall Patrik skick hem lisan på alla fiskar han kan beställa så får jag se vad det blir. Jag kommer utgå från de kombinationer på tetror jag fick av Maths men har inte råd att köpa alla på en gång så jag får fundera lite på om jag väljer att göra färdigt ett kar eller om jag köper en art tetror till varje kar.

                        Det som är skönt är väl att jag har rätt klart för mig vilka tetror jag skall ha.....även om det inte blir alla på en gång. Corydorasen jag valt blir väldigt dyra så där får jag kanske tänka om.... mmmm det är mycket i mitt huvud nu....

                        Kommentar

                        • Ekenberg
                          • December 2017
                          • 3910

                          Ursprungligen postat av smajlet

                          Ska du köpa glödbandstetror till karet?

                          Jag har ett gäng hemma som jag hade tillsammans med scalarerna som nu bor i 220 liters karet ca 30 st.
                          Funderar på att släppa tillbaka dom i storkaret men är osäker på om skalarerna äter upp dom eller inte.

                          Hade ju problemet med att dom åt upp mina kardinaltetror och neoner.
                          Du, jag hoppar dina glödbanstetror.....det är tyvärr inte min favorit tetra och jag är rädd för att jag måste gallra bort de jag inte har som favoriter....
                          men tack för att du tänkte på mig.

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6059

                            Förstår att det snurrar i huvudet av alla tankar. När jag var som mest uppe i tankarna på olika val kunde jag knappt sova på nätterna... Det låter smart att inte köpa allt på en gång, kom ihåg att du övar på det där med tålamod

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Förstår att det snurrar i huvudet av alla tankar. När jag var som mest uppe i tankarna på olika val kunde jag knappt sova på nätterna... Det låter smart att inte köpa allt på en gång, kom ihåg att du övar på det där med tålamod
                              Precis så har jag det nu, försöker intala mig att det får ta tid och att allt inte behöver ske på en gång. Jag behöver ju inte fatta alla beslut på en gång

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Fredag, underbart och hemma från jobbet lite tidigare. Hann ändå förbi både tropikakvarifiskimport och stork på vägen hem, fick tag på två Philips Aqua Relle lysrör.....underbart de tillverkas ju inte sedan flera år samt fyra stora härliga rotbitar. Nu gäller det bara att få klart min akvarie bänk.
                                Och läsa noga vilka fiskar som skall beställas först. Önskar all en riktigt skön fredag.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...