Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smajlet
    • January 2018
    • 1374

    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Tackar......när jag fått igång de nya karen så tänkte jag fixa någon trevlig träff här hemma för forumsvänner i närheten, så det gäller ju att inte fuska. Var på GCA ( Göteborgs ciklid och akvariesällskap ) igår, jättetrevligt. Det var flera från Kungälv med, riktigt kul att träffas så på riktigt så att säga.
    Det låter trevligt.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Ursprungligen postat av Marten64
      Snyggt! Bra jobbat!
      Tackar, men som teoretiker är jag riktigt nöjd med resultatet. Fast helt ärligt gjorde jag det inte själv, hade hjälp av Emil, han som brukar festa i ditt hus
      tänkte försöka ha lite akvaristiska samankomster här under hösten för forumsvänner i närheten. Hoppas du kommer.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6059

        Låter skoj med akvaristiska sammankomster! Synd att man inte bor i närheten

        Kommentar

        • Ekenberg
          • December 2017
          • 3910

          Ursprungligen postat av Nando
          Låter skoj med akvaristiska sammankomster! Synd att man inte bor i närheten
          Ja, jag har fått lite blodad tand, de är så grymt kul att träffas på riktigt så när jag kommit i ordning tänker jag försöka ha lite sammankomster.... jackan ju inte göra något åt avstånden men kanske du någongång tycker det är värt resan och då är du ju också välkommen

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6059

            Tack! Det skulle lätt vara värt resan!

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Ursprungligen postat av Nando
              Tack! Det skulle lätt vara värt resan!
              Då så, du är välkommen

              Kommentar

              • stefant
                • January 2009
                • 783

                Ursprungligen postat av Ekenberg
                Så, idag kom mina nya lysrörsarmaturer till de akvarierna som ännu inte kommit.....men nu är jag ju på gång, känns det som...... nu skall jag bara hitta de bästa lysrören för mina fiskar. Favoritröret Aqua Relle finns nog inte längre, så om någon som läser detta och fortfarande använder sig av lysrör har någon bra erfarenhet av något lysrör så omtags gärna rekomendationer.
                Sylvania Aquastar har jag fått rekommenderade som de som är likast Philips Aquarelle. Det är svårt att se någon skillnad.

                Kommentar

                • Ekenberg
                  • December 2017
                  • 3910

                  Ursprungligen postat av stefant

                  Sylvania Aquastar har jag fått rekommenderade som de som är likast Philips Aquarelle. Det är svårt att se någon skillnad.
                  Grymt bra, tusen tack det kommer testas

                  Kommentar

                  • smajlet
                    • January 2018
                    • 1374

                    Ursprungligen postat av stefant

                    Sylvania Aquastar har jag fått rekommenderade som de som är likast Philips Aquarelle. Det är svårt att se någon skillnad.
                    Kör med fyra såna hemma och ett Sylvania grolux samt ett Fuji corall något blått ljus =).
                    Senast redigerad av smajlet; 13 September 2018, 16:20.

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av smajlet

                      Kör med fyra såna hemma och ett Sylvania grolux samt ett delphi corall något blått ljus =).
                      Bra, då blir det ett sylvania aquastar till varje kar så får vi se vad de andra blir. Grolux där det är växter men sedan får jag prova lite olika. Tack för hjälpen.

                      Kommentar

                      • smajlet
                        • January 2018
                        • 1374

                        Ursprungligen postat av Ekenberg

                        Bra, då blir det ett sylvania aquastar till varje kar så får vi se vad de andra blir. Grolux där det är växter men sedan får jag prova lite olika. Tack för hjälpen.
                        Har något acuaglo med 18000 k som går åt det blåare hållet men det är på mitt 225 liters.

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Aquastar är väldigt likt Aquarelle. Jag hittade båda sist jag köpte.

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av smajlet

                            Har något acuaglo med 18000 k som går åt det blåare hållet men det är på mitt 225 liters.
                            Låter som något som passar mina blåa...

                            Kommentar

                            • Ekenberg
                              • December 2017
                              • 3910

                              Ursprungligen postat av LoGeek
                              Aquastar är väldigt likt Aquarelle. Jag hittade båda sist jag köpte.
                              hittade du Aqua Relle ? Får göra lite koll här runtomkring annars blir det aquastar

                              Kommentar

                              • LindaAlgo
                                • July 2015
                                • 1373

                                Ursprungligen postat av Ekenberg
                                Ja, kommande helg ser jag fram emot.....men dena veckan var tuff.....
                                Ibland så undrar jag varför jag alltid kör igång med allt på en gång.... samtidigt som jag jobbar och renoverar hemma har jag fått för mig att byta akvarium. Ja helt konstigt är det ju inte eftersom renoveringen är svår att göra utan att akvariumen flyttas och då är det ju lika bra att byta akvarium samtidigt... men vilket stök..... köket är ju klart.....och nu i början av veckan körde jag matsalen, det blev så bra......känner mig så nöjd, så det får allt bli ett foto på det istället för fisk idag....

                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0003.JPG
Visningar: 89
Storlek: 394,7 KB
ID: 2391769

                                så här såg det ut i helgen....


                                trött men nöjd, det fick bli en öl för att fira..... ja visst ja tapeten där de nya akvariumen skall stå är också uppe nu. I morgon efter jobbet blir det till att bygga bänk och på fredag jobbar jag halvdag. För sedan skall de nya karen hämtas. Hoppas nu bara bänkbygget funkar lika lätt som jag tänkt.....
                                Det blev riktigt tjusigt! Önskar att jag kunde göra sånt med. Men har tummen mitt i handen.
                                Med vänlig hälsning Linda

                                Kommentar

                                Arbetssätt...