Små diskusar, ett nytt projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6059

    Okej, då får vi vänta och se.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Idag var romen borta, skönt det. Men detta par håller sitt revir. Tänk att det börjar så tidigt. ...... de är ju inte ens helt utfärdade ännu.

      Kommentar

      • Ekenberg
        • December 2017
        • 3910

        Full fart i smådiskusarna kar efter vattenbytet.... eller ja det är nästan alltid full fart i detta kar.... helt enkelt älskar denna resa, från små till förhoppningsvis stora. Det är en som ligger betydligt efter de andra men som fortfarande är med. Sedan är det några stycken som håller sig i bakgrunden. Och sedan är det paret i sitt hörn. Men den övriga gruppen brukar vara rätt samlad. Otroligt spännande är det i vart fall.

        Klicka på bilden för större version

Namn: 64FEE57F-643F-420F-B8B7-05518421AA83.jpeg
Visningar: 65
Storlek: 570,9 KB
ID: 2387818
        Klicka på bilden för större version

Namn: 0B1A46A0-6014-4AB2-BE45-805C55701844.jpeg
Visningar: 74
Storlek: 602,5 KB
ID: 2387819
        Klicka på bilden för större version

Namn: 9A8C0545-2FA1-4E26-8FA4-94B64C85B5CF.jpeg
Visningar: 73
Storlek: 560,8 KB
ID: 2387820
        Klicka på bilden för större version

Namn: D85377C3-B01D-4283-8529-E04FF7029258.jpeg
Visningar: 69
Storlek: 625,2 KB
ID: 2387821
        Klicka på bilden för större version

Namn: CF394C23-9EFF-4F63-8850-1C5885F395C2.jpeg
Visningar: 66
Storlek: 780,1 KB
ID: 2387822

        Kommentar

        • LindaAlgo
          • July 2015
          • 1373

          De är verkligen supertjusiga och det är roligt att få följa er resa!
          Senast redigerad av LindaAlgo; 02 July 2018, 07:11.
          Med vänlig hälsning Linda

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av LindaAlgo
            De är verkligen supertjustiga och det är roligt att få följa er resa!
            Ja du, det tycker jag också att de är supertjusiga, trotts att det är underbart med denna sommar riktigt längtar jag till hösten då jag skall inreda kar för dem, skall bli jätteskojig .

            Kommentar

            • Ekenberg
              • December 2017
              • 3910

              Det är tur att roten finns när något farligt händer....
              alla tjugo får faktiskt plats under samma rot. Klicka på bilden för större version

Namn: C67C3FDC-522E-4C2C-8605-EF6E0E0F3B7B.jpeg
Visningar: 70
Storlek: 485,4 KB
ID: 2387856

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6059

                De har fått starkare färger nu tycker jag. Supersnygga! Kul att allt går så bra

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  Ursprungligen postat av Ekenberg

                  Ja du, det tycker jag också att de är supertjusiga, trotts att det är underbart med denna sommar riktigt längtar jag till hösten då jag skall inreda kar för dem, skall bli jätteskojig .
                  Förstår det! Ska bli kul att få se vad du hittar på med.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • LoGeek
                    • September 2008
                    • 1651

                    Kul att det rullar på bra. Hur gamla är de nu?

                    Kommentar

                    • Ekenberg
                      • December 2017
                      • 3910

                      Ursprungligen postat av LindaAlgo

                      Förstår det! Ska bli kul att få se vad du hittar på med.
                      Bilden i huvudet är klar, får se om jag lyckas skapa samma sak i karet.....

                      Kommentar

                      • Ekenberg
                        • December 2017
                        • 3910

                        Ursprungligen postat av LoGeek
                        Kul att det rullar på bra. Hur gamla är de nu?
                        De rullar på, sitter ju ute på sjön nu....är borta en vecka så visst är man lite orolig på vad som sker hemma. Men det har verkligen rullat på bra, en är tyvärr betydligt mindre än de övriga, förstår inte varför för det känns som han äter lika mycket. De är sju månader nu, storleksmässigt runt åtta cm, en uppskattning. Ett par som börjat lägga rom, trodde inte de gjorde det så unga.. riktigt roligt att följa med från början....

                        Kommentar

                        • LoGeek
                          • September 2008
                          • 1651

                          Oj, att en hona lägger ägg vid 7 månader är ovanligt. Är du säker på åldern?

                          Väldigt härligt att det går så bra. En vecka utan dig ska de klara

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Ursprungligen postat av LoGeek
                            Oj, att en hona lägger ägg vid 7 månader är ovanligt. Är du säker på åldern?

                            Väldigt härligt att det går så bra. En vecka utan dig ska de klara
                            Sitter här med frukostkaffet, havet är stilla som en spegel.....livet kunde inte vara bättre....men jag längtar hem till fiskarna....

                            åldern är jag inte säker på, men enligt Patric så var de runt fem månader..... fem centimeter , nu har jag haft dem i två månader och de är mellan 7-9 cm. Och de har lagt rom en gång, par har de varit i flera veckor..... inga andra har parat ut. Helt obegripligt och väldigt tidigt.

                            Kommentar

                            • LoGeek
                              • September 2008
                              • 1651

                              Ursprungligen postat av Ekenberg

                              Sitter här med frukostkaffet, havet är stilla som en spegel.....livet kunde inte vara bättre....men jag längtar hem till fiskarna....

                              åldern är jag inte säker på, men enligt Patric så var de runt fem månader..... fem centimeter , nu har jag haft dem i två månader och de är mellan 7-9 cm. Och de har lagt rom en gång, par har de varit i flera veckor..... inga andra har parat ut. Helt obegripligt och väldigt tidigt.
                              Ok, jag gissar att de snarare är 8-9 månader, men vad spelar det för roll - de trivs som fisken i vattnet

                              Kommentar

                              • Ekenberg
                                • December 2017
                                • 3910

                                Ja, de börjar ju närma sig åtta månader nu.....och växer fortfarande otroligt bra....

                                så var man tillbaka efter lite semester... smådiskusarna har klarat sig utmärkt, klart att de var hungriga men annars flyter allt på som det skall. Planer för hösten börjar smidas. Är verkligen sugen på att flytta dem till ett inrett kar, men ännu är det flera underbara semesterveckor kvar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...