Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • KJE
    • August 2013
    • 1066

    Ursprungligen postat av tanteva
    ja men jag trodde ju dessa alltid byggde i ytan....trodde själva syret var viktigt, nog räcker kanske det lilla som finns i skallen men ändå =p det går ju emot instinkterna trodde jag. Men bubblorna stannar ju fint på ett å samma ställe där... vi får se om jag har simmande yngel som man kan se om nån månad he he
    Det kanske är en Gurami som har utvecklats längre än dom andra, så han insett att det är viktigare att bubblorna håller sig stilla än att dom är uppe vid ytan
    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Evolutionsskutt kanske?

      Kommentar

      • tanteva
        • September 2015
        • 1399

        ha ha ha ja kanske... men han är väldigt mån om att ha den där skallen ifred... jag har ju haft luftbullor i den men det vart inte bra för det lät som bara den , för det vart så stora bubblor ha ha

        Men jag skall börja få ut guppys i vart fall.... det är för mye fisk... jag hoppas som kommer lugna sig när dom har mindre =P

        Kommentar

        • KJE
          • August 2013
          • 1066

          Ursprungligen postat av tanteva
          ha ha ha ja kanske... men han är väldigt mån om att ha den där skallen ifred... jag har ju haft luftbullor i den men det vart inte bra för det lät som bara den , för det vart så stora bubblor ha ha

          Men jag skall börja få ut guppys i vart fall.... det är för mye fisk... jag hoppas som kommer lugna sig när dom har mindre =P
          Släpper han in sin fru då?
          Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            nja... frugan håller han på armslängds avstånd... å jagar runt henne då å då... men hon jagar tillbaka så det är nog som det skall =D han tar ju äggena i munne i vart fall å lägger dom i skummet vill jag minnas dom gör... he he , vi får se om det blir några yngel av det =P eller om det blir mat

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              nu så fick jag gjort lite idag i vart fall.... men nya ... damm.... hö hö

              video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                det porlar så från min nya mini damm... jag tror det läcker hela tiden ha ha ha jag kallar det för minidamm för det har vattenfall....

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  "Vattenfall" och dess porlande är mysigt att somna till .

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Fränt

                    Kommentar

                    • KJE
                      • August 2013
                      • 1066

                      Det låter som bra träning för nerverna, så man kommer över den där ständiga oron för vattenskador till följd av akvarierna
                      Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        ha ha ha .. har du med den skräcken att det skall läcka... kje...jag bor ju i ett hus byggt ca 1650 troligen är källarn kanske ända från 1300 någe jag vet faktiskt inte... så våra golv är ju fyllda med bjälklag och ca 50 tjocka.. finns mycket som kan gå sönder och som kan gå fel vid läckage ..

                        Guppysarna verkade trivas trits lätt dimma å att det var presic gjort, mat ge oss mat ..... men så fick dom med sig ett väl ingånget filter som var i 114 karet, där nu mitt egna byggda filter nu går å sköter om dem =D det är ju kraftigt reducerat på fisk. Mina pansar pandor verkar så glada det är lugnare och ja dem andra med , å nu kan ju sura guramin nisse bygga bo... så det liknar väl frid å fröljd...

                        Jo jag kom på att guppy var nog inte riktigt mina fiskar i denna blandning jag har så jag har hittat nytt hem åt dom alla så dom får flytta. En kompis som presis har köpt 200 som hon bara skall ha guppys i =D

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Vad blir det i stället för guppy Eva?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • KJE
                            • August 2013
                            • 1066

                            Ursprungligen postat av tanteva
                            ha ha ha .. har du med den skräcken att det skall läcka... kje...jag bor ju i ett hus byggt ca 1650 troligen är källarn kanske ända från 1300 någe jag vet faktiskt inte... så våra golv är ju fyllda med bjälklag och ca 50 tjocka.. finns mycket som kan gå sönder och som kan gå fel vid läckage ..

                            Guppysarna verkade trivas trits lätt dimma å att det var presic gjort, mat ge oss mat ..... men så fick dom med sig ett väl ingånget filter som var i 114 karet, där nu mitt egna byggda filter nu går å sköter om dem =D det är ju kraftigt reducerat på fisk. Mina pansar pandor verkar så glada det är lugnare och ja dem andra med , å nu kan ju sura guramin nisse bygga bo... så det liknar väl frid å fröljd...

                            Jo jag kom på att guppy var nog inte riktigt mina fiskar i denna blandning jag har så jag har hittat nytt hem åt dom alla så dom får flytta. En kompis som presis har köpt 200 som hon bara skall ha guppys i =D
                            Det låter som ett härligt hus! Gillar gamla hus
                            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              hus å hus det är ju en lägenhet ... =) men det är ju ett hus utanpå hur som helst =P

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                jo Inger jag är ju vansinning sugen på nån botia just för dom verkar vara så söta å speciella... =) så jag har sett ut en som kallades zebra eller tiger botia tror jag det var ... =) den klarar av storleken jag har =)
                                Men jag är lite sugen på att möblera om rejält i karet, men samma stund inser jag vilket jobb det kommer att bli för då kommer ju sanden behöva städas... eller sköljas igenom... och det blir ju super svårt med den typen av fin sand som jag har. men jag kan ju alltid lägga i mer rötter som det är , en ligger på blötning i mini dammen he he =) men jag har inte fått upp alla guppys än... och blir det några kvar hoppas jag det bara är honor ,-)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...