Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    Ja visst gör den =D eller så har jag för dålig hävert som släpper igenom saker ;-) men ett nykläckt litet honungs gurami yngel är ju bara nån milimeter... =P ja jag är glad jag gör så där.. undrar hur mycket jag hade slängt bort annars =P

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      ja den med 2 spröt är det =d det andra är guppy, man ser skillnad på simsätt med =D det kan inte vara någe annat yngel har inte nån annan sorts fisk med 2 spröt så där =D

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Söt som socker är den i alla fall

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          nu är alla guppy på samma ställe.. och jag är så stolt över min egna hane =D hanlyser så fint i blått , med oranga fält vid basen på bröstfenorna =D

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            ha han är söt som socker.. så liten med spröt =D

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              asså jag å focusen på filmning är ju inte ett dugg vänner än... det borde gå att göra bättre =P...

              Kommentar

              • KJE
                • August 2013
                • 1066

                Det ser ut som om dom förökar sig rätt bra där inne
                Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                Kommentar

                • tanteva
                  • September 2015
                  • 1399

                  ja guppyna gör ju som dom gör... ha ha .. men att ha ett endaste yngel av guramin var ju ganska kul... å nånstans är det ett yngel av pansarpandorna med =d tja .. det går frammåt ha ha , lite trixigt att göra vattenbyten... kan inte gå nära botten kan inte vara nära ytan ha ha

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    Det händer ju alltid något, lika glad som jag var för det hittade guramiynglet... lika ledsen vart jag idag när jag inte fann han mer... han tålde inte flytten =( från skräpbaljan till karet.. vart väl för rent.

                    Sedan har min gurami pöjk blitt dålig, han gör konstiga krumbukter liksom gör kullerbytta i mycket snäva cirklar. Hoppas simblåsan bara har ett tillfälligt hickup eller vad man skall kalla det.

                    Men å andra sidan fick jag idag se guppys födas första gången för mig att få se det=D
                    Alla andra fiskar mår väl och ser ut att ha det bra =D

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Men va trist med ynglet Hoppas han blir bra igen din gurami-pöjk. Håller tummarna för det

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Så mysig film Eva
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          tackar =d ja det kryllar ju av fisk där... nu har jag fullt på botten och på toppen... ha ha mycket mat går det år med =D

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            ja det var trist med ynglet... inser att om jag prompt vill ha gurami yngel skulle jag få ha ett eget kar till dom där pappan går kvar tills dom är frisimmare... och det bör vara ett väl ingånget akvarium så dem kan finna föda där själva, lite alger å sånt smått å gott...

                            gurami pojken är kvar på botten, men under den 40 min jag satt å såg in så såg jag inga krumbukter alls, försökte tillåmed fånga honom för att flytta över i ett eget sjukkar..
                            Men han ville inte bli fångad och det är krut i han kände jag när jag missade att få tag på han. Han simmar snabbt om han behöver, utan krumbukter idag så länge . Gjorde ett delvatten byte igen idag. Funderar på om jag skall starta min luft pump i det karet... som dekorations bubblor... köpte en skalle igår hö hö ... snyggt med bubblor i där tänker jag. Men jag vet inte ännu vart jag skall få till den pumpen nå bra.Jag skulle kunna gömma den hängades på staget till skorstens luckan, men den är så svag diagonal på så den skulle hänga emot. Men väl ovanför i vart fall =P. Jag har ju mitt akvarium i öppna spisen som är eldnings förbud i, så den går ju inte att ha nå till i vart fall. Stabil murad platta att elda på, men som nu fick vara akvarie bänk =P

                            sen har jag inte riktigt bestämt mig än hur jag skall göra med mitt filter droppen.... det är på G i vart fall i huvet ha ha ha

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              jag har ju glömt bort att jag var å såg en killiutställning å har massor med bilder ju =D skall försöka fixa det nu he he blir en bomb

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                Nu vart jag glad igen =D det var nog något tillfälligt med simblåsan tror jag , för han var framm å letade mat på botten nu lille pöjken =D

                                Kommentar

                                Arbetssätt...