Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399

    filmtaijm igen jag måste göra någor åt denna röran ha ha ... men tydligen får man mindre hanar än honor... låter logiskt om man tänker gener och sprida vidare...

    video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      ja då här är det lugnt å skönt =D skall se om jag tillå med får igång droppen, men jag vet inte om jag vill ha makaronerna över skumen eller under... flesta har över men jag ser det som att skumet måste sköljas oftare än makaronerna så då borde makaronerna vara underst i min värld...

      Kommentar

      • Marten64

        • July 2012
        • 1020

        Ursprungligen postat av tanteva
        filmtaijm igen jag måste göra någor åt denna röran ha ha ... men tydligen får man mindre hanar än honor... låter logiskt om man tänker gener och sprida vidare...

        https://www.youtube.com/watch?v=2BOzkCPNT7Q
        Fint! Många blir de....både räkor och guppy.
        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          ja dom är som råttor.... ha ha ... men räkorna verkar dö as sig av sig själva lite då å då... så det verkar som om dom nått sin peak... guppyna ja .. jag vet inte om jag gjorde fel beslut om att skaffa dom he he
          men karet skall få droppfilter för att klara belastningen utan att dom mår dåligt.... =) eller ja det är så jag uppfattat det hela i vart fall om filter , kan ju ha helt fel med =P

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            jag tror det där är för trångt för att ha i nån botia nu men det är nästa fisk jag vill prova =D

            Kommentar

            • tanteva
              • September 2015
              • 1399

              är man en elak akvarist om man köper in några botier, när man har yngel och räkor... för dom äter säkert räkor med...är man elak då för att man vet att några kommer bli uppätna... känner mig kluven , men det skulle lösa massor... eller så gör man bara inte så... eller så är det så många gör men aldrig säger...

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                Nu vart jag lite varm om hjärtat. Hittade just ett urgulligt honungsgurami yngel i min uppsalarbalja. Jag tömmer dit när jag gör batten byten, vattnar sedsn mina blommor med det. Tittade ner där hittade både räkor och ett yngel med 2 spröt under å em ramd mitt på längsmed så sööööt ca 1 cm lång och runt 5 mm på höjden

                Skickat från min LG-H440n via Tapatalk

                Kommentar

                • KJE
                  • August 2013
                  • 1066

                  Ursprungligen postat av tanteva
                  är man en elak akvarist om man köper in några botier, när man har yngel och räkor... för dom äter säkert räkor med...är man elak då för att man vet att några kommer bli uppätna... känner mig kluven , men det skulle lösa massor... eller så gör man bara inte så... eller så är det så många gör men aldrig säger...
                  I naturen så äter ju dom större fiskarna yngel och räkor, så du kan ju alltid tänka som så att du skapar en naturlig biotop så kanske det känns bättre
                  Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    Ursprungligen postat av tanteva
                    Nu vart jag lite varm om hjärtat. Hittade just ett urgulligt honungsgurami yngel i min uppsalarbalja. Jag tömmer dit när jag gör batten byten, vattnar sedsn mina blommor med det. Tittade ner där hittade både räkor och ett yngel med 2 spröt under å em ramd mitt på längsmed så sööööt ca 1 cm lång och runt 5 mm på höjden

                    Skickat från min LG-H440n via Tapatalk
                    Vad kul! Och den där uppsamlarbaljan låter ju som en bra idé
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      tack för båda dina svar =D det känns bättre skapa naturligt... smakar på orden lite ja det känns bättre =)

                      Mitt lilla yngel är så nedrans söt med sina 2 små fenor där under lysande vita, gråton med starkt färgad rand, kan man tro det är hona redan ... ? trodde spröt fenorna kom senare eller ja inte var så tydliga på så små yngel =D

                      Har fått en väldigt stilig guppyhane åxå... riktigt fin ljusblå ton nästan lysande. Måste ta bilder senare när man inte ser så bra vad som finns bakom =P

                      Jag är ju väldigt glad för min uppsamlingsbalja då det visar sig jag tydligen suger upp vad som helt där ;-) Har ju hittat ett yngel till från pansarpandorna =D iblend tror jag det dött men rätt va det är ser jag det igen... han syns inte alls på min svartvita sandbakgrund... perfekt kamoflage för honom... och så nu detta yngel med... lite lustigt bara en överlevare och som har överlevt när jag stoppar ner petflaskan för att vattna blommorna, det blir ju en ganska starkt sugande effekt in i den... men det liksom som en hemlig låda med hemligt liv... det dom lever där annars är några snäckor av olika sorter physa posthorn å sand... slänger tillå med ner växtdelar jag klipper av där i... konstigt nog hittar dom föda nån stans, vet inte hur små dom bör vara för att kunna äta vattenlopper sådana vita...
                      Kul är det i vart fall =D

                      Kommentar

                      • tanteva
                        • September 2015
                        • 1399

                        har en filmsnutt där man kan se ynglet, och guppyna bättre =D

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Den där uppsamlingsbaljan låter som en intressant grej

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              den är så nedrans söt =D ni får sew lita annat men 2 bättre sekvenser finns ju med... en sådan glad överraskning den är =D

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Är det guramiynglet?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...