Tantens galna akvarievärld....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tanteva
    • September 2015
    • 1399



    Skickat från min LG-H440n via Tapatalk

    Kommentar

    • tanteva
      • September 2015
      • 1399

      Här lunkar det på... har börjat få ordning på karet där alla räkor dog, men som jag lärde mig väldigt mvcket om filter och filtermedia av.
      Har möblerat om lite inte nöjd än med några av grenarna så blid på det kommer senare

      däremot har jag en liten film på akvariet som får vara ifred... som det knappt byts vatten i... lite grodda rutor men glada fiskar å räkor...

      video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Fint det ser ut, de där regnbågarna är så mysiga med sina ryggfenor som ställer sig som vingar när de ska impa lite . Har du små räkor och räklingar i karet?
        // Annicka

        Kommentar

        • tanteva
          • September 2015
          • 1399

          det är blå räkor samt 3 amano... å så 1 överlevande redcrystal.... fast den hade flyttat dit tidigare, kom med en växt en dag...., det är lite konstigt dom är så glada när det liksom byts sällan men fylls på hela tiden... å ibland så blir det ett 10litersbyte.... och dom leker å har sig men, har fått lära mig det är en *mopp* fisk... som man måste ha garnmopp till som man tar ut när det är rom på den... annars äter dom upp den

          psudona har ju så förbannat härlig brandgul färg undermagen =D den lilla fenan dom har där under lyser orangeröd =D syns inte så bra dock

          Kommentar

          • Rufus
            • January 2005
            • 866

            Ja jag tyckte jag såg en Amano i bakgrunden, regnbågarna är inte intresserade av räklingssnacks? Eller är då på olika nivåer?
            // Annicka

            Kommentar

            • KJE
              • August 2013
              • 1066

              Ursprungligen postat av tanteva
              Här lunkar det på... har börjat få ordning på karet där alla räkor dog, men som jag lärde mig väldigt mvcket om filter och filtermedia av.
              Har möblerat om lite inte nöjd än med några av grenarna så blid på det kommer senare

              däremot har jag en liten film på akvariet som får vara ifred... som det knappt byts vatten i... lite grodda rutor men glada fiskar å räkor...

              https://www.youtube.com/watch?v=fGaJ7TTG1g0
              Dom ser ut att trivas
              Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

              Kommentar

              • tanteva
                • September 2015
                • 1399

                nä räklingarna är väldigt bra på att gömma sig och det finns mycket att gömma sig i å under ,,, =) man ser dom sällan.. =)

                Kommentar

                • Rufus
                  • January 2005
                  • 866

                  Bra att veta
                  // Annicka

                  Kommentar

                  • tanteva
                    • September 2015
                    • 1399

                    det vart en lite påse igår..... en lite fjärilshona till... en vildfångad, så den ser väldigt blek ut . Men jag tror det skall gå bra =) eventuellt får jag fixa med gömställen....

                    Kommentar

                    • tanteva
                      • September 2015
                      • 1399

                      det här med lysen har återigen tagit upp min värld... om jag tänker mig att jag faktiskt la 1100 på mina ramper med lysrör.... så borde ju 949 inte vara skräckinjagande för led.. med månljus och inbyggd timer...den kommer bara bli 60 lång nästa vara 90 men jag har 80 akvarie...,
                      men frågan är då jag faktiskt har lägre och mer krävande på ena sidan i vart fall undrar jag om jag gör mig en otjänst... trots att jag dräglar efter just månljus å timer...
                      jag hittade även såna man hakar på kanten som är 18 cm långa, lite mer än standarden på nanokaren...en sådan på var sida skulle med funka utmärkt... Men med dom följer inget månljus och timer....
                      men jag tänker inte förta mig.... det kan komma julpriser.. men är knappats troligt nån slänger ut bra ljus på rea... när det säljer ändå..

                      å jag letar nua cirkulationspumpar med hål på båda sidor.. å inte insugsnät på pumpen... jag vill bli av med mina ååå som jag glömt namnet på just nu... dessa små jäkla blad som bara förökar sig.. andmat kanske ,..ja vill kunna bygga skimmer.... den jag köpte hade ju inte sådant fint hål för insuget... men hitta sådana som levererar med posten verkar svårt alla har gått över till lastbilarna... å dom har inte nå bra utlämningsställen för mig.... knepigt att ta sig fram utan bil.... asch.. det börjar bli som glasbygd fast värre i centrala sthlm...för man har inte bilen att ta sig fram med.... bussarbna tunnelbanan stannar inte vid dessa utlämningsställen....å så kan man inte välja vilket ställe... för enligt dom så är närmaste fågelvägen å inte bussvägen

                      nu känns det bättre när jag spytt lite galla med.... jul jul på eder alla =D

                      Kommentar

                      • Rufus
                        • January 2005
                        • 866

                        Det där med lysen ja, för de växter jag har just nu är det så bra som det är, men så är det där med led, månljus och dimmer... http://www.dusk.se/belysning.htm en frestande sida som är hemmavid...
                        // Annicka

                        Kommentar

                        • tanteva
                          • September 2015
                          • 1399

                          det är dessa jag snurrat in mig på =)

                          Kommentar

                          • Rufus
                            • January 2005
                            • 866

                            Ja där inne är jag också och kikar..
                            // Annicka

                            Kommentar

                            • tanteva
                              • September 2015
                              • 1399

                              vad jag vet så räcker det inte med blått å vitt ljus....det måste vara grönt och rött med och gult, annars växer det inte

                              hörde om nån grönsaksodlare som bytte till led för det var ju så bra, men köpte bara blåvita ... hela hans sesång av växter vinterhalvåret, gick åt pipsvängen för det. HAn hade inte läst på ordentligt....

                              Kommentar

                              • tanteva
                                • September 2015
                                • 1399

                                även fiskarna har fått julmat idag... =d dom fick räkromen från de jag skalade =D endel såg ut som frågetecken.. andra .... mums.. =d alla åt av det i vart fall =D

                                Kommentar

                                Arbetssätt...