Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    vet inte. möjlig. man kan ju testa :P

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Jodå, mossa kan överleva straxt ovanför vattenytan på bakgrundskanten. Kapillärkraften drar nödvändig fukt till mossan - och så får man ju ha hyfsat med ljus.

      Kommentar

      • freddi36
        • December 2010
        • 2882

        fick en tanke. vet inte om du har sett det men Mats har ett krabbterrarium där han låter vattnet från en pump rinna ner åvanifrån ner över bakgrunden och sen ner i vattendelen. jag tänker du kan ha en liten pump som pumpar upp vattnet upp till kanten på bakgrunden som är åvanför ytan. sen får vattnet rinna ner i karet igen på bakgrunden.

        en annan växt som gillar fukt och fäster på alla möjliga saker är Ficus Pumilia. du skulle kunna skapa en grön vägg på bakgrunden åvanför ytan

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av freddi36
          fick en tanke. vet inte om du har sett det men Mats har ett krabbterrarium där han låter vattnet från en pump rinna ner åvanifrån ner över bakgrunden och sen ner i vattendelen. jag tänker du kan ha en liten pump som pumpar upp vattnet upp till kanten på bakgrunden som är åvanför ytan. sen får vattnet rinna ner i karet igen på bakgrunden.

          en annan växt som gillar fukt och fäster på alla möjliga saker är Ficus Pumilia. du skulle kunna skapa en grön vägg på bakgrunden åvanför ytan
          trevlig ide! men får nog bli till nått annat projekt då risken för fuktskada är för stor i just detta projektet. bör nog ha glas bakom den bakgrunden isåfall.

          men ju mer jag tänker på det, desto mer gillar jag det. hmm ..tåls att tänka på. :P

          iaf.
          ledsen att det inte hänt så mycket. har haft mycket med annat o dagarna flyger förbi. borta i helgen med i sthlm. o nästa vecka är jag i iväg nästan hela veckan. suck. hmm.. kaaaaanske kan börja karva imorgon lite

          för ikväll blir det jobb på djurmagazinet i jkpg får se när man kommer hem inatt :P

          Kommentar

          • gonzo44
            • October 2007
            • 2770

            Hallå där mannen hur går det med bakgrunds ideerna?? kommer du till någon lösning??
            jag kommer att åka in till DM i morgon och inspektera vad du gjort idag på DM jag såg att dom fyllde den blå akvarieväggen i förra veckan, är det den ni håller på med nu?? keep up the good wourk
            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              tjaaadu det står lite still. o det är inte för att inte ideer finns. utan mer tidsbrist.

              får se när jag hinner börja på det där. tyvär kommer det nog dröjja en dryg vecka till. gillar inte. tar för lång tid det här nu. suck. borta hela helgen. o nästa vecka är jag borta onsda till sönda. fasen då.

              var nere på DM igårkväll o bytte sand i massa mer kar. börjar bli klara med det snart. bara några fåtal kar kvar

              Kommentar

              • gonzo44
                • October 2007
                • 2770

                samma här det står lite still men inte av att jag har för mycket att göra utan den lilla latmasken har letat sej in i mej igen
                Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                Kommentar

                • gonzo44
                  • October 2007
                  • 2770

                  Hur går det för dej här då?? har du kommit in i gängorna igen efter stockholmsresan jag har hört att det kan vara tröttsamt i stockholm mycke pubar och uteställen att välja på...
                  Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    står still.

                    var bara på hotellet o mässan. inget inne i stan. men satan vilken fest det var ändå.

                    kommer inte hinna göra ett skit denna veckan heller. åker utomlands onsda morron över hela helgen. tisda kväll kommer hela familjen upp. o idag blire bara packande o lite annat bös.

                    så...det står still

                    MEN! jag har fått tag på sista lampskärmen!

                    jag har ringt runt till varenda ikea i hela sverige o den finns inte. o de kan inte säga när den kommer in igen. enda svar jag fått var "i början av maj kanske"

                    men så skulle jag ju til kista/sthlm nu i helgen. o på ikea i barkaby hade dom. ringde på fredan o bad de lägga undan en( de lägger bara undan över dagen)

                    åkte upp till sthlm med tåg.sen skulle en polare från sthlm köra mig till ikea från hotellet. men han svek mig o drog till till Sala istället.
                    så jag tog en jävla taxi till ikea för att köpa en lampskärm.

                    summarum:
                    lampskärm; 59:-
                    taxiresa; 388:-

                    värt.

                    Kommentar

                    • MrH
                      • October 2010
                      • 2825

                      hahaha lol
                      MrH ---> 175L SA kub

                      Kommentar

                      • gonzo44
                        • October 2007
                        • 2770

                        Ursprungligen postat av hannesc
                        står still.

                        var bara på hotellet o mässan. inget inne i stan. men satan vilken fest det var ändå.

                        kommer inte hinna göra ett skit denna veckan heller. åker utomlands onsda morron över hela helgen. tisda kväll kommer hela familjen upp. o idag blire bara packande o lite annat bös.

                        så...det står still

                        MEN! jag har fått tag på sista lampskärmen!

                        jag har ringt runt till varenda ikea i hela sverige o den finns inte. o de kan inte säga när den kommer in igen. enda svar jag fått var "i början av maj kanske"

                        men så skulle jag ju til kista/sthlm nu i helgen. o på ikea i barkaby hade dom. ringde på fredan o bad de lägga undan en( de lägger bara undan över dagen)

                        åkte upp till sthlm med tåg.sen skulle en polare från sthlm köra mig till ikea från hotellet. men han svek mig o drog till till Sala istället.
                        så jag tog en jävla taxi till ikea för att köpa en lampskärm.

                        summarum:
                        lampskärm; 59:-
                        taxiresa; 388:-

                        värt.
                        Gott iaf att du fick tag på skärmen, ja messor är farliga som synden särskilt om bossen har plaskortet med sej
                        Hmmmm utomlands jaha nu blev man ju inte det minsta avis alls TACK Hannes.....
                        Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          aa det var gytt.

                          haha aa o plastkortet var med. 400 pers var vi bra röjj!

                          haha! aa det kommer bli gott. kommer dock inte vara nån solsemester, men relaxa ska vi göra som fan!

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            och så säger dom att ikea är billigt .......


                            nåja, säger som italienarna sa när ikea öppnade upp där i början på 90 talet

                            "ikea är inte ett j-a dugg billigare än andra affärer, inte när man har hyrt snickaren som drar ihop möbeln"




                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • hult87
                              • February 2010
                              • 1287

                              gött att du fick tag i skärmen till slut, du får slå ut totalkostnaden för alla fyra+taxiresan då blir det ju ett okej snittpris

                              Kommentar

                              • VisualDarkness
                                • February 2010
                                • 7417

                                HAHAHA Hannes, där fick du verkligen till det för en lampskärm. Det gick ingen buss från IKEA?
                                180l Sällskap:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                                60l Asien:
                                http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                                Kommentar

                                Arbetssätt...