Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    gick buss men det skulle ta 45 min enkel resa. o jag hade inte den tiden. skulle ha möte med jobbet direkt när vi kom till hotellet så det fick liksom inte ta mer än typ 10-15 min.

    därav taxi

    men som hult säger, slår man ut det så är det bra pris :P

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Go dag Hannes hur går det med frigolit karvandet eller sitter du på akuten och blöder ner för dom, de brukar ju sluta men minst ett plåster när du får tag på en kniv.
      Nä till allvaret hur går det eller blev det inställt, kanske slut på frigolit, lite väl mycke i skräphögen nä nu va jag elak behöver du hjälp så hojta till
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        haha nuru..nu är det igång. men det vet du ju redan..

        började karva igår. testade först på en liten bit. gick bra så jag gick loss på den stora.

        man visste ju innan att det skulle bli grigolit överallt, men fan man blir ändå förvånad av hur mycket det faktiskt blir!

        men jag blev rätt nöjd faktiskt ska försöka hinna med andra sidan ikväll. o sen ska hörnen göras med. det blir ltie krångligare. men kul är det

        det ska inte vara sådär rakt längst upp, men bakgrunden kommer nog bli högre än karet. just för att skydda väggen mot vattenstänk typ. men ska kapa till det lite vågigt.

        läste om att man kan använda aceton för att "scapa". o jääävlar vad det fräter bort frigoliten. funkar inte riktigt på så tunn som jag har. det var som alien-blod. en droppe gick typ rakt igenom!

        bilder!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • MrH
          • October 2010
          • 2825

          ser riktigt bra ut

          men tänk på att inte göra för smala "sprickor" för när du lägger på fix så fylls dom ju igen lite grann å syns mindre. å har du då för smala från början så försvinner dom nästan helt. bara en liten heads up från min sida
          MrH ---> 175L SA kub

          Kommentar

          • AffeAlien
            • December 2011
            • 655

            Härligt att du är igång igen!
            ser riktigt bra ut måste jag säga, ska bli kul att få de dem med lite färg på sen.
            Mvh Alf

            Terrarium> 379 liter Salt> 1001 liter Rovfisk>

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              Ursprungligen postat av MrH
              ser riktigt bra ut

              men tänk på att inte göra för smala "sprickor" för när du lägger på fix så fylls dom ju igen lite grann å syns mindre. å har du då för smala från början så försvinner dom nästan helt. bara en liten heads up från min sida
              jo jag vill ha toksmala sprickor. tycker det ser illa ut med breda sprickor. finns liksom inte i verkligheten. tycker dessa är för breda tillomed. men det går fan inte göra smalare.

              Ursprungligen postat av AffeAlien
              Härligt att du är igång igen!
              ser riktigt bra ut måste jag säga, ska bli kul att få de dem med lite färg på sen.
              tack! a det är skönt att va igång igen :

              Kommentar

              • MrH
                • October 2010
                • 2825

                dom blir ju lite mindre när fix kommer på eftersom det fyller igen lite grann. kommer säkert bli kanoners
                MrH ---> 175L SA kub

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  detta är det jag vill efterlikna..typ
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • MrH
                    • October 2010
                    • 2825

                    aha oki, hmm men det ser ju ut att kunna bli så med din bakgrund. om man tittar hur den ser ut nu å sen tänker sig hur den ser ut med fixen på. det kommer säkert å blir super najs
                    MrH ---> 175L SA kub

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      ja jag hoppas på det. nått liknande iaf. gonzo gjorde ju jäkligt snygga bakgrunder till fru gonzos snäck-odling

                      Kommentar

                      • MrH
                        • October 2010
                        • 2825

                        ja dom blev jäkligt grymma. speciellt den där han målade en trädstam. sjukt snyggt, å enkelt liksom.
                        MrH ---> 175L SA kub

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          jag tyckte iof att trädstammen inte riktigt passade in, men skitsamma. jävligt snyggt blev det ändå!

                          Kommentar

                          • gonzo44
                            • October 2007
                            • 2770

                            Snyggt jobbat grabben, ser trevligt ut med att frigolit, tacka han som uppfann damsugaren....
                            allavarligt Hannes dom blev asasnygga. nu limmar du ihop hörnbitarna i kväll lägger ut bilder och testar på den lilla testbiten hur det blir med fixet om det färgar av sej, gör det inte det så tror jag inte du behöver lacka.. kanske för säkerhets skull ändå.. och tänk på som jag sa att fägen blir som när den är blöt när lacken kommer på alltså den mörknar..
                            Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Ursprungligen postat av hannesc
                              detta är det jag vill efterlikna..typ
                              En sådan har man aldrig sett! Vad är det?
                              Skämt åsido det ser läckert ut som vanligt.
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • ABSOLUT-71
                                • January 2012
                                • 81

                                Ursprungligen postat av hannesc
                                haha nuru..nu är det igång. men det vet du ju redan..

                                började karva igår. testade först på en liten bit. gick bra så jag gick loss på den stora.

                                man visste ju innan att det skulle bli grigolit överallt, men fan man blir ändå förvånad av hur mycket det faktiskt blir!

                                men jag blev rätt nöjd faktiskt ska försöka hinna med andra sidan ikväll. o sen ska hörnen göras med. det blir ltie krångligare. men kul är det

                                det ska inte vara sådär rakt längst upp, men bakgrunden kommer nog bli högre än karet. just för att skydda väggen mot vattenstänk typ. men ska kapa till det lite vågigt.

                                läste om att man kan använda aceton för att "scapa". o jääävlar vad det fräter bort frigoliten. funkar inte riktigt på så tunn som jag har. det var som alien-blod. en droppe gick typ rakt igenom!

                                bilder!
                                Jäkligt snyggt!

                                Men visst är det roligt med frigolit och statisk elektricitet.


                                Och städa efter allt roligt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...