Hannescs 408L Orinoco-tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    det tråkiga är ju att redan karvat till den där nu så det är svårt att limma dit en bit till. men jag förstår hur du menar.


    du är ju den där bilden alternativ 2 iof :P

    Kommentar

    • gonzo44
      • October 2007
      • 2770

      Problem Hannes?? allt 1 och 2 ändrar ju inte filtervolymen, däremot allt3 blir det större filtervolym
      allt2 blir snyggat följt av 2.. så min synpunkt är att allt 1 går bort, och sedan tror jag inte du behöver oroa det för filtervolymen, för om vattnet cirkulerar genom för fort så se det som så att vattnet hinner genom fler ggr med denna pumpen än om du tex skulle byta till en som pumpar mindre vatten, men det tror jag inte du tänkt dej...
      och så har du nästan samma filervolym här som det är i en fx5a... så chill out kooola ner relaxxa.... jag hade kört som du gjort allt2...
      Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

      Kommentar

      • MrH
        • October 2010
        • 2825

        Ursprungligen postat av hannesc
        det tråkiga är ju att redan karvat till den där nu så det är svårt att limma dit en bit till. men jag förstår hur du menar.


        du är ju den där bilden alternativ 2 iof :P
        oj ja fel bild men budskapet gick ju fram
        men som gonzo säger, tror inte du behöver oroa dig så mycke. de lär ju inte hinna bli torrt där bakom allafall
        MrH ---> 175L SA kub

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          ja jag räknade på filtervolymen. varje modlu blir på ungefär 12L så sammanlagt 24L filtervolym.

          jag kör på alternativ två då. blir dock svårt att göra som du visade H. men modulen är rätt grovhuggen nu med. måste köpa en rasp för att slipa till den. kommer gör den tunnare med så att det kommer bli nån liter till i volym.

          denna frigoliten var mycket hårdare än den till slimlinesen. så den var knepigare att kapa till :P särskillt med en brödkniv. mycket för att den var böjd med.
          så det blir att köpa en rasp på clasohlson imon.

          Kommentar

          • Ariona
            • March 2012
            • 16

            Borde inte den där bakgrunden vara klar snart Hannes...?

            Kommentar

            • hannesc
              • December 2009
              • 13085

              jo jag jobbar så hårt jag kan. men om du läst hela tråden så har jag gått o blivit sambo. o det hon kräver ju sin tid o underhåll hon med. men det ska nog bli klart snart

              ska limma ihop de bitarna till den andra modulen nu.

              Välkommen hit förresten

              Kommentar

              • Ariona
                • March 2012
                • 16

                oh nog har jag följt den minsann, tom live!

                tack så mycket

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  skulle bara vilja påpeka till andra här nu att nu har jag fått godkänt av min sambo, att när vi väl skaffar hus nån gång så får jag bygga ett 5000L+ kar i källaren. o detta var hennes ide!!

                  hon tyckte det skulle vara skitcoolt med ett MFK kar hemma.



                  love

                  Kommentar

                  • gonzo44
                    • October 2007
                    • 2770

                    Grattis Hannes säg till när glaset till framrutan ska beställas så ska jag fixa en bra deal på FSG
                    Ha De gött Mvh/ Ulrik http://www.familjensnygg.se/

                    Kommentar

                    • firejackan
                      • August 2004
                      • 616

                      Det hade varit riktigt grymt, men varför i källaren? Hade ju varit najs som säng gavel ^^

                      Kommentar

                      • hannesc
                        • December 2009
                        • 13085

                        haha jo iof.det har du ju jävligt rätt i. om det blir hus utan källare så man kan ställa direkt på betongplattan. vågar faaan inte ha 5 ton på träbjälklag :P

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          Ursprungligen postat av hannesc
                          skulle bara vilja påpeka till andra här nu att nu har jag fått godkänt av min sambo, att när vi väl skaffar hus nån gång så får jag bygga ett 5000L+ kar i källaren. o detta var hennes ide!!

                          hon tyckte det skulle vara skitcoolt med ett MFK kar hemma.



                          love

                          HA !!

                          Jag har hittat den ursprungliga kontaktannonsen som Hannesc postade i ett helt annat forum.

                          "
                          Jag är en Akvarienörd som är helt asocial utom när det gäller Akvarium.

                          Med denna annons söker jag följande:

                          1 st kvinna

                          Kravställning på kvinnan:

                          - Stå ut med alla mina akvarieprojekt i lägenheten
                          - Acceptera att du alltid kommer lite efter i prion mellan ett yngel och dig.
                          - Ha en väl utvecklad teknisk förmåga att sköta mina andra akvarium när jag bygger nya.
                          - Acceptera att största delen av min eventuella fritid tillbringas på DM
                          - Vid eventuell flytt skall det accepteras att minst 40% av bostadsytan täcks av akvarium
                          - Alternativt bidra med kontanta medel så att jag kan bygga ett extra hus (akvariestuga)

                          I övrigt har jag inga som helst krav på din ålder, din sociala förmåga, ditt utseende, din bakgrund,
                          eventuellt belastningsregister från polisen, eller något annat som gemene man kan uppfattas som
                          negativt.

                          I övrigt önskar jag bara att du har en större pickup som kan användas när jag skall transportera hem
                          fler kar.

                          Obsavera, det blir enbart hemtransporter, det kommer aldrig någonsin att skickas ut några akvarium.

                          Jag lever efter principen att en person som har mindre än 12 kar i sovrummet, och minst 54 till i övriga
                          boendet inte har förstått vad livet går ut på.


                          Barn ?

                          Ja, det är klart att mina fiskar har barn, och får det ganska ofta. Vad menar du annars ?

                          Svar till LEMA (Längtar Efter Mera Akvarium) "
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            amenvafaaaaan....jag hade ju tagit bort den! ååååh!!......

                            sluta outa mig sådär kensa.

                            Kommentar

                            • Ken Olofsson
                              • November 2006
                              • 8014

                              anyway, it's nice to share something with somebody, laughs, sorrows, joy....even the boring tv-dinner wednesday nights....
                              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                underbart inlägg där kensa

                                Kommentar

                                Arbetssätt...