"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av PiaJo
    Tänkte kolla med Kaj till hösten och se om han har ett fint par till mig Anders köpte sina hos Kaj med om jag inte minns fel
    God idé!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Här är några bilder på Scalarer som Anders hade för några år sedan;
      Bifogade filer

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Tack för dessa bilder! Nåt som har slagit mig flera gånger är att - jösses vilket fotoarkiv du måste ha
        jag har sett det karet live, när jag träffade Anders för första gången. Var där när det var snöstorm ute för att hämta hem apistogramma borellii "opal" paret
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • freddi36
          • December 2010
          • 2882

          Herregud vad jag missat saker i denna tråden nu när jag varit borta ett tag!
          Och det första jag ser? Scalarer? Det trodde jag inte Pia, men dom är sjukt härliga! Har ett gäng peruaner här hemma ju

          Och wow vilka redbacks Anders hade!

          Måste gå tillbax och läsa ikapp nu

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Jodå, det är Redback som Mats har bilder på och som jag köpte i Tyskland på mässan i Hannover. De senare skalarerna jag beställde via Kaj från Imazo och är Peru-altum. Men riktiga Redback är inte mycket som slår om de är "riktiga".
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ok, skall bli spännande att se vad jag kan få tag på till hösten och jag har redan suttit och drömt framför 50-kuben ikväll vet redan hur jag skall inreda på ett ungefär Kommer att bli spännande det här
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • lillfrasse
                • February 2002
                • 2228

                Kaj och Jörgens F1 redbacks är riktigt fina.
                Simma lungt..
                Lillfrasse..

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  "Tvättstugan"

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Ok, skall bli spännande att se vad jag kan få tag på till hösten och jag har redan suttit och drömt framför 50-kuben ikväll vet redan hur jag skall inreda på ett ungefär Kommer att bli spännande det här
                  Kom och köp mina
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av lillfrasse
                    Kaj och Jörgens F1 redbacks är riktigt fina.
                    Gott att höra!

                    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                    Kom och köp mina
                    Tackar för erbjudandet men du bor för lååångt bort
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Jodå, det är Redback som Mats har bilder på och som jag köpte i Tyskland på mässan i Hannover. De senare skalarerna jag beställde via Kaj från Imazo och är Peru-altum. Men riktiga Redback är inte mycket som slår om de är "riktiga".
                      jag hoppas att mitt otränade öga kan se vad som är bra eller inte och att jag får ett par, jag kan ju inte ha fler än två stycken scalarer och då vill det ju till att det blir ett par som kommer funka med varanndra. Jag förmodar att det blir att jag köper ganska unga fiskar?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Jo, du kan gott köpa 4-5 st, överskottet när de parat ut är inte så svårt att bli av med.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Det där lät riktigt bra då blir det ju lite lättare att få ett fungerande par.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Nu börjar fjärilarna komma i magtrakten
                            Kommer att hända mycket nytt för mig till hösten, och det gör mig lite nervös men samtidigt är det väldigt roligt och inspirerande.
                            Det kommer ju att komma flera nya fisksorter i mina kar såsom jordätare Biotodoma cupido, en ny sorts dvärgciklid Laetacara Dorsigera, Scalarer mfl samt ett nytt kar Hoppas att jag klarar av dessa nya fisksorter men jag tror inte att de är så knepiga att hålla, fär bara ha lite "is i magen" så går det säkert väl
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Tack för dessa bilder! Nåt som har slagit mig flera gånger är att - jösses vilket fotoarkiv du måste ha
                              jag har sett det karet live, när jag träffade Anders för första gången. Var där när det var snöstorm ute för att hämta hem apistogramma borellii "opal" paret
                              Jooo... det är la en 12-13 000 bilder, och runt 500 filmer...

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Jodå, det är Redback som Mats har bilder på och som jag köpte i Tyskland på mässan i Hannover. De senare skalarerna jag beställde via Kaj från Imazo och är Peru-altum. Men riktiga Redback är inte mycket som slår om de är "riktiga".

                                Tror jag hittade en bild på dig när du köper dina Reds.. du ser så nöjd ut
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...