"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    "Tvättstugan"

    Ursprungligen postat av ansjo
    Då var det knappast äkta Redback, de ligger på minst 2-300:- st beroende på storlek.
    499 spänn st för mina F1, det var ett bra köp om man inte räknar på förlusten i tetror :P
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Nu har jag varit och hämtat min Morsdag-present det blev två honor av apistogramma atahualpa och två mopanirötter
      Bifogade filer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Animaniac
        När jag för nå´t år se´n köpte scalarer som såldes som red back, var de kanske 7-8 cm höga. Har för mig att de kostade 49:- eller nå´t så´nt, minns inte exakt.
        lät väldigt billigt om det var äkta..

        Ursprungligen postat av ansjo
        Då var det knappast äkta Redback, de ligger på minst 2-300:- st beroende på storlek.
        det är lite det priset som jag trodde att det skulle vara, lite högre tom

        Ursprungligen postat av lofstrog
        Här finns ett alternativ. Tror att det är F2.




        Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
        Dessa har jag kikat på, så du dem live igår, ar de fina?

        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
        499 spänn st för mina F1, det var ett bra köp om man inte räknar på förlusten i tetror :P
        hos mig blir det tetrafritt från början
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          Ursprungligen postat av PiaJo
          lät väldigt billigt om det var äkta..
          Köpte dem på Trop. Vad jag förstår brukar han försöka hålla lätt låga utpriser, och det känns lite som han resonerade "scalare som scalare" Så länge det inte är altum, eller vf P. scalare, så verkar han ta ungefär samma pris för olika scalarer. Men jag kan ju minnas fel, var ju ett tag se´n jag köpte dem, men har inte för mig att de var särskilt dyra, då hade jag inte köpt en grupp, som jag gjorde.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Animaniac
            Köpte dem på Trop. Vad jag förstår brukar han försöka hålla lätt låga utpriser, och det känns lite som han resonerade "scalare som scalare" Så länge det inte är altum, eller vf P. scalare, så verkar han ta ungefär samma pris för olika scalarer. Men jag kan ju minnas fel, var ju ett tag se´n jag köpte dem, men har inte för mig att de var särskilt dyra, då hade jag inte köpt en grupp, som jag gjorde.
            Ok, då vet jag
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Sorry Micke, men har du ett inköpspris på 150:-/st säljer man dem inte för 49:-
              Är det F1 eller F2 ligger de i den prisklassen, vf ännu dyrare. Om det är äkta Redback eller liknande skalarer. Men inget som säger att andra skalarer är sämre för det, de kan vara väl så fina.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Det finns flera varianter som verkar fina men jag vet iallafall vilka varianter jag inte vill ha, vi har vissa på jobbet ( jag fick inte välja) som inte kommer över tröskeln här hemma

                men jag skall kolla vidare under sommaren och fundera vidare på vilka jag vill/kan få tag på men nu vet jag att det priset som jag tänkte mig (300-500 kr) stämmer rätt bra
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  undrar hur många gånger jag kolla på dessa filmer nu, oräkneliga
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Mats, kan inte du lägga in bilderna på mina gamla Redback igen? Där ser man skillnaden ganska tydligt.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Sorry Micke, men har du ett inköpspris på 150:-/st säljer man dem inte för 49:-
                      Är det F1 eller F2 ligger de i den prisklassen, vf ännu dyrare. Om det är äkta Redback eller liknande skalarer. Men inget som säger att andra skalarer är sämre för det, de kan vara väl så fina.
                      Tja, vet bara att han sålde dem som red back, och att jag har för mig att de inte var så våldsamt dyra. Han hade kanske fått in dem från en kund som fött upp dem, då kostar de ju honom inte så mycket.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Mats, kan inte du lägga in bilderna på mina gamla Redback igen? Där ser man skillnaden ganska tydligt.
                        You slavedriver you - klart jag lägger in dina redbacks igen!
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av PiaJo
                          undrar hur många gånger jag kolla på dessa filmer nu, oräkneliga
                          Jaaaaa.. nu är ju detta kar ditt (och tydligen, märker jag, är alla mina burkar disponerade runt i zoopetsfären - men själv sitter jag med endast en enda kub-burk...) och nu skall du göra storverk med detta, Pia!

                          Kommentar

                          • lofstrog
                            • November 2009
                            • 989

                            "Tvättstugan"

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Dessa har jag kikat på, så du dem live igår, ar de fina?
                            Jag tyckte de såg riktigt fina ut men de har ännu inte fått den riktigt röda färgen men det kommer. Det är ju ett kanonpris på dem också. 5 för en femhundring känns som stöld



                            Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                            Discus for life

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              You slavedriver you - klart jag lägger in dina redbacks igen!
                              underbara!

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Jaaaaa.. nu är ju detta kar ditt (och tydligen, märker jag, är alla mina burkar disponerade runt i zoopetsfären - men själv sitter jag med endast en enda kub-burk...) och nu skall du göra storverk med detta, Pia!
                              Storverk.. Det veteitusan men jag gör mitt bästa
                              Ursprungligen postat av lofstrog
                              Jag tyckte de såg riktigt fina ut men de har ännu inte fått den riktigt röda färgen men det kommer. Det är ju ett kanonpris på dem också. 5 för en femhundring känns som stöld
                              Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
                              Spännande, får ta en sväng dit när jag är i Varberg i sommar får dra med mig en som vet hur de skall se ut, så jag får några snyggingar. Namnet börjar på A och slutar på nders
                              Senast redigerad av PiaJo; 26 May 2013, 17:54.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Jepp, jag hakar gärna på!
                                Tack Mats !
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...