"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av ansjo
    Håller med!
    För egen del kan valen bli så många fler med ett 2 meter långt kar, och nu börjar den roliga biten med planerandet. Och sovrumskaret kommer nog att bli ett växtlöst kar med nya invånare, vilka är ganska öppet i nuläget...
    Anders, jag är så himla glad för din skull - du låter så inspirerad nu, å det var länge sen sist. Förstår inte att du snart ska fara på semester å lämna allt det götta.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av ansjo
      Nja, jag tyckte faktiskt tvärtom. Sidoglasen på tex ett 900 liters var tunnare än de långa rutorna, och det märktes stor skillnad jämfört med ett 960. Om jag inte minns fel kör de med glas som ligger på gränsen vad man bör ha, så inga hängslen och livremmar där...
      Ok. Då fick man lära sig nåt nytt igen. Tyckte när jag läste själv att glaset var tjockt. Men där ser man.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Nu jädrar, nu skall det njutas en stund framför karen
        Arbetsveckan är slut, storhandlingen gjord, thaimaten är i magen och vinglaset är påfyllt, kan det bli bättre? då passar inget bättre än ta en stund framför "små"burkarna medans gobben kollar på sitt favoritprogram F1 så "smiter" jag på att njuta en stund och "koppla bort hjärnan en stund" på min kontorsstol i tvättstugan
        Senast redigerad av PiaJo; 24 May 2013, 18:49.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Bluewing
          Ok. Då fick man lära sig nåt nytt igen. Tyckte när jag läste själv att glaset var tjockt. Men där ser man.
          Jag kan ju minnas fel, det har passerat några akvarium genom åren...En annan variant är om de har ändrat glastjockleken på den senare generationen akvarium.

          @Inger Jadu, jag kan inte annat än hålla med. Det ska bli jäkligt kul att få sätta händerna i ett lite större kar igen, hoppas nu inte att det är en massa repor eller annat som stör så det inte blir affär av. Ska hämta karet i morgon eftermiddag.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            "Tvättstugan"

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Nu jädrar, nu skall det njutas en stund framför karen
            Arbetsveckan är slut, storhandlingen gjord, thaimaten är i magen och vinglaset är påfyllt, kan det bli bättre? då passar inget bättre än ta en stund framför "små"burkarna medans gobben kollar på sitt favoritprogram F1 så "smiter" jag på att njuta en stund och "koppla bort hjärnan en stund" på min kontorsstol i tvättstugan
            Det där låter riktigt mysigt. Ha en skön kväll
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              "Tvättstugan"

              Lycka till med akvarieköpet, Anders. Hoppas du blir positivt överraskad av karet.

              Du Pia, vad har det hänt för nytt med höstlistan då? Just på hösten brukar jag vara tiden då det drar igång. Men just nu i trådarna verkar det bli drag redan i maj. Tycker det är riktigt kul. Lite häftigt också att ett forum kan bli så inspirerande som det är här nu.
              Ser verkligen fram mot din taggade höst. Vet ju att du tycker det är ok att dela med dig.
              Senast redigerad av Bluewing; 25 May 2013, 05:31.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av ansjo

                @Inger Jadu, jag kan inte annat än hålla med. Det ska bli jäkligt kul att få sätta händerna i ett lite större kar igen, hoppas nu inte att det är en massa repor eller annat som stör så det inte blir affär av. Ska hämta karet i morgon eftermiddag.
                håller tummar och tår jag med att det ser bra ut så du får med dig burken hem

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Det där låter riktigt mysigt. Ha en skön kväll
                Tack, det var en lugn kväll, jag satt försjunken i akvarietankar med ett glas rött och Gobben snarkade bredvid mig i soffan så det var en skön och lugn kväll :P

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Lycka till med akvarieköpet, Anders. Hoppas du blir positivt överraskad av karet.

                Du Pia, vad har det hänt för nytt med höstlistan då? Just på hösten brukar jag vara tiden då det drar igång. Men just nu i trådarna verkar det bli drag redan i maj. Tycker det är riktigt kul. Lite häftigt också att ett forum kan bli så inspirerande som det är här nu.
                Ser verkligen fram mot din taggade höst. Vet ju att du tycker det är ok att dela med dig.
                Ja, allt verkar hända nu och det är kul!
                Det som tillkom på listan var min scalarer som jag vill ha och att jag skall göra om ena 220 karet sen var det lite mera men inget "häpnadsväckande " bara så jäkla gott att planer och få planera - det är ju det som är roligast
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ska bli intressant att följa dina Scalarer. Hade ursprungligen själv en tanke om att ha Scalarer och Discus i samma burk. Men blev avrådd att ha den mixen pga att det verkar som om Discusen lättare blir sjuk av något i den combon.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Jag kan bara ha ett par för jag har inget kar än... som är tillräckligt stort de får komma i 50-kuben med några corydoras Skall bli spännande och se vilken sort som det blir, Reds eller nån annan snygg sort
                    Senast redigerad av PiaJo; 25 May 2013, 08:02.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Inget är som väntans tider..Vill veta hur det gick för Anders och även hur det gått för BW.. Jaja, tålamod Pia
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Klicka på bilden för större version

Namn: 450 uppställt 130525.jpg
Visningar: 3
Storlek: 90,9 KB
ID: 2147814
                        Så gick det. Ursäkta den stöddiga, lätt överlägsna minen. Gick inte att få bort den.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Klart man att man har en nöjd min, det hade jag med haft! frugan, var hon lika stirrig som jag hade vart?
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Klart man att man har en nöjd min, det hade jag med haft! frugan, var hon lika stirrig som jag hade vart?
                            Berätta inte för någon Pia, men hon höll sig på baksidan och bad oss stänga altandörren inifrån. När jag tittade ut var hon vänd från huset konstant. Men efteråt sade hon: "Vad snyggt det blev", "Det var mycket smidigare än vad jag trodde" och "Vad duktiga ni är". Just nu ser hon nog mest lycklig ut.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              gott att hon är lycklig då är det lättare för framtida planer och kar, tro mig jag vet
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                gott att hon är lycklig då är det lättare för framtida planer och kar, tro mig jag vet
                                Precis. Vet redan vad jag ska ställa dem. Har en hemlig plan....
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...