"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Nu när jag sitter här och väntar och väntar på att få besked från Anders hur det gick idag så fotade jag lite
    Bilderna är av lite blandad kvalisort och putsa rutorna det struntade jag i
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11247

      ...fina.

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Mina corydoras "Goldstripe" börjar bli gamla, de magrar och blir gråa och det har dött 4 st sen årsskiftet ungefär, detta är en bild på en som fortfarande är pigg och har "rätt" färg
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Vadå Anders...hur det gick idag? Med det nya karet menar du kanske? Jag tror, att Anders är i Ullaredstrakten och tittat på en massa fina discusar.

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Ursprungligen postat av Inger H
            Vadå Anders...hur det gick idag? Med det nya karet menar du kanske? Jag tror, att Anders är i Ullaredstrakten och tittat på en massa fina discusar.

            //Inger
            ja precis..hur det gick med karet nåt annat väntar inte jag på.. nä, jag tror inte att Anders har hunnit till Ullared än, imorgon kanske..

            men du har väl redan tjingat alla fina dicusar hos Kaj?
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              ... bara tjingat åtta.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Passar på att gå igenom lite bilder nu när Gobben kollar på fotboll en lördagskväll

                Här kommer bilder på mina "nya" ungfödare, Neoheterandia Elegans. De är svåra att fota för de är så förbaskat små så kamerna kan knapp hitta fokuset på dem...
                Bifogade filer
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  "Tvättstugan"

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  Passar på att gå igenom lite bilder nu när Gobben kollar på fotboll en lördagskväll

                  Här kommer bilder på mina "nya" ungfödare, Neoheterandia Elegans. De är svåra att fota för de är så förbaskat små så kamerna kan knapp hitta fokuset på dem...
                  Riktigt söta och med ett tydligt huvudintresse enligt bild 2.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ja, de är mycket söta. Just nu har jag bara 9 st yngel kvar för föräldrarna var ena riktiga baddare till att hoppa ur karet i minsta lilla springa men som du säger och bilden visar så ser man vad som var hannarnas favoritsyssla
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

                      Det gick fint, karet står i garaget hos morsan och mognar. Karet hade en slimline, vilken färg vete tusan som troligen blir utbytt mot någon annan BTN.
                      Det suraste under dagen var den parkeringsf****n som lappade bilen på 800:- under tiden vi bar akvarium. Visst, jag hade kört upp ett par dm på trottoaren för att underlätta för trafiken...
                      /Anders

                      Medlem i NCS - givetvis!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Det gick fint, karet står i garaget hos morsan och mognar. Karet hade en slimline, vilken färg vete tusan som troligen blir utbytt mot någon annan BTN.
                        Det suraste under dagen var den parkeringsf****n som lappade bilen på 800:- under tiden vi bar akvarium. Visst, jag hade kört upp ett par dm på trottoaren för att underlätta för trafiken...
                        Så kul och så skönt att höra! (inte det med parkeringsf... )
                        Du har väl några slimelines som ligger och bara väntar på att få användas Lika bra att göra rätt med en gång annars ångrar man sig, detta sa iallafall en vis herre till mig en gång när jag stod och velade om jag skulle ha slimline eller inte
                        Senast redigerad av PiaJo; 25 May 2013, 19:59.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Jo, men även en BTN Malawi och en Woodrock samt 3 olika färger/modeller på Slimline att välja mellan. Tror jag ska sätta in Malawin om den inte bygger för mycket. Gott att även slippa se tekniken, trots att det går även att ordna med Slimlinen.
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Jo, men även en BTN Malawi och en Woodrock samt 3 olika färger/modeller på Slimline att välja mellan. Tror jag ska sätta in Malawin om den inte bygger för mycket. Gott att även slippa se tekniken, trots att det går även att ordna med Slimlinen.
                            hehe, då har du lite resurser liggandes jag får googla på malawin. Var det woodrock som jag såg när vi kom hem från tyskland?

                            Edit: .. skriver som en kratta...
                            Senast redigerad av PiaJo; 25 May 2013, 21:22.
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              ...tyskland.

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                jag trodde jag hann rätta mig men inte då

                                ("skyller på det röda..")
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...