Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Se till att du lyssnar på någon version av voxarna där jag är med så blir du glad igen! Såg på spotify att det finns flera liveplattor, både från Wembley i London och The Barrowlands i Scotland där gitarrmongot från Hisingen är med.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ja... Inredningsinlägget nr. 9626 hade man ju inte ett iota för, det gick upp i rök och blåste till någon bortre, djupt liggande provins i sydöstra Helvete.
      Men skit vare med det - inredning är inte Zoopets stora grej, det är trist att pyssla med och tar för lång tid.
      Så det är lika bra att släppa den biten!

      Men, tråkigt nog kommer jag att fortsätta gagga inredning ett tag till; Idag skall det, om allt går i lås (och det borde det göra), dyka upp en "liten" inredningsdetalj som kommer att bli det första jag monterar, när karet är klart.

      Inredningsförfarandet kommer, mer eller mindre, att följa de principer jag nämner i inlägg nr. 9626. (Det var lite därför jag skrev det - och det faktum att jag fått några frågor kring ämnet).

      Så, vi syns lite senare idag och då kanske vi kan få titta på några härliga färgbilder på den lilla grejen!

      Kommentar

      • KJE
        • August 2013
        • 1066

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Ja... Inredningsinlägget nr. 9626 hade man ju inte ett iota för, det gick upp i rök och blåste till någon bortre, djupt liggande provins i sydöstra Helvete.
        Men skit vare med det - inredning är inte Zoopets stora grej, det är trist att pyssla med och tar för lång tid.
        Så det är lika bra att släppa den biten!

        Men, tråkigt nog kommer jag att fortsätta gagga inredning ett tag till; Idag skall det, om allt går i lås (och det borde det göra), dyka upp en "liten" inredningsdetalj som kommer att bli det första jag monterar, när karet är klart.

        Inredningsförfarandet kommer, mer eller mindre, att följa de principer jag nämner i inlägg nr. 9626. (Det var lite därför jag skrev det - och det faktum att jag fått några frågor kring ämnet).

        Så, vi syns lite senare idag och då kanske vi kan få titta på några härliga färgbilder på den lilla grejen!
        Spännande! Inga ledtrådar om vad denna inredningsdetalj kan tänkas bestå i?
        Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Du har lyckats hålla på detta en bra stund nu, och vi väntar med spänning!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Ja... Inredningsinlägget nr. 9626 hade man ju inte ett iota för, det gick upp i rök och blåste till någon bortre, djupt liggande provins i sydöstra Helvete.
            Men skit vare med det - inredning är inte Zoopets stora grej, det är trist att pyssla med och tar för lång tid.
            Så det är lika bra att släppa den biten!

            Men, tråkigt nog kommer jag att fortsätta gagga inredning ett tag till; Idag skall det, om allt går i lås (och det borde det göra), dyka upp en "liten" inredningsdetalj som kommer att bli det första jag monterar, när karet är klart.

            Inredningsförfarandet kommer, mer eller mindre, att följa de principer jag nämner i inlägg nr. 9626. (Det var lite därför jag skrev det - och det faktum att jag fått några frågor kring ämnet).

            Så, vi syns lite senare idag och då kanske vi kan få titta på några härliga färgbilder på den lilla grejen!
            Tycker du underskattar responsen Mats, vi är flera som är nyfikna och intresserade, men upplevde inlägget mer som ett statement. Så jag läste, lärde mig och nickade. Men nickar syns ju inte här förstås Jag vet att tystnad kan tas som ett ointresse av många av oss, men så är sällan fallet även om man som trådskrivare upplever att ett inlägg försvinner i rymdens svarta hål. Man får mer se på visningarna för att få en bild av hur intresserade folk är.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              401908 gluttningar och Zoopets mest gluttade tråd lär väl inte tyda på ointresse. Däremot är det ju himla trist och skriva med noll respons, men det är en annan historia.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Tycker du underskattar responsen Mats, vi är flera som är nyfikna och intresserade, men upplevde inlägget mer som ett statement. Så jag läste, lärde mig och nickade. Men nickar syns ju inte här förstås Jag vet att tystnad kan tas som ett ointresse av många av oss, men så är sällan fallet även om man som trådskrivare upplever att ett inlägg försvinner i rymdens svarta hål. Man får mer se på visningarna för att få en bild av hur intresserade folk är.
                + 1
                Följer istort sett allt som skrivs på Zoopet men kommentera inta så mycket då jag inte har så mycket att komma med i en del frågor.
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Jahapp, Guys & Dolls, nu skall vi se på lite bilder - ointresse eller inte (skall skriva kortfattat så att folk orkar med skiten).

                  Då jag inte kommer att kunna ha en rejäl sump till detta kar, har tankarna kring ett stort bakgrundsfilter tett sig alltmer som en god idè.
                  Jag hade en BTN "Malawi" i mitt 960-kar, och det blev ett bakgrundsfilter som fungerade perfekt. Tankarna kring något liknande i nya karet var lockande, men de bakgrunder som finns, även den enorma "Amazonas", är för små...
                  Anders kom på den briljanta idén om stora moduler - och vi visste att en polare här på Zoopet ligger inne med ett par redigt stora, specialtillverkade BTN-moduler. Så, jag hörde mig för om någon av dessa var till salu - men, tyvärr inte.
                  Ålrajt, det var bara att fundera vidare... tills jag kom på att det faktiskt finns en förjävla stor (160 x 110 cm och bygger 30 cm på djupet) "bakgrund" från BTN som heter "Springrock".
                  Detta är en så kallad bergvägg som oftast fungerar som vattenfall och monteras med en del i karets vattendel och en del ovanför vattenytan. Men, denna bakgrund kan man ju faktiskt lägga ner på längden och helt sonika använda som en konventionell bakgrund.
                  Det var bara att ut på nätet och kolla vad en sådan pjäs kunde kosta...
                  Jag tror faktiskt inte BTN gör denna bergvägg längre - och skulle man få tag på en ny så handlar det om pengar en bit över 10 000 kronor - en bra bit över...

                  Nähä, en ny Springrock var ju bara att glömma - men skam den som ger sig.
                  Jagefeldts i Lysekil hade en mycket lätt begagnad (jag kan faktiskt inte se att den någonsin är använd - inga siliconrester eller något annat) Springrock ståendes - och den ville dom gärna bli av med för några tusenlappar.
                  Sagt, gjort och köpt - idag kom så det jädra åbäket - levererad direkt till dörren. Det blir nog så att Jagefeldts fixar rutan till karet också - vi snackade en bra stund om detta.

                  Nog babblat om detta, här är några bilder;
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Erikderek
                    • March 2013
                    • 718

                    Mats, det finns bakgrunder och sen finns det bakgrunder... Den får till och med din inomhuspool att se liten ut. Bra fredagskänsla för dig idag, antar jag.

                    EK
                    Vardagsrum akvariet - Malawi
                    Projekt; Ny generation - SA

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ja, jisses så stor den är ( bakgrunden alltså ) men så jäkla bra det kommer att bli! Gott jobbat!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Den där lijanen ser helt plötskigt yttepytteliten ut
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Erikderek
                          Mats, det finns bakgrunder och sen finns det bakgrunder... Den får till och med din inomhuspool att se liten ut. Bra fredagskänsla för dig idag, antar jag.
                          EK
                          Ja, en riktigt bra fredagskänsla är bara förnamnet! Nu börjar det äntligen röra på sig så smått.
                          Jag har ju gnidit in det här att saker och ting måste få ta den tid som krävs, men jag måste erkänna att det varit sugande lång väntan ett bra tag nu.
                          Nästa mardröm blir ju att få ner rutan i källaren och få hela det klabbet på plats - men det skall fixa sig!
                          Nu är det fortsatta små babysteps som gäller, men bäbyn har åtminstone börjat gå!
                          Blir nog ett glas rött ikväll!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Den där lijanen ser helt plötskigt yttepytteliten ut
                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Ja, jisses så stor den är ( bakgrunden alltså ) men så jäkla bra det kommer att bli! Gott jobbat!
                            Visst gör den, och ändå är lianjäveln cirka 110 cm lång. Japp, det är en stor muthafokka till bakgrund, men va fan, skall det va' så skall det va'! Jag tror också att detta kan bli riktigt fränt, och bra!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Precis, skall det vara så skall det vara rejält

                              Jag tror inte att detta kommer att blir fränt.. det kommer att bli det. Ta ett glas för mig med ikväll!
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Glömde att fråga.. skall du ha så att du har lite vattenfall via denna, lite sipprande vatten som du kan styra med en separat pumpskalle så att är du skall släcka ner och ha bara ha ett soft ljus och gotta dig framför karet så kan du få en stilla krusning på ytan..
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...