Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Kvarnvik
    Vilken fin film! Har haft ett par dorsigerus för länge sedan, de var väldigt skygga dock, vi såg knappt röken av dem.
    Ja, dom är jättefina! Dessa är inte så skygga, men lite reserverade när man trycker upp kameran mot rutan.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Härligt Mats! Jag kände ett uns av piken " vi brukade ladda på sköna filmer.." Jag lovar att bistå med en film imorgon istället har precis gjort vattenbyte i jordätarekaret medan Gobben gör pizza perfekt arbetsfördelning
      Ah, då har vi en lördagsfilm att se fram emot! Jag är väldigt nyfiken på att få se dina nya jordfräsare!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Mycket och många som har "stannat av" nu...

        Vilken bedårande film och vad många yngel . Du vet ju hur mycket jag gillar dessa dorsigeror. Undrar om föräldrarna kan mota bort alla inkräktare. Skall bli intressant att se hur det kommer att funka i kommande jättekar .

        //Inger
        Visst är det så Inger - hela forumet har stannat av tycker jag. Men, det där går, som alltid, upp och ner... Bara att vänta på lite roligare period!

        Nja, jag tror det blir svårt för detta paret att ens behålla rommen - det är för mycket "action" runt omkring för att det skall funka - men de får hålla på bäst de kan.

        På andra sidan karet har det första paret en rätt skön yngelskock just nu - men det är lögn i helvete att få vettiga bilder eller filmer på dom. Paret står djupt inne i växtbôset och trycker med ynglen - dom har börjat lära sig grejen lite nu och håller sig undan.
        Ja, som sagt, det skall bli redigt skönt att se dessa i det nya karet längre fram.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Javafan, jag kan väl visa hur jädra segt det är att försöka ta bilder på listiga dorsigeror som gömmer sig (med all rätt) bland grönskan.
          Det här är alltså det första paret, som just nu har en yngelskock samtidigt som par nr. 2 har lag en kaka på en sten, på andra sidan karet (filmen för några inlägg sedan).
          Just nu har jag en jädra massa byggvirke ståendes precis vid gaveln på karet - så jag skickade in kameran på måfå, i en liten glipa och tryckte av med blixt...
          Så här "finfint" blev resultatet... Men det är ju kul att se att de har vett på att hålla sig undan och ta det lite lugnt med de små.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Gott att de har lärt sig hålla sig undan med ynglen, förstår att det inte var lätt att få dem på bild
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Visst är det så Inger - hela forumet har stannat av tycker jag. Men, det där går, som alltid, upp och ner... Bara att vänta på lite roligare period!
              Nja, jag skall nog bidra med lite filmer och sådant, om ett tag... Först blir det en massa tråkiga och dumma frågor och undringar när jag nu skall sätta upp mitt nya 310L!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Mennn... Mats inte kan du logga ut nu när jag visat bilder..
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • lofstrog
                  • November 2009
                  • 989

                  Här kommer en fredagsfilm på mina små diskusyngel. Kanske lockar det tillbaka Mats till tangentbordet
                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.



                  Sent from my iPad Mini using Tapatalk Pro
                  Discus for life

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av lofstrog
                    Här kommer en fredagsfilm på mina små diskusyngel. Kanske lockar det tillbaka Mats till tangentbordet
                    www.youtube.com/watch?v=HsKmT8XO3fw


                    Sent from my iPad Mini using Tapatalk Pro
                    Gillar

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Så fina dessa är, det är inte så många yngel
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • lofstrog
                        • November 2009
                        • 989

                        Nä, bara 30-40 yngel
                        Kanske de första dokumenterade i Sverige...
                        Discus for life

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Wow!
                          Nu börjar det likna fredags-(vuxen)-film!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av lofstrog
                            Nä, bara 30-40 yngel
                            Kanske de första dokumenterade i Sverige...
                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Wow!
                            Nu börjar det likna fredags-(vuxen)-film!
                            va trevligt!
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • lofstrog
                              • November 2009
                              • 989

                              En liten snutt som jag tog under kvällens vattenbyte.
                              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                              Discus for life

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Den där roten gillar jag, skulle gärna vilja ha en sån hemma, discusen med
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...