Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Inger H
    Tycker att du passar jättebra i den fiskmössan

    //Inger
    Ursprungligen postat av PiaJo
    men guuu så söt Hallooooo-varning på den du
    Jaaa... Tack skall ni ha töser! Jag ser det mer som "sad but true", men det får gå - har man fisk på huvudet så har man!
    Hade faktiskt fiskmössan på mig hela nyårsaftonen - den sitter riktigt skönt och mjukt.

    Det blev en rätt salt efterfest på det där företagsgiget där mössorna fanns (kom hem vid femblecket på morran...) och jag hade den andra hajfensmössan på mig i taxin hem. Killen som körde taxin frågade; "Mannen, du har trekantig hatt, måste vara bra party idag, kompis, är det päls på den grej eller fusk? Stel tomteluva...".

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Så ser du så där go och lurig ut på bilden, inte konstigt att man tänker på schnitzel och Tyskland direkt....
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Så ser du så där go och lurig ut på bilden, inte konstigt att man tänker på schnitzel och Tyskland direkt....
        Fiskmössan åker självklart med till Düsklandt nästa gång!
        Jag fick sådan fisk-fet feeling då "Die Lederhosen Jungen" lirade umpa-bumpa på schnitzel-stället senast, så jag skall banne mig våldgästa bandet - med fiskmössa på - nästa gång om vi är där då de tutar på!

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          Ursprungligen postat av karrokaja
          Men åhh! Försökte trycka like typ men de gick ju inte!
          Blir så irriterad.
          Nu måste jag hasa mina tunga, feta fingrar över tangentbordet och LOGGA IN! Sen måste jag hasa ner all denna text.
          För att slutligen komma till slutklämmen - bra skrivet Max!
          Oj, det var inte igår du skrev på Zoopet, välkommen tillbaka
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • flygrc
            • June 2006
            • 2755

            Nu har jag kikat in "Många" gånger i din tråd för att se hur det går med ditt stora bygge, helt stannat av??
            https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
            Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av flygrc
              Nu har jag kikat in "Många" gånger i din tråd för att se hur det går med ditt stora bygge, helt stannat av??
              Nja... Du får nog läsa lite "tätare" i tråden, det har "stannat av" en aning i den bemärkelsen att det är svårt att få tid till att bygga när man, som jag, är beroende av professionell hjälp, och "hjälpen" precis har genomgått en svår skilsmässa med allt vad det innebär.
              Bygget är snart igång igen (det får liksom ta den tid det tar) och nu är det dukning av karet som står på agendan, sedan skall rutan på plats!
              Jag håller på med lite annat just nu, speciellt inköp av det som skall bli filtersystemet, men det kommer jag att redovisa lite senare när grejerna är på plats.
              Jag trodde faktiskt att karet skulle bli färdigt i höstas, men det tar längre tid än vad man tror, det här. En liten försiktig prognos är att karet är färdigt i vår någon gång - förhoppningsvis!

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Japp! Du är med mig på detta alltså!?!
                FuckBu... hrm... Facebook, för mig, är en alldeles ypperlig "barnvakt" där man kan stämma av vad kreti och pleti har för sig, kolla vad ens ohängda ung-slynglar sysslar med (dom har inte en susning om att farsan kollar varje klunk och bloss dom drar - mwuaaahahhahhahahaaa...).
                Dessutom kan man kolla hur jävla korkade folk är i allmänhet, det är nämligen på FB människor blottar sig, visar upp sina alldeles formidabelt idiotiska sidor - tvådimensionella i allmänhet, så det blir ju bara två, i bästa fall. Endimensionellt om ni frågar mig.
                Att ett "akvarie"-forum har gått överstyr på FB förvånar mig inte det minsta.
                På FB måste ju varenda hjärndöd akvarist ha en Field-Day - ett snabbt försvinnande textflöde där allt man säger drunknar i ett osignifikant svart hål - och stannar där...
                Varför vill man vara där? Vad är meningen med det? Har någon FaceBook-akvarist någonsin "kommit tillbaka" från ett FaceBook-evengemang och fått till ett bättre kar (och fiskhållning)?
                Har smakat på det här inlägget ett tag nu och funderat över vad jag tycker. Det slutar med att jag flinar mig till kramp i ansiktet varje gång jag läser det. Jag verkligen älskar det.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • Mathias Nilsson
                  • July 2011
                  • 6552

                  Ursprungligen postat av jozi81
                  Lackade rejält själv på den tråden och Pär i synnerhet..

                  Bra rutet dock Tommy! Själv sträckte jag mig till att "lajka" alla dina inlägg...
                  Men jag har gjort som du, många gånger..
                  Här är lunken skönare och trevligare!!
                  Akvarister på Facebook är dött för mig. Det enda jag tänker på därinne är att det inte direkt görs reklam för djurvård eller mänsklig intelligens. Det är synd om akvaristen, det är synd om djuren och det är synd om internet. Nu har vi ju vårt eget lilla krypin och det är det som räddar hela fejsbok för mig.

                  Zoopet är bäst och levererar alltid.
                  http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                  "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                  Kommentar

                  • flygrc
                    • June 2006
                    • 2755

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Nja... Du får nog läsa lite "tätare" i tråden, det har "stannat av" en aning i den bemärkelsen att det är svårt att få tid till att bygga när man, som jag, är beroende av professionell hjälp, och "hjälpen" precis har genomgått en svår skilsmässa med allt vad det innebär.
                    Bygget är snart igång igen (det får liksom ta den tid det tar) och nu är det dukning av karet som står på agendan, sedan skall rutan på plats!
                    Jag håller på med lite annat just nu, speciellt inköp av det som skall bli filtersystemet, men det kommer jag att redovisa lite senare när grejerna är på plats.
                    Jag trodde faktiskt att karet skulle bli färdigt i höstas, men det tar längre tid än vad man tror, det här. En liten försiktig prognos är att karet är färdigt i vår någon gång - förhoppningsvis!
                    Ja det är en flitig tråd det skrivs mycket i så det är lätt att missa, kikar kanske för mycket efter bilder
                    Tråkigt med skilsmässan
                    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av flygrc
                      Ja det är en flitig tråd det skrivs mycket i så det är lätt att missa, kikar kanske för mycket efter bilder
                      Tråkigt med skilsmässan
                      Visst, jag fattar det. Det skrivs en hel del och det är lätt att missa. Men, jag skall sätta in bilder när det händer lite grejer.
                      Nu har min bygghjälp fått ordning på sin tillvaro, efter separationen, fixat hus och hem o.s.v. Så nu är det lite mer "fritt fram" igen. Jag tycker ju själv att det är för jävla tradigt med sådana här långa uppehåll, men när det drar igång brukar det gå hyfsat fort, trots allt.

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Du inser att du måste vara up and runnin' i juli va? då kommer jag farande med en stor flaska sprit så du kan berätta historier om akvaristik och livet.. Jag ska sitta tindrande och korsögd och lyssna!
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                          Du inser att du måste vara up and runnin' i juli va? då kommer jag farande med en stor flaska sprit så du kan berätta historier om akvaristik och livet.. Jag ska sitta tindrande och korsögd och lyssna!
                          Japp - taget!
                          Baljsatan skall vara klar till våren - senast!
                          Senast redigerad av Mats Bryzell; 16 January 2015, 19:12.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                            Akvarister på Facebook är dött för mig. Det enda jag tänker på därinne är att det inte direkt görs reklam för djurvård eller mänsklig intelligens. Det är synd om akvaristen, det är synd om djuren och det är synd om internet. Nu har vi ju vårt eget lilla krypin och det är det som räddar hela fejsbok för mig.

                            Zoopet är bäst och levererar alltid.
                            Håller med!

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Håller med!
                              + 1 även om mitt hem är annorstädes.. Forum är fan så mycket bättre.. Alla lättkränkta jävla godhetsmaskiner dödar min själ..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Mr Woods
                                • March 2013
                                • 3409

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                + 1 även om mitt hem är annorstädes.. Forum är fan så mycket bättre.. Alla lättkränkta jävla godhetsmaskiner dödar min själ..
                                Den här kvällen börjar ju bra!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...