Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Cool breeze, Inger, jag har inte "försvunnit", bara tagit en liten skön Zoopet-time out!
    Stod precis och bytte vatten och rensade ur lite windeløv i 112-litaren, kollade in de sköna G. flavatra-figurerna (en av de kuligaste fiskar man kan ha), hällde upp ett glas rött, dônade på lite musik i källarsystemet - och tänkte kolla in Zoopet en stund - och, voilà - ett inlägg av Inger! Härligt!

    Den där tråden som raderades av TS på grund av inläggen, var vi nog ett par stycken skyldiga till - jag och Pia öste in bilder och filmer och det var uppenbarligen inte önskvärt. Detta är fullständigt egalt, och har inte påverkat mig det minsta, mer än att man kanske tassar lite extra nu för tiden.
    Så, Inger - jag skall babbla på, trots att det mesta hamnar i denna tråd framöver. Men, kan jag vara till hjälp på något vis så är ingen gladare än jag att få bistå med lite assistans - i vilken tråd det än är!
    Puhhh - glöm TS och fortsätt att babbla med oss...som vanligt .

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Nu spårar det här ur tycker. ähh förlåt, det var ju faktiskt dåligare en dåligast till och med för att komma från en norrman boendes i Göteborg som uppenbarligen fullständigt saknar humor. Somnar om
      Näää, somna inte!
      Kolla in den här sköna slingerlianen som jag köpte i Tyskland istället!
      När jag rensade bort en massa Windeløv tidigare idag så fick jag en idé om att peta in hela 112:ans samlade växtlighet i denna lian - bara att sätta sig och göra pilljobbet när det blir dags.
      I lianen finns ju hur mycket plats som helst att montera "java" - tror det kan bli rätt fränt!
      Bifogade filer

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Inger H
        Puhhh - glöm TS och fortsätt att babbla med oss...som vanligt .
        //Inger
        Will do, Inger!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
          Will do, Inger!


          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Tommy Vestlie
            • August 2014
            • 2097

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Näää, somna inte!
            Kolla in den här sköna slingerlianen som jag köpte i Tyskland istället!
            När jag rensade bort en massa Windeløv tidigare idag så fick jag en idé om att peta in hela 112:ans samlade växtlighet i denna lian - bara att sätta sig och göra pilljobbet när det blir dags.
            I lianen finns ju hur mycket plats som helst att montera "java" - tror det kan bli rätt fränt!
            Häftigt, terapiarbete modell XXXL.

            Härligt att få spendera lite tid på sköna Zoopet med er alla. Här sker verkligen det mesta med stor respekt och ödmjukhet. Blev riktigt irriterad på en av FB grupperna igår över hur en del agerar och Tommy lider tyvärr av en lite åkomma, han kan inte vara tyst när folk agerar respektlöst. Så det blev några inlägg igår som nog retade upp en och annan.

            Under hela tiden jag varit medlem på Zoopet så har jag aldrig stött på den typen av agerande som tog typ en vecka att hamna i på FB.

            STOR eloge till er alla, ni bemöter verkligen varenda kotte, oavsett kunskap, med den största respekt och hela tiden med viljan att hjälpa.
            Proud member of Aquascapers of Sweden

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av simpson
              Ska jag gissa vilt var väl inlägget skrivet av den nya 'kränkta' generationen. De skriver inte ett inlägg/fråga för att få veta hur det kan fungera bra tex, utan för att få bekräftelse... Finns ingenting att göra utom att skriva svaret på deras fråga och låta de bli KRÄNKTA för att någon svarar annorlunda än vad de ville.
              Hoppas det blir lite mer "Same old Story" eller andra sköna anekdoter. Med ett glas rött i glaset kanske skrivarsinnet rinner iväg ;-)
              Att tråden raderades (det är det du menar, va?) berodde nog mer på att det blev lite overload av bilder och filmer, och jag "tog över", vilket i just detta fall inte blev så lyckat...
              Det är inget att göra åt nu, utan man får hoppas att TS kommer tillbaka till forumet i ett senare skede!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                På tal om Tyskland, kommer du ihåg de där fräna tetraliknande filurerna Sawbwa resplendens? Jag fick tag i ett 20-tal idag som går här hemma, skitfina!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Att tråden raderades (det är det du menar, va?) berodde nog mer på att det blev lite overload av bilder och filmer, och jag "tog över", vilket i just detta fall inte blev så lyckat...
                  Det är inget att göra åt nu, utan man får hoppas att TS kommer tillbaka till forumet i ett senare skede!
                  Eller inte. Tål man inte sådant kan det nog kvitta....fråga en sak och när folk engagerar sig blir man sur och tar bort hela tråden. Vuxen människa...?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                    Häftigt, terapiarbete modell XXXL.
                    Härligt att få spendera lite tid på sköna Zoopet med er alla. Här sker verkligen det mesta med stor respekt och ödmjukhet. Blev riktigt irriterad på en av FB grupperna igår över hur en del agerar och Tommy lider tyvärr av en lite åkomma, han kan inte vara tyst när folk agerar respektlöst. Så det blev några inlägg igår som nog retade upp en och annan.
                    Under hela tiden jag varit medlem på Zoopet så har jag aldrig stött på den typen av agerande som tog typ en vecka att hamna i på FB.
                    STOR eloge till er alla, ni bemöter verkligen varenda kotte, oavsett kunskap, med den största respekt och hela tiden med viljan att hjälpa.
                    Precis, Tommy!
                    Forumet här är ju vida överlägset FuckBucket - på alla sätt!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      På tal om Tyskland, kommer du ihåg de där fräna tetraliknande filurerna Sawbwa resplendens? Jag fick tag i ett 20-tal idag som går här hemma, skitfina!
                      Åååhhh...
                      Tror jag det!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av ansjo
                        Eller inte. Tål man inte sådant kan det nog kvitta....fråga en sak och när folk engagerar sig blir man sur och tar bort hela tråden. Vuxen människa...?
                        Japp, du har rätt!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          På tal om Tyskland, kommer du ihåg de där fräna tetraliknande filurerna Sawbwa resplendens? Jag fick tag i ett 20-tal idag som går här hemma, skitfina!
                          Såg att du högg snabbt där Anders, skitsnygga

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                            Att tråden raderades (det är det du menar, va?) berodde nog mer på att det blev lite overload av bilder och filmer, och jag "tog över", vilket i just detta fall inte blev så lyckat...
                            Det är inget att göra åt nu, utan man får hoppas att TS kommer tillbaka till forumet i ett senare skede!
                            Denna "underhållning" har jag tyvärr lyckats gå miste om, var detta nyligen???

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Det finns inget som kan få mig att missa "På Spåret", veckans höjdpunkt!
                              Haha! Nämen... Cindy Peters!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Haha! Nämen... Cindy Peters!
                                Ja, där dog det lite för mig faktiskt. Hon är toppen på alla vis, men har (eller hade) ett alldeles förfärligt vibrato... Men faktum är att hon har jobbat bort det värsta snabbvibratot, och det lät riktigt hyfsat nu ikväll trots allt. Programmet, i sig, är ju oslagbart!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...