Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Kanske inte mitt förstahandsval heller, men kul att se henne ändå! Var väl senast på nittiotalet någon gång...

    Nej ikväll lyssnas här på svensk hiphop i form av Pst/Q, Rolf och Organismen och dricks 27-kronorsöl framför Zoopet, spelledig som jag är!

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Häftigt, terapiarbete modell XXXL.

      Härligt att få spendera lite tid på sköna Zoopet med er alla. Här sker verkligen det mesta med stor respekt och ödmjukhet. Blev riktigt irriterad på en av FB grupperna igår över hur en del agerar och Tommy lider tyvärr av en lite åkomma, han kan inte vara tyst när folk agerar respektlöst. Så det blev några inlägg igår som nog retade upp en och annan.

      Under hela tiden jag varit medlem på Zoopet så har jag aldrig stött på den typen av agerande som tog typ en vecka att hamna i på FB.

      STOR eloge till er alla, ni bemöter verkligen varenda kotte, oavsett kunskap, med den största respekt och hela tiden med viljan att hjälpa.
      Lackade rejält själv på den tråden och Pär i synnerhet..

      Bra rutet dock Tommy! Själv sträckte jag mig till att "lajka" alla dina inlägg...
      Men jag har gjort som du, många gånger..
      Här är lunken skönare och trevligare!!

      Kommentar

      • Webo
        • August 2014
        • 1968

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Precis, Tommy!
        Forumet här är ju vida överlägset FuckBucket - på alla sätt!
        +1
        Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av Webo
          +1
          Japp! Du är med mig på detta alltså!?!
          FuckBu... hrm... Facebook, för mig, är en alldeles ypperlig "barnvakt" där man kan stämma av vad kreti och pleti har för sig, kolla vad ens ohängda ung-slynglar sysslar med (dom har inte en susning om att farsan kollar varje klunk och bloss dom drar - mwuaaahahhahhahahaaa...).
          Dessutom kan man kolla hur jävla korkade folk är i allmänhet, det är nämligen på FB människor blottar sig, visar upp sina alldeles formidabelt idiotiska sidor - tvådimensionella i allmänhet, så det blir ju bara två, i bästa fall. Endimensionellt om ni frågar mig.
          Att ett "akvarie"-forum har gått överstyr på FB förvånar mig inte det minsta.
          På FB måste ju varenda hjärndöd akvarist ha en Field-Day - ett snabbt försvinnande textflöde där allt man säger drunknar i ett osignifikant svart hål - och stannar där...
          Varför vill man vara där? Vad är meningen med det? Har någon FaceBook-akvarist någonsin "kommit tillbaka" från ett FaceBook-evengemang och fått till ett bättre kar (och fiskhållning)?

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Men åhh! Försökte trycka like typ men de gick ju inte!
            Blir så irriterad.
            Nu måste jag hasa mina tunga, feta fingrar över tangentbordet och LOGGA IN! Sen måste jag hasa ner all denna text.
            För att slutligen komma till slutklämmen - bra skrivet Max!
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Kan inte annat än hålla med er om Facebook. Det går att ge järnet på ett inlägg som faktiskt ger svar på en ställd fråga sedan blir det som om alla drabbas av temporär ADHD och inte kan behärska sig och försöka lyssna så det blir som att alla skriker i mun på varandra, samtidigt. Det blir som en hysterisk, helt urflippad släktmiddag där allt går åt skogen och alla inlägg, längre än fem ord glöms direkt. Det blir liksom bara massa impulshandlingar och ingen tankeverksamhet av intresse. Men det måste passa en fullblodsposör med dålig impulskontroll som hand i handske.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Håller med om FB och speciellt grupp Akvarister 2.0 att det är ett snabbt och ibland otroligt snabbt flöde och mycket "gap" och att inte är så fördjupat som det är tex. på ett forum men de som söker sig till denna gruppen och skriver mycket och ofta är nog inte så speciellt intresserade av att ha en fördjupad dialog eller lärdom.
                Samma sak är det i den gruppen om husvagnar/camping som jag är med i, den känns mest som att folk är med i för att kolla läget och skryta lite..
                Men der finns faktiskt grupper som är ett lugnare tempo och inte alls så stort flöde, som man kan få bättr svar i, jag tänker främst den gruppen som jag läser mest i och det är ncs (nordiska Ciklidsällskapet ).
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Jepp, facebook är på sin höjd lyteskomik..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Näää, somna inte!
                    Kolla in den här sköna slingerlianen som jag köpte i Tyskland istället!
                    När jag rensade bort en massa Windeløv tidigare idag så fick jag en idé om att peta in hela 112:ans samlade växtlighet i denna lian - bara att sätta sig och göra pilljobbet när det blir dags.
                    I lianen finns ju hur mycket plats som helst att montera "java" - tror det kan bli rätt fränt!
                    Appråpå Tyskland... Så kan du nog släpa med dig hur många som helst nästa gång, då är ju karet igång får vi hoppas större bil blir det med
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Stod faktiskt på mitt kontoret på jobbet och där vet jag genom mitt möblemang hur stor bottenytan är...
                      och jag stod och fantiserade om hur jag skulle inreda denna bottenytan, jo ja jo... Jag är väl lite crayzylady
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Stod faktiskt på mitt kontoret på jobbet och där vet jag genom mitt möblemang hur stor bottenytan är...
                        och jag stod och fantiserade om hur jag skulle inreda denna bottenytan, jo ja jo... Jag är väl lite crayzylady
                        Halloj Pia!
                        Jag har inte varit inne på några dagar (lika bra det) så jag läste ditt inlägg först nu...
                        Ja, det är ju en bottenyta på 200x150 cm, så det blir att fundera en hel del inredningsmässigt.
                        Just nu så funderar jag däremot mer på de idéer som Anders kläckte angående filtreringen i karet. Jag skall utveckla dessa idéer och expandera ytterligare. Tror att jag inom kort har fått hem en lösning - men mer om det om allt går i lås!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Kanonavatar Mats , men vad har du på knoppen?

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Inger H
                            Kanonavatar Mats , men vad har du på knoppen?

                            //Inger
                            Halloj Inger!
                            Det är en jädrans frän fiskmössa.
                            Vi gjorde ett företagsgig för ett litet tag sedan. Temat för festen var "Fisk", och folk blev indelade i olika lag där huvudbonader visade vilket lag man tillhörde. Någon duktig människa hade sytt fiskmössor till alla festdeltagare - och när vi hade gjort vår spelning frågade jag om det var ok att ta med en eller två mössor.
                            Jag fick med mig hem en guldgul fiskmössa och en mössa som ser ut som en hajfena. Rätt kul faktiskt.
                            Så jag tänkte att det kunde vara kul att ändra avatarbild, nu såhär i början av året.
                            Bifogade filer
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 January 2015, 16:04.

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Halloj Inger!
                              Det är en jädrans frän fiskmössa.
                              Vi gjorde ett företagsgig för ett litet tag sedan. Temat för festen var "Fisk", och folk blev indelade i olika lag där huvudbonader visade vilket lag man tillhörde. Någon duktig människa hade sytt fiskmössor till alla festdeltagare - och när vi hade gjort vår spelning frågade jag om det var ok att ta med en eller två mössor.
                              Jag fick med mig hem en guldgul fiskmössa och en mössa som ser ut som en hajfena. Rätt kul faktiskt.
                              Så jag tänkte att det kunde vara kul att ändra avatarbild, nu såhär i början av året.
                              Tycker att du passar jättebra i den fiskmössan

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                men guuu så söt Hallooooo-varning på den du
                                Senast redigerad av PiaJo; 14 January 2015, 16:18.
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...