Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av freddi36
    jädrar, jungeln börjar ta form
    såg ett klipp på youtube när en vampyrkrabba tog en syrsa. trodde inte en krabba kunde röra sig så fort!
    några syrsor som sitter och spelar i en burk bredvid krabbkaret Mats, då hade det blivit en riktig jungelkänsla.
    tror mina krabbor får några av Rex syrsor sen bara för det var så häftigt att se
    ska se om jag hittar det igen
    Det vore fränt att se! Jag har sett en del klipp också, och det ser för jädra häftigt ut när de fångar småkryp!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av irwin_fletch
      Du kan få en balja kaffe och några mandelkubb...
      Ska bli kul att se vad du kommer hem med i vilket fall. På ett sätt vill man inte veta, men det är svårt att låta bli...
      Jaaa... det är tyngdpunkt på ciklider, på mässan... Fan, jag är nästan lite orolig själv - speciellt med tanke på att man vill köpa mer än man har plats med!

      Edit; ett par snustorra mandelkubb sitter alltid som gjutet i gommen - jädrans gott!

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        ett par snustorra mandelkubb sitter alltid som gjutet i gommen - jädrans gott!
        Hahahahaha!!!

        ...psssahahaha... tsihihihih!!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • lillfrasse
          • February 2002
          • 2228

          Det finns det mesta faktiskt men eftersom det är "internatonella" ciklid dagar så finns det ju naturligtvis många sköna ciklider att kolla in. Tycker faktiskt denna mässa är väl så bra som planted aquarium.
          Simma lungt..
          Lillfrasse..

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Och jag tycker den är många gånger bättre...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av lillfrasse
              Det finns det mesta faktiskt men eftersom det är "internatonella" ciklid dagar så finns det ju naturligtvis många sköna ciklider att kolla in. Tycker faktiskt denna mässa är väl så bra som planted aquarium.
              Ja, det blir grymt - jag kommer gå som en "walkin'-basgång" där på mässan! Do-do-do-do-do-do-dum-di-dum-di-do-do-do..o.s.v. ja, du vet Frasse!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Såg ni att det råkade hamna en fisk bland krabborna?

                (nya upphetsande bilder på förra sidan)
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 24 September 2011, 21:43.

                Kommentar

                • lillfrasse
                  • February 2002
                  • 2228

                  Ja det blir tok nice bra att det blir mycket tid på mässan det finns så mycket att ta in.

                  Flaggisarna är grymt snygga lite kul att du fastnat för en sådan gammal klassiker det finns många snygga sydamerikanare som fallit lite i skymmundan sedan det blev poppis med tanga och malawi.
                  Simma lungt..
                  Lillfrasse..

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5972

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Såg ni att det råkade hamna en fisk bland krabborna?

                    (nya upphetsande bilder på förra sidan)
                    Bugar och bockar
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • lofstrog
                      • November 2009
                      • 989

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jag har inte en aning om vad det är för orkdésorter... Jag har haft dom i växthuset under sommaren och det har funkat fint - där kan det bli rejält varmt, styvt 40-50°C - i skuggan. I karet är det kanske runt 26-27°C gissningsvis - jag skall faktiskt ta och kontrollera detta. Det får bli en test, så får vi se om orkidéerna gillar att stå där.
                      Roger, vilken av de två är Phalaenopsis, den till höger eller vänster?
                      Håller det sig under 30 grader när ljuset är tänt så går det nog. Phalaenopsis vill gärna ha det svalare nattetid.

                      Här kan du läsa lite kortfattat om olika orkidésorter: http://www.nsorkide.se/page_1164647302203.html

                      Phalaenopsis är den till höger. Jag tror att den andra är en Oncidium men inte alls säker.

                      //Roger
                      Discus for life

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av lofstrog
                        Håller det sig under 30 grader när ljuset är tänt så går det nog. Phalaenopsis vill gärna ha det svalare nattetid.
                        Här kan du läsa lite kortfattat om olika orkidésorter: http://www.nsorkide.se/page_1164647302203.html
                        Phalaenopsis är den till höger. Jag tror att den andra är en Oncidium men inte alls säker.
                        //Roger
                        Ålrajt! Jag skall kolla upp detta och läsa på! Thanx!

                        Kommentar

                        • freddi36
                          • December 2010
                          • 2882

                          här är ett klipp på när dom tar en syrsa. 2 min in i filmen.
                          den första missar men den andra fångar den.

                          This terrestrial freshwater crab is from Pulau Lingga, an island east of Sumatra (Indonesia).In general its body is light brown to brown with purple areas, e...

                          Kommentar

                          • freddi36
                            • December 2010
                            • 2882

                            Mats, får jag bara fråga, vilka mått är det på ditt krabbkar? och vilka mått har landdelen?

                            bara så jag kan få en uppfattning om hur mycket plats allt tar

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Ursprungligen postat av freddi36
                              här är ett klipp på när dom tar en syrsa. 2 min in i filmen.
                              den första missar men den andra fångar den.

                              http://www.youtube.com/watch?v=ZWrud...eature=related
                              Häftig krabba.
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av freddi36
                                Mats, får jag bara fråga, vilka mått är det på ditt krabbkar? och vilka mått har landdelen?

                                bara så jag kan få en uppfattning om hur mycket plats allt tar
                                Jag skall mäta när jag kommer hem!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...