jädrar, jungeln börjar ta form
såg ett klipp på youtube när en vampyrkrabba tog en syrsa. trodde inte en krabba kunde röra sig så fort!
några syrsor som sitter och spelar i en burk bredvid krabbkaret Mats, då hade det blivit en riktig jungelkänsla.
tror mina krabbor får några av Rex syrsor sen bara för det var så häftigt att se
ska se om jag hittar det igen
Det vore fränt att se! Jag har sett en del klipp också, och det ser för jädra häftigt ut när de fångar småkryp!
Du kan få en balja kaffe och några mandelkubb...
Ska bli kul att se vad du kommer hem med i vilket fall. På ett sätt vill man inte veta, men det är svårt att låta bli...
Jaaa... det är tyngdpunkt på ciklider, på mässan... Fan, jag är nästan lite orolig själv - speciellt med tanke på att man vill köpa mer än man har plats med!
Edit; ett par snustorra mandelkubb sitter alltid som gjutet i gommen - jädrans gott!
Det finns det mesta faktiskt men eftersom det är "internatonella" ciklid dagar så finns det ju naturligtvis många sköna ciklider att kolla in. Tycker faktiskt denna mässa är väl så bra som planted aquarium.
Det finns det mesta faktiskt men eftersom det är "internatonella" ciklid dagar så finns det ju naturligtvis många sköna ciklider att kolla in. Tycker faktiskt denna mässa är väl så bra som planted aquarium.
Ja, det blir grymt - jag kommer gå som en "walkin'-basgång" där på mässan! Do-do-do-do-do-do-dum-di-dum-di-do-do-do..o.s.v. ja, du vet Frasse!
Ja det blir tok nice bra att det blir mycket tid på mässan det finns så mycket att ta in.
Flaggisarna är grymt snygga lite kul att du fastnat för en sådan gammal klassiker det finns många snygga sydamerikanare som fallit lite i skymmundan sedan det blev poppis med tanga och malawi.
Jag har inte en aning om vad det är för orkdésorter... Jag har haft dom i växthuset under sommaren och det har funkat fint - där kan det bli rejält varmt, styvt 40-50°C - i skuggan. I karet är det kanske runt 26-27°C gissningsvis - jag skall faktiskt ta och kontrollera detta. Det får bli en test, så får vi se om orkidéerna gillar att stå där.
Roger, vilken av de två är Phalaenopsis, den till höger eller vänster?
Håller det sig under 30 grader när ljuset är tänt så går det nog. Phalaenopsis vill gärna ha det svalare nattetid.
Håller det sig under 30 grader när ljuset är tänt så går det nog. Phalaenopsis vill gärna ha det svalare nattetid.
Här kan du läsa lite kortfattat om olika orkidésorter: http://www.nsorkide.se/page_1164647302203.html
Phalaenopsis är den till höger. Jag tror att den andra är en Oncidium men inte alls säker.
//Roger
Ålrajt! Jag skall kolla upp detta och läsa på! Thanx!
This terrestrial freshwater crab is from Pulau Lingga, an island east of Sumatra (Indonesia).In general its body is light brown to brown with purple areas, e...
Comment